• etanol

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym (Desillusionerad) skrev 2011-07-28 22:40:10 följande:

Kul att se att det uppenbarligen funkar för vissa. 10 år är ju ett ganska långt förhållande. Hur funkar det med barnen då? Har själv haft ett på 5 år. Men henne träffade jag inte på internet. Hoppas du kan hitta en ny kille som inte är otrogen. Mitt ex var visserligen inte otrogen men en kompis till henne stötte på henne och gjorde att hon valde att lämna mig.

Det som störde mig mest var dock att hon inte hade mage att flytta ut när hon hade börjat dejta honom. I efterhand tycker jagdet var synd att jag hade råg i ryggen att slänga ut henne på gatan när hon börjat dejta honom.

För mig känns det som 10 års bortkastad tid, då jag kanske hade kunnat haft ett BRA förhållande istället, som i värsta fall "rann ut i sanden", istället.

Barnen är ok med detta, dom är lite unga men eftersom jag varit ärlig med dom från början så verkar det funka kanon.
  • etanol
    Anonym (sa) skrev 2011-07-28 23:07:53 följande:
    Ok. NI är tydligen aktiva här också en del av er.  (trodde andra tråden var en fortsättning på denna).

Jag skrev ju förut om en charmig kille som hette Johan. Minns ni? Han som bodde hemma, för att han inte ville jobba, spelade dataspel dygnet runt, å undrade om jag var rik... Killen med humor liksom?   Ni sa åt mig att svara.. så fan flög i mig, och jag gick in på HP som jag inte varit aktiv på på ett tag nu och skrev ett svar:

"Hej Johan!

Jag är en ensamstående mamma med barn med några olika män, vissa minns jag inte riktigt namnet på, jag är inte rik så kanske men soc och alla bidrag blir ganska mycket pengar ändå varje månad(och ungarna får ju ärva varandra, så blir en del deg iaf kring den 20e sådär..), så kanske kan jag och mina barn flytta in hos dig och din mamma så kan hon vara barnvakt medan vi tar oss ner till pizzerian och hänger lite med mina polare där! Jag är ganska bra på att slåss, när jag har druckit några bärs, så du behöver aldrig vara rädd för att någon otäck kvinna ska antasta dig! Jag skyddar dig! Annars brukar jag hänga i parken och röka några paket medan jag och dom andra brudarna snackar lite skit om grannarna och gnäller på soc... Är en rak och ärlig djävel, så du får alltid reda på vad jag tycker med en gång!

Vad säger du, ska vi hångla loss lite? Har en tungpercing, å en i naveln, några feta tattoos(en tribal i svanken du vet, sexigt värre), å några jag tänker låta dig upptäcka var dom är! Är ganska sexig och ingen fjantig liten smalis så där! Är MKT kvinna att hålla i!

Så? Vad säger du? En sväng till pizzerian? Har många schyssta poolare där..

Hoppas att du inte är en sån där knusslig djävel nu som inte ens orkar svara.. Kom igen! Livet är kort! SLÅ TILL! "

Ska bli spännande å se om jag får nått svar...   Hehe!! Vad tror ni??
    Första gången jag har haft kul NÅGONSIN i dejtingträsket; (som jag inte har någon lust att vara i just nu.. mest läser om era eskapader..)    God natt på er! (nattugglor är ni visst, men jag gillar att sova.. å är inte alla dagar man är barnledig..)
    Haha
  • etanol
    Anonym (Desillusionerad) skrev 2011-07-28 23:11:49 följande:
    Nu har jag inte råkat ut för tjejer som öppet sagt att de dejtar flera. Men jag råkade en gång få höra genom bekanta att den tjejen jag hade dejtar några gånger dejtande en annan. Mitt intresse för henne svalnade jättefort kan jag säga. Men visst jag är nog känslig.

Jag känner mig däremot inte som ett andrahandsval. Vet att jag är en bra kille. En vän och jag diksuterade detta och hon menar att alla över 30 bär på en "ryggsäck". Kan i och för sig förstå henne för hon har verkligen träffat många underliga män som man har fått höra om. Nu är hon lite mer aktiv i sitt dejtande så det kan ju vara en orsak till det förståss.

Visst kan det vara guldläge för mig om man nu vill internetdejta igen, men om man i framtiden vill ha familj med egna barn så begränsar det förståss utbudet en del. Säg att man träffar någon. Då är ju inte det första man vill göra att skaffa barn. Säg att man efter något/några år gifter sig och efter ytterligare några år vill skaffa barn. En tjej i min ålder skulle ju då kanske börja bli för gammal för att få barn. Helst ska man väl vara under 30 har jag hört även om förstförderskorna numera går uppåt i åldrarna. Tyvärr är jag inte sugen på att träffa omogna 20-åringar utan sökte efter en stabil tjej i min ålder.

Flera av de jag känner förstår inte hur jag tänker kring detta med att dejta någon som är mycket yngre/äldre. Men man vill ju vara på samma nivå  i livet om man ska dela sitt liv med någon. Men visst det verkar ju funka för en del.

Den tjejen jag pratade med skulle jag mer än gärna dejta, men nu är hon inte medlem på sajten längre. Tråkigt för mig, men hon kanske hon träffade någon. Vad vet jag. Bra i så fall för det verkade vara en trevlig tjej. Glad
    Lycka till, hur som helst.
  • etanol

Godnatt! Ibland kanske ett gott skratt ger mer än nåt annat.... =)

• etanol
    Baginbox skrev 2011-07-29 20:33:58 följande:
    Jo, jag förstår att hon tycker olika saker är kul. Jag associerar inte det till sex direkt heller men liksom, om man är på en dejtingsajt, vill träffa någon, "fråga om du vill veta något.." Hallå.. Vad ställer man för fråga där?

Jo, man lämnar över allt till den som ev är intresserad. Mähän! Jag för min del finner det tämligen ointressant. Tala om vem du är kvinna! :) Ena stunden ska vi tillfredsställa era önskemål, nästa ska vi lista ut dem också..

*Mia skrev* Hej
    Kul att just du tittade in på min sida. Att beskriva sig själv är så svårt så fråga istället. 

Där satt den! Ja, då frågar jag..

Hur.. e vädret där?

Får I möe snö te ventern?

Har dina barn overaller på ventern? Jaha nähä, dom går i nian ja... jinns då ja..

Har du katt? Allergisk, oj.. kaniner e inte te å tänka på då heller?...

Vad jobbar du med? Förtidspensionär, oj.. ä du sjuker? inte det..utarbetad..socialen..jaha..utbränder.. Förstår..

Tycker du om å ha rolit då? ..Du brukar spela bilbingo mä grannen ja.. dä ä rolit. Å Loket var där i fjol ja.. Rolit..

Det är inte lätt minsann...

Ja, nä ja ä rätt bra mä..fråga om du vill veta nåt...
    Hahahaaa, Är det "glinkt" där du bor?
  • etanol
    Baginbox skrev 2011-07-29 22:52:39 följande:
    Skit öses härmed på alla *tänkte skriva kärringar, men det gör jag inte* som på E-K häver ur sig *rampljusinlägg* stereotypa, manshatande floskler som om det är ok. Nedvärderande litterärt handikappade kärringar sitter och skriver på en dejtingsajt inlägg modell: män är som toaletter, ett evigt städande och sen kan man skita i dem. Jag menar.. hallå.. fått napp på den?
    Äh lägg av nån gång då...*skrattar ihjäl mig*
  • etanol
    Baginbox skrev 2011-07-29 23:15:54 följande:
    Sorry, men "glinkt"?
    Hahahaaa, trodde du var värmlänning....Råkade ut för det när jag ute och åkte bil en gång;

Det är GLINKT, skrek en v-länning

Jag fattade ju inte nåt?

Ja, jag blev varse om att det betydde HALT..Höll på att gå åt pipsvängen =)
  • etanol
    Baginbox skrev 2011-07-29 23:39:14 följande:
    Aha! Jag samlar lite på uttryck och språkliga egenheter så den noteras tacksamt! Har aldrig hört den förut :)
    Ja den är superbra, om man tar upp en värmlänsk liftare under vintern...

Vore väl bättre om de kunde lära sig svensk....*åh hej, vad mycket sk*t jag kan få för den kommentaren*

• etanol
    Henkan skrev 2011-07-29 23:55:01 följande:

Åsikter från en kille!

Jag har varit medlem på en dejtingsida i ca två-tre veckor och har deltagit aktivt i snart en vecka. Tyvärr är det otroligt konkurrans vilket gör att tjejerna får otroligt många mail varje dag och dom allra flesta killarna har liknande som jag har fått på min tid:

500 visningar/besök

1 (!!!) mail (som jag dessutom svarade på och sedan inte fick något svar på)

Jag har skickat uppåt 20-30 mail där jag skrivit alla manuellt (inga jäkla massskick), alla personliga och seriösa, t o m några som jag skrivit riktigt roligt och charmigt, med syfte att få kontakt och lära känna bättre. Jag har inte fått ett enda svar...

Jag är jättebesviken och jag måste erkänna att detta stundvis ger mig en dålig självkänsla och jag börjar tvivla på mig själv...

Vilket man såklart inte får göra som karl men man börjar ju undra då det tydligen är helt ointressant med en stabil och trygg kille med bra inkomst, ett roligt och utmanande jobb, som är snäll (men kan ändå vara sådär härligt "retlig"), knappt dricker (sociala sammanhang), ej röker/snusar. Omtänksam, bra lyssnare och som verkligen ställer upp i alla lägen... Jag är även framåt och gillar att resa, laga mat, håller rent efter mig, är duktig på att läsa kroppssignaler och väldigt lyhörd när det behövs (detta har bidragit till att mina ex har mått väldigt bra i sängen, *host*... Jag har aldrig varit otrogen och kommer aldrig att vara det... Sa jag att jag inte har några problem med barn samt att jag känner mig så gott som redo att skaffa barn... Ja just, utseende... hmmm, ser väl normal ut, normalvikt med ambitioner på att bli vältränad inom ett år, tar hand om mig i övrigt, har en hel del skjortor i garderoben...

Jag förstår att jag inte är värsta bad-boyen som spelar "spelet" och lurar fram massa känslor genom massa fulspel... Jag tycker att sånt är så fruktansvärt löjligt och att både jag och alla kvinnor borde stå ovanför det...

Jag vet inte vad det är för fel på mig men jag är less på att vara singel efter två år då jag känner att jag har mycket kärlek att ge och det finns så mycket i världen att göra som känns inte alls lika roliga att göra själv...

Vad vill ni kvinnor ha egentligen? Jag läser väldigt mycket här på forumet om otrogna svin som behandlar er som skit... Fast de verkar ju ha fått en relation så det är kanske det man ska sträva efter att bli/vara?

Som svar på det sista, nej nej nej, jag tror de flesta vill ha det du erbjuder, fast inte grisen i säcken. Lägg upp en ärlig bild på dig själv och använd detta du skrev ovan, ja utan det "bittra" som din pres. Fan det är ju sånt som de flesta efterfrågar.Lycka till!
  • etanol
    HäxanSurtant skrev 2011-07-30 00:09:19 följande:
    Håller med dig i mångt och mycket. Tror dock de kan vara lite som Baby skriver och även att du kanske borde ha det som press som ethanol skriver, utan det bittra då, såklart.

Ibland är det svårt att få fram vem man är med text, många gånger sorterar man nog bort mail som inte sticker ut direkt, kanske just för att många kvinnor får många mail och de allra flesta är av puckon.

Jag vet inte, jag får inga mail, tror min press skrämmer folk (män) och så är min bild inte den seriösaste, men den visar nog mig ganska bra tror jag, att jag faktiskt kan vara löjlig, fjantig och barnslig. Det är en del av mig. Förutom det så är jag ju ensamståedne förälder med en treåring och allt vad det innebär, så barnslig betyder ju inte per automatik ansvarslös, men det verkar många tro eller så är jag för ful
    *asg*
    Du är ju fan sjuk i heeela skallen! *ler hela vägen till....typ sovgrejen ju*
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)