• puss

3-4-åring får inte låna toalett, vad gör ni?

du är på stan med din unge som är ca 3-4 år. ni bor i centrum och ska bara ner till en butik och hämta nåt snabbt. ungen har kissat innan ni går.
    inom tio minuter är barnet kissnödig igen, inne i en klädaffär. ni får inte låna toan. vad händer sen?

OBS OBS ni har INTE med er blöjor den här gången, även fast ni alltid har det annars, eftersom ni är så himla bra jämt, utom just idag.

I am a fast maschine I keep my motor clean
  • Svar på tråden 3-4-åring får inte låna toalett, vad gör ni?
  • Palsternacka
    Danitra skrev 2011-07-04 16:19:20 följande:
    En 3-4 åring kan ju generellt hålla sig rätt bra. Min gör det iaf så antingen hade vi gått hem eller till närmsta offentliga toalett.

Ni som gnäller om butiker som inte lånar ut toaletter är ju bara fåniga. Förstår ni att det ibland är mot livsmedelslagen om det är livsmedel i butikn och i andra sammanhang kan toaletten vara i direkt koppling till kontor med värdesaker och dylikt. Inget man bara kan släppa in okända kunder till. 
    Bra kommentar. För många år sen blev jag som affärsbiträde utskälld av en kund för att hans son inte fick låna toaletten. Saken var den att vår toalett låg längst ner på lagret, men han tyckte visst på fullt allvar att jag skulle släppa ner honom och sonen ensamma i vårt lunchrum där värdesaker etc fanns.
  • Palsternacka

...ja alltså, toaletten låg på lagret i anslutning till lunchrummet.

• trassan

i butiken går ju säkerheter före ett kissnödigt barn.. man vet aldrig vad det är för någon som säger att den bara ska låna toaletten med sitt kissnödiga barn. Lånar personalen ut toan så bryter den personen oftast mot företagets regler och  man vill ja ha sitt jobb kvar och en trevlig arbetsmiljö melan sina chefer och kollegor vilket det inte blir om man inte sköter sig och det gör man ju inte genom att låta kissnödiga barn med förälder springa in på lagret med alla våra värdesaker mm i. Sen vill inte personalen städa efter kunderna på personal utrymmena också, räcker ju med det i butiken.  
    Bara ett svar till dom som absolut inte förstår varför dom inte får låna personaltoan som oftast ligger  inne  på lagret.

• Margarit

Jag hade försökt smita in på ett café i narheten och lånat deras toa. Fanns det inget i närheten och inte heller nån buske/träd hade sonen nog fått kissa ute på gatan, typ mot väggen. Nöden har ingen lag.

• hallonsweet

Jag jobbar i butik, dock inte klädesbutik. Men vi får absolut inte låna ut toaletten. Det står klart och tydligt i våran regelbok och bryter jag mot detta kan jag riskera att förlora mitt jobb.

Om jag mötte en förälder som hotade med att ungen skulle kissa på golvet eller kissa på sig så skulle jag bara känna empati mot barnet eftersom barnets förälder bryr sig mer om att bråka på personalen än att leta upp en toalett....men fortfarande inte kunna göra något.

Vi säger ju inte nej för att vi tycker det är roligt att säga nej, utan för att vi faktiskt inte får låna ut toaletten.

Det är upp till er att ta mer er blöjor eller planera eran resa så att ni vet att det finns toaletter, ni har ingen som helst rätt att börja gorma på oss som jobbar i butiken för att ni har glömt att ta med er blöja.

Idag finns det telefoner med internet och kartor i, det är enkelt att leta upp innan man åker iväg så att det finns restauranger eller caféer i närheten. Har man inte intrenet i telefonen kan man ringa 118 118 och kolla vart närmaste ställe med toalett finns, det svarar ju på allt säger de på reklamen. :P

• hallonsweet

Måste tillägga att jag skulle givetvis informera föräldern om närliggande caféer eller centrumtoaletter direkt efter jag förklarat att jag tyvärr inte får låna ut toaletten.

• NKmamma

Då blir det till att kissa ute i det fria om det inte finns nån toalett tillgänglig nån annanstans.

• LisaOlson

När jag jobbade i en klädbutik i turisttäta Strömstad förra sommaren så ville många barn låna toalett. Jag kunde däremot hänvisa till Konsums övervåning. Som personal på butik kan man ju vara schysst och veta var man ska hänvisa kunderna iaf. Men många mammor tyckte ändå att vi skulle göra undantag för just deras barn, detta hände nästan varje dag.
    Vi fick iaf absolut inte låna ut toaletten till kunder av endast EN anledning. Vår försäkring för kunder gäller endast i butiken, inte i personalrum och på vår personaltoalett. OM något skulle hända. Någon olycka eller så, så finns det ingen försäkring som täcker det tyvärr. Så det var av säkerhetsskäl för kundens räkning. Det blir väldigt dyrt att ha en försäkring som gäller för kunder där kunderna nästan aldrig är för att något barn någon gång ska kunna kissa.

Tror att försäkringsfrågan är den stora anledningen faktiskt. 

Svar på tråden 3-4-åring får inte låna toalett, vad gör ni?