Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
V 39 (38+3) 11,4 kg sedan inskrivningen...
Vecka 26 +2kg
första barnet +6kg (v35+1)
andra barnet +4kg (v27+2)
tredje barnet +0,5kg än så länge, v15+3 :)
Första barnet, v 17 och inte gått upp något alls.
Tror dock jag gått ned i vikt(tappat muskler när jag inte styrketränar som vanligt) alltså stått stilla.
V 38+2 har gått upp 28 kg! Puh
Gick upp 22kg med första. Går in i v35 nu med 11,5 kg plus.
v 37. 20 kilo
Med första barnet gick jag ner från 65 kg till 58 i början pga illamående. Vägde 67 innan förlossning, och 62 direkt efter förlossningen. Gick sen ner ytterligare till 60 på några månader.
Nu med andra barnet startade jag alltså på 60 kg, gick ner till 58 igen pga illamående och har nu gått upp till 62 och är i vecka 22.
V 21+0 har gått upp 6 kg, äter som vanligt (hälsosamt), ute och går alla fina kvällar så lite motion blir det.
Väger nu nästan 50 kg i v 20, dvs + 2 kg. Med säkerhet kommer det att samlas på fler kilon vecka för vecka...