• puss

får era barn leka med vapen?

I am a fast maschine I keep my motor clean
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-03 12:32
    Vattenpistoler räknas också.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden får era barn leka med vapen?
  • Buster78

Jag hoppas vi syftar på leksaker?!? eller??

• Buster78

haha...såg att tredje på 3:dje allternativet att det va leksaker..

• puss

men tänk ändå att den frågan kom öht
    *älskar fl*

• Dr Mupp

Egentligen inte, men när trean pangade med allt och bara tittade på "pangare" i affären så släppte jag på principen och han fick en cowboy pistol när han fyllde år. Första veckorna var det mycket pangande, men nu har det minskat rejält.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • tahira

Ja, visst. Jag fäktades själv när jag var liten och tycker det är roligt att sonen börjar bli intresserad också.

Han får leka med leksakspistoler också, men vi har inga själva hemma, så det brukar mest bli pinnar och annat som kan likna pistoler.

Ser inga problem med att han leker med leksaksvapen, så länge han inte gör någon annan illa.

• Trött mamma01

Ja det skulle de fått men nu har mina 3 barn aldrig haft det intresset.

• Eisa

Jag fattar inte ens hur det kan vara lagligt att leka med något som orsakat så mycket elände. Hjärndöda leksaker är vad det är! Han har inga vapenleksaker men om han frågar så kommer jag väl inte kunna säga ifrån eftersom jag är en slapp mor utan regler.

• puss
    Eisa skrev 2011-07-03 09:26:24 följande:
    Jag fattar inte ens hur det kan vara lagligt att leka med något som orsakat så mycket elände. Hjärndöda leksaker är vad det är! Han har inga vapenleksaker men om han frågar så kommer jag väl inte kunna säga ifrån eftersom jag är en slapp mor utan regler.
    med det resonemanget borde det även vara förbjudet att leka med karlar. DOM rackarna har minsann orsakat elände så det räcker.

men visst, jag hajjar poängen.
  • Trött mamma01
    Eisa skrev 2011-07-03 09:26:24 följande:
    Jag tror inte att de blir kallblodiga mördare för att de leker cowboy o indianer som vi gjorde när jag var liten. Om man förbjuder tror jag det blir mer intressant 
  • Ova

Vi bor inte långt från high chaparral så här finns det pistoler. Dottern har även riddarutrutning med svärd.

Svar på tråden får era barn leka med vapen?