• puss

3-4-åring får inte låna toalett, vad gör ni?

du är på stan med din unge som är ca 3-4 år. ni bor i centrum och ska bara ner till en butik och hämta nåt snabbt. ungen har kissat innan ni går.
    inom tio minuter är barnet kissnödig igen, inne i en klädaffär. ni får inte låna toan. vad händer sen?

OBS OBS ni har INTE med er blöjor den här gången, även fast ni alltid har det annars, eftersom ni är så himla bra jämt, utom just idag.

I am a fast maschine I keep my motor clean
  • Svar på tråden 3-4-åring får inte låna toalett, vad gör ni?
  • mandolin76

Denna tråd handlar ju om barn så mitt inlägg blir väl lite OT men jag tycker att det måste finnas någon form av flexibilitet.

För något år sedan var jag med till försäkringskassan som ledsagare för en vårdtagare. Det var extremt halt ute och alldeles utanför försäkringskassan halkade jag. Jag slog mig rejält och det kändes som om jag blödde från hela ansiktet samt att ena handen kändes som om den var bruten. När vi kommer in upptäcker jag att kundoaletten är avstängd på grund av renovering och när jag frågar om det finns någon annan toalett jag kan låna blir jag hänvisad till närmaste offentliga toalett 300 m därifrån. Det slutade med att vårdtagaren fick vara mitt stöd istället för tvärt om och att jag fick följamed till dennes dagverksamhet och tvätta av mig där.

• hallonsweet
    mandolin76 skrev 2011-07-05 00:44:22 följande:

Denna tråd handlar ju om barn så mitt inlägg blir väl lite OT men jag tycker att det måste finnas någon form av flexibilitet.

För något år sedan var jag med till försäkringskassan som ledsagare för en vårdtagare. Det var extremt halt ute och alldeles utanför försäkringskassan halkade jag. Jag slog mig rejält och det kändes som om jag blödde från hela ansiktet samt att ena handen kändes som om den var bruten. När vi kommer in upptäcker jag att kundoaletten är avstängd på grund av renovering och när jag frågar om det finns någon annan toalett jag kan låna blir jag hänvisad till närmaste offentliga toalett 300 m därifrån. Det slutade med att vårdtagaren fick vara mitt stöd istället för tvärt om och att jag fick följamed till dennes dagverksamhet och tvätta av mig där.

fast oftast är det av säkerhetsskäl som det inte går att låna ut en toalett. typ som personen innan dig skrev. om du halkade inne på deras toalett skulle det inte finnas någon försäkring som täcker.
  • puss
    Umm Elias skrev 2011-07-04 15:46:24 följande:
    och det är en anledning att förnedra stackars barnet med att kissa i en blöja? Leta upp en toalett.
    vilken sjukt rubbat korkad kommentar
  • puss
    hallonsweet skrev 2011-07-04 21:16:34 följande:
    Jag jobbar i butik, dock inte klädesbutik. Men vi får absolut inte låna ut toaletten. Det står klart och tydligt i våran regelbok och bryter jag mot detta kan jag riskera att förlora mitt jobb.

Om jag mötte en förälder som hotade med att ungen skulle kissa på golvet eller kissa på sig så skulle jag bara känna empati mot barnet eftersom barnets förälder bryr sig mer om att bråka på personalen än att leta upp en toalett....men fortfarande inte kunna göra något.

Vi säger ju inte nej för att vi tycker det är roligt att säga nej, utan för att vi faktiskt inte får låna ut toaletten.

Det är upp till er att ta mer er blöjor eller planera eran resa så att ni vet att det finns toaletter, ni har ingen som helst rätt att börja gorma på oss som jobbar i butiken för att ni har glömt att ta med er blöja.

Idag finns det telefoner med internet och kartor i, det är enkelt att leta upp innan man åker iväg så att det finns restauranger eller caféer i närheten. Har man inte intrenet i telefonen kan man ringa 118 118 och kolla vart närmaste ställe med toalett finns, det svarar ju på allt säger de på reklamen. :P
    "bråka med personalen"?? du fattar inte att poängen med att låta barnet kissa är att ungen är kissnödig?
  • puss
    Welma skrev 2011-07-04 17:11:56 följande:
    Okej, jag tror att du får ta och leta lite till, för det finns ganska många toaletter i Uppsala som går att använda.
    vaddå? har jag sagt att de tinte finns några eller vad?
  • Umm Elias
    puss skrev 2011-07-05 09:38:15 följande:
    vilken sjukt rubbat korkad kommentar
    inte mer rubbad än att tvinga ett barn i 3-4 års ålder kissa i blöja.
  • Welma
    puss skrev 2011-07-05 09:41:20 följande:
    Eh, ja.

Det finns många offentliga toaletter i Uppsala. Du har nog bara missat dem för du inte bryr dig.
  • Umm Elias
    puss skrev 2011-07-05 09:41:20 följande:
    ja det skrev du tidigare och du har helt fel, det är fullt av offentliga toaletter i Uppsala. Både på restauranger, fik och i galleriorna.
  • Mammatill2tjejer

Jag har varit i den situationen med för inte så länge sedan. Fast då var min dotter inte 3-4 år utan 6 år.

Min yngsta dotter föddes med versikouretal reflux. Inte speciellt ovanligt. Men min dotter fick också en del "komplikationer" (eller kanske följder)  av det hela som gör att det där med att hålla sig - eller t o m att i tid känna när hon är kissnödig - inte riktigt funkar.
    När hon väl känner att hon är kissnödig så är det oftast riktigt, riktigt bråttom. Hon tömmer heller inte blåsan helt och hållet, utan kan ofta bli kissnödig igen efter bara en stund.

Vid tiden för den händelse som jag menar så  var vi i en stad som ligger ca 6 mil från där vi bor. Min dotter hade kissat på den restaurang där vi  ätit för ca 1 timme sedan. Men nu blev hon alltså akut kissnödig igen. Jag visste ju att det var bråttom och gick in på närmaste pressbyrå (tror att det stod så på skylten i alla fall). Jag fick svaret att de hade en toalett men att den inte lånades ut till kunder.
    Ok, jag tog dottern i handen och sprang vidare in till H&M som låg bredvid. Inte heller där kunde jag låna toaletten.
    Nu var det extremt bråttom för min lilla tjej och jag förstod att jag bara hade två val; Antingen fick hon kissa på sig, eller också fick vi smyga undan i gränden och kissa  där.

Ja, i mina ögon hade jag alltså bara ett val. Självklart gick jag in i gränden med henne så att hon kunde kissa.

Det blir alltså mitt svar på ts fråga.

Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • puss
    Umm Elias skrev 2011-07-05 10:08:17 följande:
    inte mer rubbad än att tvinga ett barn i 3-4 års ålder kissa i blöja.
    men, är det nån som har gjort det? eller? här i tråden?
Svar på tråden 3-4-åring får inte låna toalett, vad gör ni?