• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • Marlean

Vill säga till alla att däremot inte tänka på vikten. Ät det ni är sugna på. Lyssna på era kroppar. Det ni är sugna på behöver antagligen eran kropp, och själv äter jag "godsaker" också när lusten faller på. Man slutar inte leva bara för att man är gravid.

• Kastrull

Nu har det börjat gå uppåt, vecka 19 och +1,5 kg. Hungern är enorm och konstant så nu smäller det väl till kan jag tänka.

• Milmam
    LillyLolo skrev 2012-06-19 11:47:58 följande:
    Merlean: det är så man blir tjock. Vare sig man är gravid eller ej
    Helt rätt, man kan inte unna sig godsaker hela tiden bara för att man är gravid, för många extra kilon är aldrig bra för någon och ökar risken för bland annat diabetes.
  • LillyLolo

Milmam: yes. Bara för att jag är sockersugen betyder inte det att min kropp behöver det.

• Ã…sa 473

v19 +1kg. Eller  +5. beror pa om jag raknar fran inskrivning (1) eller fran innan jag blev gravid (5).
    Jag brukar inte vaga mig i vanliga fall sa jag ar faktiskt lite osaker... sa jag gar pa inskrivnings vikten.

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?