• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Mandarina
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-16 23:32:04 följande:
    Jag svarar istället utifån min erfarenhet eftersom jag har skrivit ungefär samma tidigare. 

Svar: nej, inte per automatik, men i mitt fall är det så eftersom jag alltid har pratat bättre med killar än med tjejer. Mitt  avspända sätt gentemot killar tror jag snart reducerar mig till en "kompis" istället för en blivande älskarinna. Killar gillar att prata djupt med mig. Det finns alltid en risk med det, tror jag. Då har de blottat sig för mkt och det kan bli alldeles för farligt för killarna (läs känslosamt).

Jag skriver bara om MIG vad som gäller för mig behöver ju absolut inte gälla för andra.  Gulletroll, du är tyvärr ganska snabb på att tolka in budskap i vad folk skriver och omtolka dem till generella sanningar. Du går från den andres "jag" till ett generellt "man".   Kan vi inte alla försöka att använda oss av jag och mig när vi skriver och bara utgå från oss själva. Jag tror att tonen blir mycket trevligare då. Denna tråd är just nu min favorit och jag behöver den och använder den på ett mycket själviskt sätt och hoppas att fler kan göra detsamma och inte behöva känna att det som skrivs värderas och omformuleras och i värsta fall missuppfattas av andra läsare.   Det vi skriver om är tillräckligt känsliga ämnen ändå.
    Tolka in budskap i vad folk skriver? Hur menar du då? Förklara gärna? För jag tycker att jag inte alls gör det utan istället faktiskt försöker fråga vad personen i fråga menar, inte bara säger ( stor skillnad ). Alltså jag vill gärna förstå känslomässigt också.Klart man drar slutsater utifrån vad och hur folk skriver men det är ju därför jag frågar för att faktiskt förstå. Är du med???

Men ok om du gör den taktiken du gör ovan, så kanske du borde ändra taktik och inte gå för djupt in i samtalen och gräva som gör att killen då "blottar sig"... för det är ju en rätt lustig och obekväm situation att börja en dejtingfas med att prata allt för djupa grejer, håller du inte med?? Det är ju sånt som exakt dödar attraktionen. Det är ju därför jag menar att man inte ska vara en öppen bok. Det måste finnas nåt att vara nyfiken på... annars tappar man intresse.

Sen måste man ju få fråga för att förstå utan att det ska uppfattas som en negativ ton...
  • Mandarina
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-16 23:32:04 följande:
    Jag skriver bara om MIG vad som gäller för mig behöver ju absolut inte gälla för andra.  Gulletroll, du är tyvärr ganska snabb på att tolka in budskap i vad folk skriver och omtolka dem till generella sanningar. Du går från den andres "jag" till ett generellt "man".   Kan vi inte alla försöka att använda oss av jag och mig när vi skriver och bara utgå från oss själva. Jag tror att tonen blir mycket trevligare då. Denna tråd är just nu min favorit och jag behöver den och använder den på ett mycket själviskt sätt och hoppas att fler kan göra detsamma och inte behöva känna att det som skrivs värderas och omformuleras och i värsta fall missuppfattas av andra läsare.   Det vi skriver om är tillräckligt känsliga ämnen ändå.
    Känner mig påhoppad av dig.

Jag gillar oxå denna tråden och tycker inte att jag gjort nåt fel. Jag vill förstå saker och ting. Och för att förstå så måste man fråga om man inte gör det men du verkar ha problem med det? Kanske bättre att vi alla för monolger här och låtsas förstå varandra?? Sen om det tolkas som att jag gör om det till sanninger eller att jag "tyvärr är för snabb att tolka in budskap osv".... tycker jag är en väldigt märklig tolkning du gör.

Kommunikation är A och O, framför allt vid nätdejting. Och med kommunikation menas inte med att man bara ska skriva och läsa utan att man faktiskt ska säga vad man menar, förstå vad man själv menar och även se till att den andre faktiskt förstår vad man säger OCH menar. Men för vissa kan detta ibland bli jobbigt och tolkas som ett ifrågasättande. Och om kommunikationen brister, ja då kan det vara svårt att träffa någon, faktiskt!
  • Anonym (nätopia)

Det är ju jättebra om vi alla har något att lära oss av varandra :)

• Mandarina
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-17 00:36:12 följande:

Det är ju jättebra om vi alla har något att lära oss av varandra :)

Hehe...

Men du svarade aldrig på mina frågor
  • Anonym (Hmm)

Nu har jag åtminstone lagt ut ett foto på en av sajterna och det blev skillnad direkt i antalet besökare - OCH antalet som kontaktar mig. Helt klart ska man ha en bild. Men jag har aldrig velat, bor  på en liten ort och har velat vara anonym. Men chansen att träffa nån måste vara viktigare.

Killarna som kontaktat mig på slutet är dessutom "rätt" killar, så nu hyser jag ett svaaaagt hopp om en dejt. Tyvärr försvann en kille som jag skrev massor till, han har iofs inte varit in på sajten heller på 4-5 dagar. Synd, han kändes riktigt trevlig.

• Mamsis
    Anonym (Hmm) skrev 2011-07-17 08:11:57 följande:
    Nu har jag åtminstone lagt ut ett foto på en av sajterna och det blev skillnad direkt i antalet besökare - OCH antalet som kontaktar mig. Helt klart ska man ha en bild. Men jag har aldrig velat, bor  på en liten ort och har velat vara anonym. Men chansen att träffa nån måste vara viktigare.

Killarna som kontaktat mig på slutet är dessutom "rätt" killar, så nu hyser jag ett svaaaagt hopp om en dejt. Tyvärr försvann en kille som jag skrev massor till, han har iofs inte varit in på sajten heller på 4-5 dagar. Synd, han kändes riktigt trevlig.
    Han kanske har semester
  • Anonym (Hmm)
    Mamsis skrev 2011-07-17 09:01:41 följande:
    Han kanske har semester
    Vi får hoppas på det!
    Varför ska det va så svårt att hitta nån???
  • Mandarina
    Anonym (Hmm) skrev 2011-07-17 09:35:34 följande:
    Vi får hoppas på det!
    Varför ska det va så svårt att hitta nån???
    Jag tror inte man ska fokusera på "att hitta nån" - utan dejta som en galning / njuta av smörgåsbordet och njuta under vägens gång. Tror attt målet är själva vägen, inte att hitta nån... och njuter man under resans gång så kommer det falla sig natulrigt att man hittar den man passar ihop med..

Jo jag vet, lättare sagt än gjort och det kan vara lite lätt provocerade det som jag säger. Men det ligger så MYCKET i det
  • koas

Har någon av er "söker vänskap" på nätdejtingsajten? Jag undrar lite vilka som har det. Om det är många där som faktiskt söker vänskap eller hur det funkar. Eller  kan det vara så att de som söker vänskap är de som tänker att det kanske utvecklar sig till något mer sen? Jag skulle inte söka vänner där, det känns ännu mer utlämnande på nåt sätt.

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)