• Mini 82

Syjunta för gravida!

Dullidutt, jag har köpt på stoff och stil. Men om du inte har någon sån affär nära kan man nog beställa från deras hemsida.

Fru E, jag skulle fålla hela nederkanten på båda delarna och sen sy ihop ca 15-20 Cm på varje sida i botten ca 2mm från kanten. Detta gör du som sista moment. Vad gäller de små öppningarna upptill hade jag nog hoppat över dem, täcker är ju så litet och det är nog inte svårt att få i det ändå. Jag tänker dessutom att bebisen kan fastna med armar och händer där... Hoppas detta hjälper dig något lycka till

• Mini 82

Ms giggle, om det bara är en storlek större du vill ha kan du lägga till 4cm runt om i midjan alltså 0,5cm på varje sida på varje del och sen "flytta" linjerna samma sträcka så det blir proportionerligt. Lägg även till 0,5cm uppåt och på bakre grenspets. Förläng benen med minst 4cm (eller mät ett par byxor som är lagom och ta det måttet)

Hoppas du får ihop det

• Mini 82

Twizz, vart bor du? Sybehörsaffärer brukar ha öljetter i olika storlekar. Kolla annars stoff och stil som har webbshop. Tror att de har olika storlekar. Mät hur stor innerdiametern måste vara så du får rätt storlek.

Amanda02, jag hade tänkt att ta lite plastad frotté och kanske köra dubbelsidigt med tunn vadd emellan och bandkanta med nån rolig färg. Då går det att tvätta. Men det finns säkert en massa olika modeller. Kolla i nån butik annars och gör liknande. Eller googla... Lycka till

• Mini 82

Amanda02, jag hade nog inte sytt rakt över plasten eftersom det går hål då och vattentätheren går förlorad, men man kan ju sy i knyband i ena änden så kan man rulla den och knyta, alt vika en gång och sen rulla och knyta för att få ett mindre "paket"
    Bara en tanke

• Mini 82

Bollan B, menar du inte tvärt om att man klipper bort små v-n i innerkurvorna och bara klipper hack i ytterkurvorna? Funkar för mig iaf...

• Mini 82

Tjobabi, du har nog rätt:) lycka till med älgen. Lägg gärna upp bild sen

• Mini 82

Äntligen är spjälskyddet klart!
    Blev väldigt fint i den nymålade spjälsängen.

Apan och Dinosaurien får bo där sålänge;)

Gjorde en lite ficka högst upp också!
  • Mini 82

Tack:) är nöjd med färgen, hade tänkt gul först men ändrade mig till grönt. Tyget är från stoff och stil. Min man vill klä in den i plastväxter också men jag tror det kan bli för mycket;)

• Mini 82

Takex, jättebra ide med ny bäddmadrass men jag tror att det inte är bra med helt vattentätt vid huvudet på bebisen, det kan bli för "tätt" det rekomenderas att man bara har plastat lakan på underkroppen. Vill bara göra dig uppmärksam.
    Många vagnar (bugaboo tex) har en specialmadrass i "nät" som ligger ovanpå den andra madrassen, den går att tvätta i 60 grader. Du kanske kan få tag i sån och lägga över din madrass?
    Försöker bara vara hjälpsam:)

Svar på tråden Syjunta för gravida!