hallonsweet skrev 2011-07-04 21:16:34 följande:
Jag jobbar i butik, dock inte klädesbutik. Men vi får absolut inte låna ut toaletten. Det står klart och tydligt i våran regelbok och bryter jag mot detta kan jag riskera att förlora mitt jobb.
Om jag mötte en förälder som hotade med att ungen skulle kissa på golvet eller kissa på sig så skulle jag bara känna empati mot barnet eftersom barnets förälder bryr sig mer om att bråka på personalen än att leta upp en toalett....men fortfarande inte kunna göra något.
Vi säger ju inte nej för att vi tycker det är roligt att säga nej, utan för att vi faktiskt inte får låna ut toaletten.
Det är upp till er att ta mer er blöjor eller planera eran resa så att ni vet att det finns toaletter, ni har ingen som helst rätt att börja gorma på oss som jobbar i butiken för att ni har glömt att ta med er blöja.
Idag finns det telefoner med internet och kartor i, det är enkelt att leta upp innan man åker iväg så att det finns restauranger eller caféer i närheten. Har man inte intrenet i telefonen kan man ringa 118 118 och kolla vart närmaste ställe med toalett finns, det svarar ju på allt säger de på reklamen. :P
"bråka med personalen"?? du fattar inte att poängen med att låta barnet kissa är att ungen är kissn
ödig?