• Anonym (Hp)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Tjejer som hänger på Pancake...
    Har ni bilder på era profiler eller kör ni utan profilbild?

• Anonym (Hp)
    koas skrev 2011-07-15 21:00:55 följande:

Har ni läst "Alla får ligga" ? Jag tyckte den var rätt kul, lättsam och med en del bra tips, man blir lite medveten om hur man beter sigGlad och vad det är som gör människor attraktiva.

Jag beställde faktiskt den boken idag, Hahha, hoppas att den ger någonting då =)
  • Anonym (Hp)
    singelsthl skrev 2011-07-15 20:50:43 följande:
    Men du, helgen har ju knappt börjat Flört Har du dejtat mycket? Hur länge singel? Behöver inte svara såklart, bara nyfiken hur andra singlar har det
    Jag har vart med på hp en vecka typ, "träffat" en kille där som verkar helt ok, men han är bortrest nu en vecka så vi ska ses nästa helg. Har vart singel ca 2 månader så jag har knappt hunnit vänja mig vid att vara singel =)
  • Anonym (Hp)
    Anonym (knubbis) skrev 2011-07-15 21:25:34 följande:
    hej, jag är en till nätdejtare. Har inte vågat träffa någon irl än, av skälet att jag är rätt överviktig. Har satt in en helfigursbild nu, så jag hoppas att de som skriver till mig vet lite mer vad de får. Men jag märker en markant minskning i antalet "friare", så nog är utseendet viktigt om man mäter det i antal brev man får...
    Det är ju tråkigt att det minskar i antal brev du får, men det kanske kan tolkas som att de som skriver tycker du ser bra ut, och de som inte skriver.... ja det är väl deras förlust då!?
  • Anonym (Hp)
    Anonym (trööööööött!!!) skrev 2011-07-15 21:42:40 följande:
    Alltså fy satan vad jag är less nu!

Varit singel i 2 år. Träffat lite killar under singeltiden, främst har det "bara" varit sex. Gick med på en dejtingsite igen för ett par månader sedan, eftersom jag fått för mig att jag är "redo" för något riktigt, och vill testa om det går att hitta där.

Träffade en kille för ungefär 2 månader sedan, som det gick "bra" med. Jag kände iofs att han inte riiiktigt var min typ, men jag ville testa i alla fall. Vi sågs några gånger (kanske 5 eller så), sov med varandra och hade (tyvärr) sex. Jag tänkte att jag skulle ge det ett par träffar till för att se hur det skulle kännas, eftersom jag var lite osäker. Men.. plötsligt bara tvärslutar han höra av sig. Eller, slutar svara när jag hör av mig. Bara puts väck totalborta! Jag vet inte om han har dött, eller bara träffat någon annan/inte vill ses mer och inte vågade säga det. Jag blev halvt galen i alla fall! När ilskan (och det ledsna) lagt sig så fick jag kontakt med en annan kille. Äldre och med två barn. Jag är 22 och utan barn.
     Han började skriva och visa intresse, jag sa ganska tydligt att jag inte tänkt träffa någon med barn (been there done that), men han var så pass intressant ändå, och han föreslog att vi skulle träffas, vilket vi gjorde.

Kändes kanon att ses första gången. Vi tog en långpromenad och pratade jättebra med varandra. Bytte nummer och sågs igen. En mysig kväll som avslutades med te hemma hos honom, och "råkade" bli några kyssar i soffan innan jag åkte hem.

Haft en del telefonkontakt, både sms och samtal. Häromdagen hade vi tredje daten (känns som att vi träffats MYCKET mer). Hemma hos honom, jag blev kvar över natten. Vi satt och pratade lääänge på balkongen, tog en promenad, och kunde väl sedan inte låta bli varandra. Hade sex på kvällen, natten och morgonen. Duschade tillsammans och hade mer sex. Tog oss ut på en promenad innan jag var tvungen att åka.

Under kvällen pratade han mycket om hur han kände och tänker (vilket han gör rätt mycket) . Han sa saker som att det känns rätt med mig, att han tycker om att vara med mig och blabla. Vi sa båda att det är lite läskigt att träffa någon "igen", men som sagt, att det känns bra.

Jag messade efteråt och skrev typ "tack för en mysig kväll/natt/morgon" osv, och han svarade. Ett normalt trevligt svar liksom.

Sedan blev det tyst. Jag skickade ett mess utan att få svar. Ett par dagar gick (3 kanske), och jag skrev idag att "om man väljer att ha sex med någon så kan man faktiskt bemöda sig med att skicka ett sms sedan..". Jag var väldigt tydlig på vår date, med att jag tidigare har känt mig "utnyttjad", och att jag INTE är ute efter att bara ligga. Han var fullt medveten om det. Han bad om ursäkt för att han inte hört av sig, skrev långa haranger om det ena efter det andra. Bl.a. "Jag vet dock inte vad jag vill, men jag vill gärna ses igen". Jag sa att jag ju heller inte vet vad jag vill, men vi bokade i alla fall in en ny träff om ett par dagar.

FAN JAG HATAR DET HÄR! Måste det vara så här att dejta? Varför träffar JAG aldrig någon som det bara säger PANG med, och så är det vi? Haha. Fan också! Nu känns det som att han ska träffa mig för att "avgöra" liksom... Hmm... Jag är så känslig och blev ledsen över att han inte hörde av sig, det känns som ett så tydligt tecken på att han inte är intresserad. Nu känner jag att det kanske är skitsamma, att vi inte behöver ses mer. Det känns nästan som att nästa date borde sluta med att vi bestämmer att vi inte ska ses mer, bara för att slippa mer smärta. Orka inte hålla på och ha känslor mer, orkar inte vänta på att han ska höra av sig, orkar inte vara så jävla ovetandes om hur allt ska bli.

Jag VET att vi bara har träffats tre gånger, det är inte det. Vet inte vad jag vill med det här inlägget heller, mest vräka ur mig skiten, haha. Jävla skitdejtande vad det känns komplicerat!! Blir det inget nu (vilket jag har NOLL aning om), så skiter jag i det här ett tag. Då får det vara slutdejtat, tills Mr Right dyker upp! Hur han nu ska kunna göra det om jag inte vill dejta, haha.            

Kram till alla er (tror inte att någon orkar sig igenom min mastodont-text, men ändå)!  
    Vad tråkigt att du träffat såna luffare..
    Jag vet inte vad jag ska säga.. Hoppas att den här senare killen visar sig vara lite bättre än han verkar i dagsläget då, eller att du helt enkelt hittar en kille som du faller för och som faller för dig på en gång =)
  • Anonym (Hp)
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-07-21 00:40:20 följande:
    Hade egentligen en dejt nu i kväll, men jag ställde in den... Verkar vara en kille som jag nog skulle komma bra överens med, men jag har insett att jag inte har kommit över mitt ex än! inte sjysst då mot den här trevligen killen att dejta bara för att sen säga att jag inte är redo... Så jag lämnade återbud. Han tog det bra. Ja han verkar som sagt vara något för mig, men jag är inte där än! Förhoppningsvis kanske han finns kvar senare när jag känner mig mer redo.

Jag har pausat mitt medlemsskap på HP och ska ta och läsa om "Hemligheten" och försöka sluta tänka på mitt ex som ju ändå inte vill ha mig! Blä blä blä.  
    Usch,
    det känns som jag är på samma ställe som dig... =(
    Bra gjort att ändå lämna återbud.

Hoppas du lagar dig snart och kommer tillbaka lite bättre =)
  • Anonym (Hp)
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-07-21 01:04:15 följande:
    Ja, det hoppas jag också! Det är ändå bra att jag insett att mitt hjärta fortfarande är krossat... Jag önskar bara att det fanns någon sorts superlim att laga det med

Fast det är trist för en sommarflirt hade ändå varit härligt. Men det hade bara blivit pannkaka av det hela. Och inte ens en lycklig pannkaka. ;)

(HP betyder HappyPancake och är en gratis dejtingsida, du som undrade längre upp) 

Jag vet inte om jag lagat mitt ännu eller ej, men jag är rackarns sugen på att göra nåt annat än att gå hemma och gråta hela tiden. Har träffat en kille som jag tycker verkar vettig. Jag försöker bara finna modet att gå ut med honom. Känns wierd att det inte är "min" kille utan en annan.... Vadå gå på gammal vana ? =)
  • Anonym (Hp)
    Päronskrutt skrev 2011-07-21 09:48:52 följande:
    Det är ju för att "laga" era trasiga hjärtan som ni ska dejta, ta det inte så allvarligt ni träffar inte HAN den första dejten. Dejta lite för att få bekräftelse och för att inse att det finns fler män än de korkade idioterna som krossade era hjärtan.
    Jo jag vet, men hur går man vidare när man väl träffat någon? Det känns ju bara konstigt att pussa/krama/sova/whatever med någon som inte är "han"...
  • Anonym (Hp)
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-07-21 10:08:24 följande:
    Jag har dejtat och även haft ett kortare förhållande, men har insett att jag inte kommit över exet i alla fall. Nu gjorde det mig bara ledsen att inse att alla dessa män inte är han.

Ja, jag vet. Jag kommer över honom, men av någon anledning vill jag inte det just nu.
    Anonym skrev 2011-07-21 10:15:20 följande:
    Samma här.. Många "erbjudanden". Men det är inte mitt ex.. Kan inte se på andra på det sättet.. Än:( Tror nästan jag kommer känna mig otrogen om jag har sex m ngn annan. Såå låg idag. Mitt hjärta hoppar till när han loggar in på msn. Jag har blockerat han, så han ser mig inte. Vet inte varför jag plågar mig.
    Jag tror vi är på ungefär samma ställe... Jag sitter här och det känns fortfarande som om jag är nydumpad, även om man gör saker hela tiden, eller försöker göra saker som skall hålla tankarna i schack. Hur kan jag gå på dejt med någon annan, när killen jag vill ha inte vill ha mig till att börja med. Känns bara lönlöst ibland..
  • Anonym (Hp)
    Gulletroll skrev 2011-07-21 15:58:24 följande:
    Fast du ska ju inte vara intim med någon du inte vill... lusten måste ju finnas där. Då är du antagligen inte redo att träffa nån ny utan behöver älta den gamla lite till ...
    Jag vet, men det är tråkigt att älta =)
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)