• etanol

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

HonSomVet skrev 2011-08-09 00:22:20 följande:
    Okej förlåt. Jag lovar, jag ska inte gå någonstans? Fast jag får lägga mig nu va? Min unge har inte förstått innebörden av ordet sovmorgon. Jag längtar tills hon är tonåring och sover till 12. Jävla lyx. Jag lovar hon vaknar 05.45 imorgon. Jag lovar.

(Nu blev jag bitter igen, haha)

Ps, finns du på pannkakan? Ds.
    japp...inboxar dig med nick
  • etanol
    Glädje58 skrev 2011-08-09 00:23:51 följande:
    Va fan, min profilbild på hp blev underkänd. Är jag så himla ful, eller vad är det frågan om...
    om du har ögat...

dom vill väl ha passfoto eller nåt
  • etanol
    Sofia1970 skrev 2011-08-09 17:05:36 följande:
    eller så skyddar du bara dig själv. Själv ledsnar jag innan jag hinner träffa nån. Har haft flera dejter på G men förhalat eller ställt in.
    Precis så är det ju för mig också. Betyder väl att man inte är redo eller nåt...
  • etanol
    HonSomVet skrev 2011-08-09 20:38:11 följande:
    Åååååh, jag blir så lack. Jag loggade in idag också. Men jag orkar inte ens svara på någa mail alls. Jag är bara irriterad. Ska nog icke-dejta i ett år till tror jag.

I will be the new Jungfru Maria.
    And I´ll ride the horse next to ya...

• etanol
    HonSomVet skrev 2011-08-09 20:49:24 följande:
    Haha, skönt med lite sällskap på vägen.

Fast Jungfru Maria hade väl i alla fall en Josef va? Fan vad tragiskt. Jag är nog för trött idag också.
    Fast han var inte inblandat i "the first coming" *fliiin*

Stackarn, fick aldrig ligga liksom...

• etanol
    HonSomVet skrev 2011-08-09 20:59:31 följande:

Jag har hört rykten om att det ibland förekommer speed-dating i stan. Det kanske vore nåt? Hade gillat att sitta med ett papper i handen och skriva taskiga kommentarer och rita stora kryss över knäpp-karlar. Känner en viss tillfredsställelse vid blotta tanken.
    Haha, det kan jag tro, knäppis Faktum är det skulle nog jag också...
    I´m a weirdo, and proud!
  • etanol
    HonSomVet skrev 2011-08-09 21:09:38 följande:
    En speed-dating sida som skriver så här på sitt anmälningsformulär är väl okej eller:

"Beratta mer om de for att vi kan skick bettra meddelande till de om events."
    BerattBeratta mer om de for att vi kan skick bettra meddelande till de om events.a mer om de for att vi kan skick bettra meddelande till de om events.
    Bettre enn vadda, liksom...

• etanol
    Anonym skrev 2011-08-09 21:47:35 följande:
    Loggar in på BC, ser att killen jag träffade i fredags och sa trevligt att ses, men nej tack! till kikade in på min sida, det tar runt 8 sekunder så kommer ett sms. Hittar du något intressant? 

Mitt svar till honom blir, ta bort mitt nummer pucko, vi konstaterade redan i fredags att du visat upp en felaktig bild och ljugit om din ålder, så kontakta mig inte igen! Sen blockerade jag honom på bc. Det gick 15 minuter så dyker det upp en helt ny profil som ser nästan identisk ut med hans, får direkt ett meddelande som såg exakt likadant ut som hans första som han skickade från den andra profilen. Blockerad!!

10 min till en till profil, skapad ikväll dyker upp, skickar samma rader som den innan. Blockerad.

Har jag gjort något ont eller finns det verkligen såna idioter som inte förstår ett nejtack!?  
    Skit i å blocka...ge bara fan i att svara...Ointresse måste ju vara da shit, så länge du blockar å grejar så har han ju nåt att göra liksom *förslagar*
  • etanol
    Henkan skrev 2011-08-09 22:17:53 följande:

Alltså, jag förstår inte många som hänger här...

Summerday - Tycker killen var snål för att han inte bjöd på allt... Vart tog jämställdheten vägen? Ja just det ja, det går ju bara åt ena hållet... För att killar har ju oändligt med pengar och dejtar gratis... Ett par tusen hit eller dit i veckan är ju inget för en kille...

etanol och HonSomVet - Ni skriver sida efter sida att ni knappt orkar läsa meddelanden och dömer sedan er själva till ensamheten och sitter här och gnäller istället... Är ni bara ute efter att gnälla eller vill ni ha förändring? Sen förstår jag inte nöjet i att bygga självkänsla på att gå runt och dissa massa karlar bara för att dissa... Det är ju såna som er som man bara slösar bort massor med tid på att skriva långa trevliga och personliga meddelanden till från hjärtat men sen läser ni ju inte ens...

Nä nu är du inte rättvis alls, tycker jag. Jag läser visst alla meddelandet jag får. 90% av dom är rätt vulgära, några ytterligare % känns inte seriösa av olika anledningar. De kvarvarande svarar jag alltid på och där intresse uppstår blir jag livrädd etersom jag just blivit singel efter många år pga svek. Men jag har även i min pres skrivit att jag enbart är intresserad vänskap, och väldigt många tycks skita högaktningsfullt i detta vilket jag anser respektlöst och fruktansvärt arrogant. Dom dissar jag, eftersom de faktiskt dissat mig...Men läser meddelanden, det gör jag visst..
  • etanol
    Henkan skrev 2011-08-10 09:18:58 följande:

Det om meddelanden var väl mer riktigt mot HonSomVet... Det andra faktumet står ju kvar iaf...

Det är väl klart att det blir fel om du hänger på dejtingsidor och letar efter vänskap... Kan ju säga att det finns ytterst få män som förnedrar sig med dejtingsidor för att få en vän... Sen är det klart det blir fel då det är lite knasig scen för att söka vänskap.... Det är lite som att läsa en bok på krogen kl 23:50 på en lördag... Näe men lite iaf!

Det brukar inte vara något större problem för en man att få en nära kvinnliga vän om de vill men många män undviker detta för att det är ofta otroligt energikrävande... Det krävs en otroligt speciellt personlighet hos en man för att det ska fungera utan att man sliter ut sig mentalt.

Detta bygger jag på egen erfarenhet och många män som jag diskuterat detta med genom åren. Ett exempel är en kvinna som jag umgicks med för massa år sedan och var intresserad av, när hon märkte det så sa hon "bara vänner" och tyckte det var jättebra för att hon fick ju massa uppmärksamhet och ville hålla det på den nivån för att hon fick ju alla fördelar av en relation utan att behöva göra något sexuellt eller fysiskt... Nu för tiden vet jag bättre och dumpar direkt om sådan situation uppstår just för att rädda mig själv och mina känslor.

Jaja, nog om det, jag låter jävligt bitter men det är många män som känner samma sak och väldigt många män har väldigt få kvinnliga vänner just för att slippa dessa situationer...

Aj då, låter lite bittert det du beskriver. Du kanske har träffat "fel" tjejer, uppmärksamhetstörstande som vet hur man spelar på sin kvinnlighet, kanske....?

Från min point of view, är det inte ömsesidigt många gånger, tjejen får kanske den uppmärksamheten, och ger även den uppmärksamheten? Så funkar jag, har ett par vänner på hp, manliga, och vi stöttar varann och uppmuntrar när nån är lite låg, på samma villkor. Å har annars skitskoj mellan varven!

IRL har jag också många manliga vänner bara därför att jag inte är en fnissig tjej som springer på tupperware-partyn och förväntar mig att mannen ska betala för drinken. Wow, där generaliserade jag också, sorry girls, love you anyhoo!

Lite som här bara att hp blir one-on-one istället för att alla kan läsa det. Då kan man även vara mer öppen med vem man är och därmed få och ge det som den andre behöver. Jag har upplevt det positivt så det är tråkigt att du varit med om det du beskriver.

*styjkekjaaam*
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)