• etanol

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Päronskrutt skrev 2011-07-20 17:27:15 följande:
    Hur menar du nu ????? Oskyldig

Hahahahaah nej jag fattar....det gör man hur man själv känner tror inte det finns nåt rätt eller fel svar där.
    Det sägs ju att är man för lätt som tjej så kommer inte killen vilja bli seriös men det stämmer inte in på alla killar.

Gör det som du känner är rätt, jag har som regel inget sex på första dejten men med en kille så töjde jag den regeln så när det gått över midnatt och var ett nytt dygn så ansåg jag att det var en ny dejt Tungan ute
    *asg* Så då var det dejt 2? Superbra sätt att se det på! Jag ska nog avvakta dejtandet ett tag, är ju nyseparerad (bättre ord förf*n etanol!) men spanar ändå in hur ni RUTINERADE tänker, vill ju inte dejta som en okunnig heller *asg*
  • etanol
    Päronskrutt skrev 2011-07-20 17:40:06 följande:
    That's my point...du sätter reglerna själv
    Det var tur att jag testade honom så tidigt för han var värdelös......
    Hahahaaaa, ja herregud. På nästa bara, det ska ju var liiite kul i halmen, annars kan man ju lika bra köra med hushållsmaskinerna, har jag sett...
  • etanol
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-20 17:44:53 följande:
    Vilket nick! Ser jag nån med ett sånt nick så går det bort!!!!!!!!!!!!!
    Nämen, så säger man väl inte *moralkärringar lite*. Du har ju inte ett ens nick att "skryta" med.
  • etanol
    Päronskrutt skrev 2011-07-20 17:55:46 följande:
    Skulle du själv svara nån som kallade sig tex : Villig eller Liten med stor.....?????Skrattande
    Nä, fast ett päronskrutt är ju ganska gulligt...
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-20 17:56:04 följande:
    Nu är jag inte med.
    Du kan ju inte klanka ner på ett nick när du själv är anonym...Eller?  Lite som att tycka nån är ful, medan man har en påse över skallen ju... 
  • etanol
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-20 18:02:53 följande:
    Det är här jag är anonym och inte på dejtingsidan, och det är den vi diskuterar. Det är två olika saker. Eller vill du att jag avslöjar vad jag heter där? Det kommer jag naturligtivs inte göra.
    Hahaa, sorry, jag missförstod visst Trodde det var nicket "päronskrutt" du klankade ner på. Jag vet inte ens vilken dejtingsida ni pratar om...Har aldrig varit inne på nån sån ens, så eg platsar jag inte här
  • etanol

Å jag tror inte att jag kan lita på nån igen, så det lockar inte alls, alla har vi våra ok att bära

• etanol
    Anonym (knubbis) skrev 2011-07-21 19:42:12 följande:
    ja, men man kan väl knappast våldsdejta folk?
    Haha, underbart uttryck!
  • etanol
    Anonym (detgårskitdåligt) skrev 2011-07-28 18:28:30 följande:
    Match och mötesplatsen har varit uuuursega och bara massa tråk-folk...och pengar kostar det...

men HP är jättetrevligt. Det är inte så allvarligt, man pratar med varandra och killar i min egen ålder är intresserade av kvinnor i samma ålder och itne bara 10 år yngre tjejer....
    Hmmm, hade en 25-åring efter mig där som undrade om jag testat nån i hans ålder...MMM...eeeh...jo för sisådär 15-20 år sen, ingen hit, svarade jag då

Hade en annan 25-åring som undrade samma sak, vad är det för fel på ungdomarna idag...
  • etanol

Nästa analfabet trodde visst att jag ville mer än vänskap, trots att det står klart å tydligt i min pres att allt annat än vänskap är otänkbart... Trist...

• etanol
    Anonym (Desillusionerad) skrev 2011-07-28 22:24:53 följande:
    Trevlig tråd det här men oj vad mycket att läsa (har hunnit läsa igenom en hel del, men att läsa allt är ju ett heltidsjobb) Glad. Tänkte bjuda på min senaste dissning som jag råkade ut för. Det är nog den snyggaste dissning som jag har stött på. Tjejerna här får gärna ta efter och kopiera den hur många gånger de vill och skicka som standardsvar. Skulle bli mycket nöjd då eftersom det känns bättre än inget svar alls. Solig

Hej X,

Tyvärr är jag inte intresserad av något mer, så jag tackar nej till ditt förslag. Men tack för att du frågade.

/X

Just det faktum att man bara får svar på ungefär ett av 20 mail gjorde att jag i stort sett har lagt ned nätdejtandet nu. Var med på 4 sidor som mest men var bara aktiv på 2 av dessa. Nu är jag bara medlem på SMW. Något dejtande blir det däremot inte utan jag tänker bara gå på de aktiviteter som sidan erbjuder. (Har faktiskt ingen information alls om mig på denna sidan så om någon mot förmodan skulle besöka min sida där så lär det nog bli med besvikelse). Tyvärr är sidan dock väldigt Stockholmsfokuserad vad gäller aktiviteter.

Om man ska analysera varför jag inte lyckats med nätdejtingen (under mina nästan 2 år i denna värld) kan det nog vara för att jag inte gillar långa mailkonversationer som inte leder någon vart när det ändå avgörs när man träffas. Hur kul är det att maila i månader för att vid första dejten upptäcka att det här var absolut inget för mig. Sedan finns det ju de som vill att allt ska klaffa till 100% redan på första dejten. Visst det kanske funkar för vissa men om jag är hyfsta nöjd ger jag det i alla fall en chans till. Har dejtat ett fåtal tjejer under min tid på sidorna både på min ort och på andra orter, men inget har lett mer än till något mycket kortvarigt eller vänskap.

Eller så är det så att  jag inte snygg nog för att nätdejta. Till min förvåning har jag upptäckt hurmånga tjejer som faktiskt inte går efter den tjockaste plånboken. Trodde det var ganska vanligt, men tydligen inte bland de flesta jag träffat över nätet. Inte för att det skulle hjälpa i mitt fall, men jag trodde ändå att detta var rätt vanligt.

Är det förresten någon mer än jag som råkat ut för detta? Jag besökte en sida på en tjej med barn för cirka ett år sedan. När hon svarade och ville träffas fick jag kalla handen. Vet inte varför egentligen. Blev väl mest lite skrämd av att jag inte visste hur det skulle vara och att det kanske skulle bli jobbigt i längden. Därför tackade jag nej. Oj vad jag ångrar mig nu i efterhand. Men då var det tyvärr för sent. Fick inget svar när jag mailade tillbaka och gjorde en hel pudel någon vecka efter det hände. Kanske hade hon träffat någon annan eller dejtade förståss. Eller så kände hon sig bara dissad av mig, vilket är synd i så fall eftersom jag inte var ute för att såra henne. I så fall var det väl ändå bra att hon kunde dissa mig så blev det utjämnat på den fronten. Tänk om man fick göra om sina val i livet med den erfarenhet man har fått genom barn till föräldrar man känner.

Som kille tröttnar man ju rätt snabbt på alla dessa öststatstjejer som mailar in i förbannelse. Kul att se alla de konstiga mail ni tjejer får av killar på dejteingsidor. Förvånad Inte konstigt  Kastar alla dessa mail fortare än kvickt nu. Lite nyfiken är man ju av naturen så jag svarade på ett av dessa mail. Det var en tjej från Ryssland (om man nu ska tro på det) Obestämd Hursomhelst så mailade jag några gånger för att se hur seriöst detta var. Man har ju hört om scamming. Efter typ 3 eller 4 mail så kommer frågan. Jo jag skulle gärna vilja träffas men jag är fattig och har inga pengar till flygbiljetten. Men den lätta går jag inte på så det kan hon bara glömma. För att kolla om man hade rätt frågade jag om hon inte kunde tänka sig att jag åker till Ryssland istället. Då blev det tyst. Guld i mun Försökte samtidigt få fram lite information så man kunde polisanmäla, men fann det inte lönt med tanke på den ringa information jag lyckades få fram om personen. Tveksam på om hon ens använde sitt riktiga namn för jag fick inga "bra" träffar på det.

Hur vanligt är det med efterhängsna killar på de här sidorna? Hörde talas om en del som inte slutade att höra av sig när de fått ett nej tack. I min värld är det här helt sjukt. Får man inget svar första gången så kanske men bara kanske man mailar en gång till om man har haft kontakt. Sedan är dock totalstopp. Oxå rätt trött på alla dessa spel som pågår i dejtingen. Inte verka "för på" och höra av sig för tidigt. Det här är något som jag inte förstår mig på. Blir jag intresserad hör jag av mig annars med ett nej tack (då jag som kille bara får en handfull svar). Tror nog jag kan rada upp alla dejter på ena handens fingrar efter alla den mailkonversation som pågått under denna tid. Ok möjligtvis det blir något mer än så, men inte mycket. Flört

En sak som jag har upptäckt och som är så avtändande är de som dejtar flera personer samtidigt. Jag tycker inte det är ok. Har man haft en dejt och planerat att träffas igen för ytterligare en dejt vill man ju inte att den andre ska hålla på och dejta med andra? Man vill ju ha exklusivitet under den tiden man dejtar eller är det bara jag som tänker så. Har svårt att förstå att man kan dejta flera i rad under till exempel en helg. det är ungefär som om man ska välja diskmedel på Ica. Kan bli fruktansvärt sårad när man upptäcker detta och inte själv har dejtat andra under tiden, men jag är väl känslig. Som småbarnsförälder är det kanske så man måste göra för att få det att fungera. Det vet jag ju tyvärr inte så mycket om.

Som singel och 30+ känns det många gånger som att förstahandssorteringen har försvunnit och man är lämnad till andrahandssorteringen och de som är lite defekta på något sätt. Jag vet ju i och för sig att jag är en bra kille så det borde ju finnas åtminstone en vettig tjej även för mig. Nu orkar jag inte leta efter henne på internet i alla fall. Känner dock en av de som jag dejtat som har lyckats träffa den rätte på nätet.

Ursäkta om det blev för långt, men jag ville bara ösa ur mig skiten.
    Ja jag gjorde ju det, träffade den "rätta", som efter 10 år sen gick bakom min rygg....eller det var då jag upptäckte det, har ju ingen aning om eg om det hänt hela tiden...2 barn senare....Det är ju säkert olika för alla, men det var min story iaf.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)