• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • Jenniesmamma

v28, 4 kg. men försöker verkligen att hålla det nere, hade lite övervikt sen innan och vill inte att det ska gå till överdrift. 

• Louiseu

Vecka 27 med mitt andra barn och har gått upp ca: 8 kg

• Mamacita

V21, gått NER i vikt... Ca 2-3 kilo de senaste två veckorna. Men bebisen mår bra, är frisk och livlig och jag försöker att inte tappa mer, då måste jag få hjälp.

• Roomraider

v 27+6 hade jag gått upp 3,6 kg. Men är överviktig och på nåt vis verkar kroppen inte lägga på sig. Äter precis som förut, fast iofs mindre portioner oftast då jag bara blir tvärmätt. Och det är ju himla skönt måste jag säga.För innan jag blev gravid så fanns inte den där mättnadskänslan. Har alltid haft det problemet,förutom när jag en gång bantade ner mig 32 kg:) Men sen mötte jag killen min o vips så kom dom tillbaka. Men har bestämt att jag ska börja lite smått efter förlossningen. Fortsätta som jag gjort nu med mindre portioner. Ingen stollbantning inte,jag ska amma och fokusera på barnet.

• Izi

Går in i vecka 17 nu å är redan på 8 kg plus... Har varit utomlands en vecka så kan ju hoppas på att en del är vätska som försvinner.

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?