får era barn leka med vapen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-03 12:32Vattenpistoler räknas också.
Jag tycker den frågan är likadan som postkontoret fast tvärtom.
Svar är därimot svårt då jag aldrig sett att det finns några Hitlerdockor.
Men när man tänker efter kan vissa krigsrolllekar vara lite "Hitlerlika" ibland. Så mitt svar blir nog likadant där att det är vi vuxna som måste lära oss att skilja på verklighet och fantasi.
Hitler var ingen trevlig person, precis som det inte är alls trevligt att möta en tiger.
Men barnens lek baseras på fantasi, de är inte verklighry.
Måste svara: "ja, men jag gillar det inte", eftersom de båda har vattenpistoler.
Jag tycker den frågan är likadan som postkontoret fast tvärtom.
Svar är därimot svårt då jag aldrig sett att det finns några Hitlerdockor.
Men när man tänker efter kan vissa krigsrolllekar vara lite "Hitlerlika" ibland. Så mitt svar blir nog likadant där att det är vi vuxna som måste lära oss att skilja på verklighet och fantasi.
Hitler var ingen trevlig person, precis som det inte är alls trevligt att möta en tiger.
Men barnens lek baseras på fantasi, de är inte verklighry.
Har kommit till underfund nu att man får nog ta det med en nypa salt. Bara för att vi tänker det värsta betyder det inte att barnen gör det. Dom är inte på samma nivå av tankesätt som vi. Dom har inte upplevt samma sakersom vi. Det är bara lek för dom.
Ja, inga problem, eftersom jag tar för givet att vi talar om leksaksvapen. Dock gillar jag inte verklighetstrogna vapen. Det ska synas en klar skillnad på leksaker och den riktiga varianten.
Inga vapen finns här hemma, är vi hos någon som har så säger jag ifrån direkt att dem inte får leka med det och varför etc, påminner dem om vad vapen gör tex krig etc.. Jag har 3 killar minsta är visserligen bebis men samma kommer gälla honom. Dem större vet nu mera att de är olämpligt och respekterar de!!!
Fick svara ja, men jag gillar det inte. Fast egentligen ska det vara Ja, men under begränsade former. De får inte sikta på människor/djur och inte leka med dem utomhus, förutom vattenpistoler. Men det är väldigt sällan de leker med vapen.