• Mini 82

Syjunta för gravida!

Oj vilka fina saker ni gör
    Jhk88, jag tycker man kan ha en rosa filt till en kille också, särskilt om den är så fin:)

Trolltoka, jättefina tyger du har hittat, har en massa liggande så jag borde inte köpa nytt... Men jag kanske måste det ändå:)

• Mini 82

Om du inte vill ha metall mot huden kan du fästa tryckknappen på ena tygsidan bara (om du kör dubbelt tyg) annars så är ju ringarna så små att det nog inte blir så kallt.

• Mini 82

Ninnabus, vilket fint set:) Håller med de andra om att tvillingnål är smidigast på trikå. Ser proffsigt ut:)
    Har en industrimaskin så jag kan inte ha det på min... Får nog dra fram den gamla singern ur gömmorna. Brukar annars sy muddar med overlocken och strunta i stickningar.

Cilia85, vilka utsöta mössor och tofflorna var jättefina.

• Mini 82

Tycker det är smidigast att klippa egna kantband av trikå, kom ihåg att klippa på tvären (alltså vinkelrät mot trådraken) det går att använda skråband i bomull också men då är de ju stumma.

• Mini 82

Fixarfia, smart att göra fickor i spälskyddet, har också ett gammalt spälskydd jag tänkte klä om. Kommer definitivt sno iden

• Mini 82

Elin88, jag tycker inte alls det ser kort ut, nyfiken på hur lådan ser ut

Yanya, vilken tur du har, jättefina tyger. Ser ut att vara bra kvalité.

• Mini 82

Lalla77, herregud vilken söt kanin tycker egentligen inte heller den behöver en mun och tänder. Men kanske en liten nos? Prova att nåla en mun och kanske en nos med några stora knappnålar, det brukar jag göra när jag inte vet placering mm. Annars är det ju barnen som brukar få bestämma:)

• Mini 82

Ett tips när du slår i tryckknappar är att alltid ha minst dubbelt tyg och gärna ett mellanlägg (finns i tygaffären du stryker på) då är det inte lika stor risk att tyget går sönder. Men det kan vara bra att öva lite på någon tygbit innan du sätter dem i plagget. Lycka till

Svar på tråden Syjunta för gravida!