Inlägg från: Bye baby Bunting |Visa alla inlägg
  • Bye baby Bunting

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Känner mig också lite uppgiven just nu eller kan det kanske bero på att jag är trött...
    Just nu får jag nästan bara tråkiga mail som kommenterar mitt utseende eller bara ett Hej, förutom ett från helikopetermannen .

• Bye baby Bunting
    Mamsis skrev 2011-07-29 21:10:56 följande:
    Jag tar gärna emot förslag på vad jag ska skriva i min pres, har som sagt lagt ner ett tag eftersom något verkar trigga igång neandertalarmänniskan i män när de ser min pres så de antingen frågar om sex direkt eller så tror de det rä en sexdejt när man väl ses trots att inte ett ord om sex har nämnts alls överhuvudtaget.

Vad vill man veta? Och, som sagt, hur ska jag formulera mig för att män inte ska tro att jag är ute efter en sexdejt?
    .
    Jag tror inte att det går att undgå neandertalarna. De tar helt enkelt ingen hänsyn till vad man skriver i sin presentation.
    Har ingen aning om kodord och omskrivningar, så där är jag tyvärr inte till någon stor hjälp.

Jag vet däremot vem jag hade velat dejta om jag bodde i Stockholmsområdet Drömmer
  • Bye baby Bunting
    Baginbox skrev 2011-07-29 22:52:39 följande:
    Skit öses härmed på alla *tänkte skriva kärringar, men det gör jag inte* som på E-K häver ur sig *rampljusinlägg* stereotypa, manshatande floskler som om det är ok. Nedvärderande litterärt handikappade kärringar sitter och skriver på en dejtingsajt inlägg modell: män är som toaletter, ett evigt städande och sen kan man skita i dem. Jag menar.. hallå.. fått napp på den?
    *asg*

Två frågor bara... Hur gamla är de som skriver så och vad gör de på en dejtingsite?
  • Bye baby Bunting
    HäxanSurtant skrev 2011-07-29 23:31:02 följande:
    Aha....... känner mig upplyst!
    HH du kan vara lugn, det mesta står i Aftonbladet
  • Bye baby Bunting

Tänkte återigen på det här med hur iaf jag känner att jag blir mer och mer kräsen. Nyss tittade jag på en killes intressen och tänkte att "Nej, golf står jag inte ut med" en annan hade satt upp att han lyssnade på dansband och han sållades också bort.
    Jag har alltid varit av den åsikten att jag inte måste dela intressen eller smak i allt med min partner Huvudsaken har alltid varit att grundvärderingarna överensstämmer och att det finns någon sorts attraktion.

Det måste ju tyda på en djupt rotad rädsla eller att jag faktiskt inte är riktigt redo. Kanske är det så också att det är lättare att rata först innan någon annan ens fått chansen att rata en.

De flesta människor måste nog upplevas...

• Bye baby Bunting
    Henkan skrev 2011-07-29 23:55:01 följande:

Åsikter från en kille!

Jag har varit medlem på en dejtingsida i ca två-tre veckor och har deltagit aktivt i snart en vecka. Tyvärr är det otroligt konkurrans vilket gör att tjejerna får otroligt många mail varje dag och dom allra flesta killarna har liknande som jag har fått på min tid:

500 visningar/besök

1 (!!!) mail (som jag dessutom svarade på och sedan inte fick något svar på)

Jag har skickat uppåt 20-30 mail där jag skrivit alla manuellt (inga jäkla massskick), alla personliga och seriösa, t o m några som jag skrivit riktigt roligt och charmigt, med syfte att få kontakt och lära känna bättre. Jag har inte fått ett enda svar...

Jag är jättebesviken och jag måste erkänna att detta stundvis ger mig en dålig självkänsla och jag börjar tvivla på mig själv...

Vilket man såklart inte får göra som karl men man börjar ju undra då det tydligen är helt ointressant med en stabil och trygg kille med bra inkomst, ett roligt och utmanande jobb, som är snäll (men kan ändå vara sådär härligt "retlig"), knappt dricker (sociala sammanhang), ej röker/snusar. Omtänksam, bra lyssnare och som verkligen ställer upp i alla lägen... Jag är även framåt och gillar att resa, laga mat, håller rent efter mig, är duktig på att läsa kroppssignaler och väldigt lyhörd när det behövs (detta har bidragit till att mina ex har mått väldigt bra i sängen, *host*... Jag har aldrig varit otrogen och kommer aldrig att vara det... Sa jag att jag inte har några problem med barn samt att jag känner mig så gott som redo att skaffa barn... Ja just, utseende... hmmm, ser väl normal ut, normalvikt med ambitioner på att bli vältränad inom ett år, tar hand om mig i övrigt, har en hel del skjortor i garderoben...

Jag förstår att jag inte är värsta bad-boyen som spelar "spelet" och lurar fram massa känslor genom massa fulspel... Jag tycker att sånt är så fruktansvärt löjligt och att både jag och alla kvinnor borde stå ovanför det...

Jag vet inte vad det är för fel på mig men jag är less på att vara singel efter två år då jag känner att jag har mycket kärlek att ge och det finns så mycket i världen att göra som känns inte alls lika roliga att göra själv...

Vad vill ni kvinnor ha egentligen? Jag läser väldigt mycket här på forumet om otrogna svin som behandlar er som skit... Fast de verkar ju ha fått en relation så det är kanske det man ska sträva efter att bli/vara?

Det är kanske lite sorgligt att säga, men en del kanske blir oroliga över att du är för perfekt och att deras egna fel och brister skulle framstå som enorma om de började dejta dig. Det kan ju också vara så att en del tror att du är för stel att du inte kan släppa loss och bara leva livet ibland. Kanske är det Häxans paraply som spökar.

Som jag sagt tidigare, de flesta måste nog upplevas.
  • Bye baby Bunting
    HäxanSurtant skrev 2011-07-30 00:15:18 följande:
    Ja jag vet, inte nog med att jag föddes med utseendet emot mig, nån vidare personlighet begåvades jag ju inte med heller
    Hörru lilla Häxan nu tror jag bestämt att du är ute med håven.
    Det finns väl ingen på FL som har en så uppskattad baksida som RövHäxan
  • Bye baby Bunting

Jag såg precis lite riktlinjer påHP som helt gått mig förbi:

Du måste inte ha en presentationstext, men om du har en vill vi att den ska vara minst 200 tecken och beskriva dig själv och den du söker. Detta är några exempel på saker som våra administratörer inte vill att en presentation enbart består av:

- En eller flera länkar
    - Meningar som ”Hör av er om ni undrar något”
    - Upprepning av den information som står bredvid profilbilden
    - En låttext, dikt eller liknande

Att fylla ut presentationen med skräptext för att nå upp till 200 tecken är inte heller en bra idé, då underkänns hela presentationen.

E-postadresser eller liknande i presentationstexten är givetvis inte tillåtna, och presentationer med önskemål om rena sexkontakter underkänns också. Vid uppenbara brott mot våra medlemsvillkor kan vi välja att stänga av ett konto i samband med presentationsgranskningen.

Hur kan de då missa så många rena sexannonser?
    Nåstan 75% av karlarna har ju Hör av er om nii undrar något...
    Låttexter och dikter måste ju vara vardagsmat...

• Bye baby Bunting

Läste en rad i en helt annan tråd *visslar med händerna på ryggen och ser oskyldig ut* "Nä den där drömmen om en onormal men normal man, den verkar lååångt borta"

Kom hem idag rätt modsluten och brast ut i ett "Det finns inga normala män kvar" Sonen och min väninna tittade oförstående på mig och sa båda två "Det är klart att du inte hittar dem. Du är ju inte helt normal"

• Bye baby Bunting
    HäxanSurtant skrev 2011-07-30 01:17:35 följande:
    Ett revy galej Tyst *panik*

Fast samtidigt så blev jag ju makalöst nyfiken
    Tänk att kunna stoltsera med att du ligger bakom en tvättäkta buskisk Häxan, för det måste det väl vara ...
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)