• puss

3-4-åring får inte låna toalett, vad gör ni?

du är på stan med din unge som är ca 3-4 år. ni bor i centrum och ska bara ner till en butik och hämta nåt snabbt. ungen har kissat innan ni går.
    inom tio minuter är barnet kissnödig igen, inne i en klädaffär. ni får inte låna toan. vad händer sen?

OBS OBS ni har INTE med er blöjor den här gången, även fast ni alltid har det annars, eftersom ni är så himla bra jämt, utom just idag.

I am a fast maschine I keep my motor clean
  • Svar på tråden 3-4-åring får inte låna toalett, vad gör ni?
  • trassan
    hallonsweet skrev 2011-07-08 19:14:23 följande:
    Jag håller fullständigt med att klädbutiker borde ha kundtoaletter!

Jag är bara inne i debatten eftersom jag är den säljaren (som sagt som inte jobbar i just klädbutik utan smycken) som måste neka kunderna att låna våran toalett. Men jag tror det är mer okey med smycken eftersom jag har extremt dyra varor som absolut inte får lämnas utan uppsikt, även om de är inlåsta så måste jag ju bevaka butiken + att jag alltid jobbar ensam, vi är bara 2 eller fler runt jul.

Absolut tycker jag att större klädkedjor kunde ha kopplat in en liten kundtoalett, allt för att deras kunder ska kunna strosa, prova kläder och välja saker i lugn och ro utan att behöva stressa för att leta efter en toalett.
    och det är sedan personalen som ska ha tid och vilja städa den riktigt nejbajsade toaletten, som om vi butiksjobbare bara stog hela dagen.
  • Kojbe
    trassan skrev 2011-07-08 19:17:34 följande:
    och det är sedan personalen som ska ha tid och vilja städa den riktigt nejbajsade toaletten, som om vi butiksjobbare bara stog hela dagen.
    Jisses du bör nog söka nytt jobb kanske inom kontor?!
  • logg81

Ja vad gör man??? Jag skulle väl hoppas på att vi skulle hinna hem innan det rann över. ELler att vi hittade en buske att kissa bakom på vägen hem...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • hallonsweet
    Men har du inte läst att jag också jobbar i butik? Som att de på McDonalds inte har annat att göra än att springa och städa toaletterna liksom. Riktigt dåligt argument. De jobbar ju där för att servera mat, inte för att städa toaletterna men de får likförbannat göra det ändå. :) Det är ofta någonting på jobbet man måste göra som man önskar att man slapp....;)
  • hallonsweet
    Förresten kan jag berätta att jag dagligen ser klädesbutiker med personal som verkar ha allt för lite "jobbiga" saker att göra då det mest står och snackar skit med varandra och de värsta är när de fortsätter snacka skit med varandra när man som kund ska handla något....

Givetvis gäller detta inte alla, men de personerna som arbetar på det viset borde verkligen städa en kundtoalett då och då.

Förresten så städar jag våran personaltoalett på jobbet, veckovis. Jag vet inte om jag tycker den är så himla fräsch men jag måste ju städa den. :)
  • LaFontaine
    hallonsweet skrev 2011-07-08 19:14:23 följande:
    Jag håller fullständigt med att klädbutiker borde ha kundtoaletter!

Jag är bara inne i debatten eftersom jag är den säljaren (som sagt som inte jobbar i just klädbutik utan smycken) som måste neka kunderna att låna våran toalett. Men jag tror det är mer okey med smycken eftersom jag har extremt dyra varor som absolut inte får lämnas utan uppsikt, även om de är inlåsta så måste jag ju bevaka butiken + att jag alltid jobbar ensam, vi är bara 2 eller fler runt jul.

Absolut tycker jag att större klädkedjor kunde ha kopplat in en liten kundtoalett, allt för att deras kunder ska kunna strosa, prova kläder och välja saker i lugn och ro utan att behöva stressa för att leta efter en toalett.
    Man får inte längre ha "en liten kundtoalett". I så fall ska toaletten vara handikappanpassad och springer det iväg både yta och pengar vilket i slutändan belastas kunder. Alla lokaler klarar heller inte av att anpassas för att bygga toalett utan en totalrenovering och det belastar ju återigen kunderna.
  • hallonsweet
    LaFontaine skrev 2011-07-09 16:34:42 följande:
    Man får inte längre ha "en liten kundtoalett". I så fall ska toaletten vara handikappanpassad och springer det iväg både yta och pengar vilket i slutändan belastas kunder. Alla lokaler klarar heller inte av att anpassas för att bygga toalett utan en totalrenovering och det belastar ju återigen kunderna.
    Ersch, belastar och belastar. De flesta skulle nog uppskatta en toalett i fler klädbutiker. Handikappsanpassad då såklart.
  • saramadeleine

Som jag gjort många gånger, skulle ta med barnet till någon buske och låta barnet kissa där.
    Uppvuxen på landet som jag är skiter jag fullt och fan i om någon skulle bli provocerad lite urin har ingan dött av. Dessutom mår blommor bättre av urin och bästa rosenbusken mår bra av att få kiss på sig ibland.

• Isbit

Det kan ju vara ett värre problem om ungen blir bajsnödig!
    Då kan man ju inte gå ut på gatan heller.

• asta66
    hallonsweet skrev 2011-07-08 19:29:55 följande:
    Förresten kan jag berätta att jag dagligen ser klädesbutiker med personal som verkar ha allt för lite "jobbiga" saker att göra då det mest står och snackar skit med varandra och de värsta är när de fortsätter snacka skit med varandra när man som kund ska handla något....

Givetvis gäller detta inte alla, men de personerna som arbetar på det viset borde verkligen städa en kundtoalett då och då.

Förresten så städar jag våran personaltoalett på jobbet, veckovis. Jag vet inte om jag tycker den är så himla fräsch men jag måste ju städa den. :)
    Hur många klädbutiker har en kundtoalett?
  • asta66
    LaFontaine skrev 2011-07-09 16:34:42 följande:
    Och kuntoaletter drar väl till sig missbrukare mm. Så det blir mer problem att hantera.
  • LaFontaine
    asta66 skrev 2011-07-10 17:25:17 följande:
    Och kuntoaletter drar väl till sig missbrukare mm. Så det blir mer problem att hantera.
    Inte minst det!
  • Texasthecat

Jag går ut från butiken och går till ett ställe med kundtoalett.

Go suck on a lemon or something...
  • hallonsweet
    asta66 skrev 2011-07-10 06:17:50 följande:
    Hur många klädbutiker har en kundtoalett?
    Åh om du läser lite tbx så fattar du vad jag pratar om.
  • Iryelle

Jobbar inte i en klädbutik men dock i butik. Vi får aldrig släppa in folk bak på lagret där vår toalett finns pga säkerhetsrisken. Så jag hade helt enkelt hänvisat till närmaste toalett som jag känner till.
    Det är inte så att vi som jobbar inte har förståelse för någons situation men vi har också regler att följa. Oavsett barn eller inte.

Svar på tråden 3-4-åring får inte låna toalett, vad gör ni?