• puss

3-4-åring får inte låna toalett, vad gör ni?

du är på stan med din unge som är ca 3-4 år. ni bor i centrum och ska bara ner till en butik och hämta nåt snabbt. ungen har kissat innan ni går.
    inom tio minuter är barnet kissnödig igen, inne i en klädaffär. ni får inte låna toan. vad händer sen?

OBS OBS ni har INTE med er blöjor den här gången, även fast ni alltid har det annars, eftersom ni är så himla bra jämt, utom just idag.

I am a fast maschine I keep my motor clean
  • Svar på tråden 3-4-åring får inte låna toalett, vad gör ni?
  • mickz
    Polly S skrev 2011-07-04 14:52:20 följande:
    varför skulle man få låna personaltoan och varför skulle man bli arg för att man inte fick det?

hoppas innerligt flera av er här skojar när ni skriver vad ni skulle göra!
    Jisses om du visste hur folk är när dem handlar! Vissa är svin på riktigt. Och toalett frågan är ett ständigt återkommande gnäll. Nu har min butik en egen kundtoalett (sen 1½år) och pga säkerhetsrisk kunde vi inte släppa in folk på vår toa. Men de var fler som inte hade förståelse för detta än de var folk som hade de. Vi skickade våra kunder till ett hotell som låg 40m från oss (avtalat med hotellet) och de va gnäll både från föräldrar och vuxna människor. Vissa drog sin tarmhistoria å va verkligen tvungen att få skita på vår toa annars sket dem ner sig.
    De här kan ja dra så många skrämmande historier om att du först kom skratta tills du kissa ner dig för att sen känna ett förakt mot kunder.
    ♥ A 060216 ♥ T 101010 ♥
  • mickz

Måste tillägga att enda stället jag tycker de är "krav" på toa är på restaurang och barnaffärer. Har man en butik som riktar sig till barn bör man ha en toa som de kan få låna då faktiskt alla föräldrar går igenom en period av akut pinknödig ungar.

♥ A 060216 ♥ T 101010 ♥
  • la Demoiselle Snorque

Seriöst? Vissa av er är ju bara för mycket.

Jag jobbar i klädbutik och reglerna är helt enkelt så att INGEN obehörig får komma bakom lagerdörren av säkerthetsskäl. Så är det bara och det är inte för att vara taskig. Jag har själv två små barn och skulle aldrig komma på tanken att skälla ut personal eller låta barnen KISSA i provhytten.. Skrikandes

• susa
    Polly S skrev 2011-07-04 15:12:32 följande:
    var bor man om det inte finns NÅGRA offentliga toaletter nära?
    Är min son, 8år, kissnödig finns ingen tid att leta toaletter. Han hinner ut ur affären vi är inne i och kissar i närmaste buske/träd/husvägg så fort vi är ute. Jag brukar se till att han gömmer sig så gott det går. Han har en stressad blåsa och kan inte hålla sig. Det ska tydligen växa bort såsmåningom...
  • Polly S
    susa skrev 2011-07-04 15:21:36 följande:
    Är min son, 8år, kissnödig finns ingen tid att leta toaletter. Han hinner ut ur affären vi är inne i och kissar i närmaste buske/träd/husvägg så fort vi är ute. Jag brukar se till att han gömmer sig så gott det går. Han har en stressad blåsa och kan inte hålla sig. Det ska tydligen växa bort såsmåningom...
    ja? varför citerade du mig?
  • puss
    la Demoiselle Snorque skrev 2011-07-04 15:20:02 följande:
    Seriöst? Vissa av er är ju bara för mycket.

Jag jobbar i klädbutik och reglerna är helt enkelt så att INGEN obehörig får komma bakom lagerdörren av säkerthetsskäl. Så är det bara och det är inte för att vara taskig. Jag har själv två små barn och skulle aldrig komma på tanken att skälla ut personal eller låta barnen KISSA i provhytten.. Skrikandes
    men det är väl ingen som har sagt att man ska skälla på personalen heller.
    vad blir du sur för?
  • Umm Elias
    puss skrev 2011-07-04 15:13:08 följande:
    för att ungen ska kunna kissa på blöjan om man inte hittar nån toa. då sätter man dit den och tar bort den direkt, bara.
    haha, du kan inte vara seriös? Gör du så på dig själv också?
  • Raskask

Jag måste bara säga angående det här med att man inte får låna toan i en butik så har det hänt förbluffande ofta att butikspersonalen i den butik där jag i flygande fläng vill växla till mig slantar till närmsta offentliga toa har erbjudit min dotter deras egen toa. Har rent av hänt att butikspersonal som hört dotterns utrop "Jag är kissnödig mamma, nu, spring!" har kommit fram från klädupphängande och kassaarbete och lite hyssjande föst in oss bakom lagerdörrar och visat oss en parsonaltoa. Jag har dock aldrig frågat efter toan i en butik själv så att säga.

• puss
    Umm Elias skrev 2011-07-04 15:26:27 följande:
    haha, du kan inte vara seriös? Gör du så på dig själv också?
    jag kan hålla mig
    barn kan inte alltid det.

*förklarar*
  • susa
    Polly S skrev 2011-07-04 15:23:25 följande:
    ja? varför citerade du mig?
    Min tanke var att, som i mitt fall, hinner jag inte alltid leta upp offentliga toaletter. Därför citerade jag dej.
Svar på tråden 3-4-åring får inte låna toalett, vad gör ni?