• Mini 82

Syjunta för gravida!

Takex, vad bra att du redan tänkt på det:)

Har väldigt låg inspiration just nu, har virkat ca 10 rutor till en filt men det går långsamt. Ska iaf lägga upp bild sen om jag nånsin blir klar:)

• Mini 82

Takex, vad bra att du redan tänkt på det:)

Har väldigt låg inspiration just nu, har virkat ca 10 rutor till en filt men det går långsamt. Ska iaf lägga upp bild sen om jag nånsin blir klar:)

• Mini 82

Mlane, det går alldeles utmärkt. Jag använde ett gammalt påslakan till mitt nest som var ganska mjukt och "använt" tänkte att det bli bra mot bebisens hud:)

• Mini 82

Fairhfully, vilket underbart lapptäcke:) härliga mönster och färger!!

• Mini 82
    trz skrev 2012-06-26 20:51:26 följande:
    Det låter väldigt bra när ni säger det och jag uppskattar att ni förklarar men jag har ingen aning om vad sneslå och tråckla betyder .. Så sämst är jag
    Snedslå är en tygremsa klippt på skrå (dvs diagonalen på tyget för att få lite stretch, gäller endast vävda tyger) tråckla är ett annat ord för att sy långa styngn som ev är tillfälliga (för hand el på maskin)

Enklaste sättet att sy kantband som är vävda är att använda fårdigpressade från tygaffär
    hittade den här beskrivningen som är väldigt pedagogisk:)

minmina.wordpress.com/2008/05/18/kantbandstutorial/
    Hoppas du blir lite klokare.

Lägger in en liten bild på vagnmobil jag virkade till en kompis bebis i veckan

Ska göra en till mig själv nu, bild kommer sen
  • Mini 82

Cilia85 det är en duschdraperiring som jag virat garn runt och sen limmat med textillim. Annars funkar nog Ingiz tips lika bra

• Mini 82

Rosagubben, köp en begagnad Huskvarna el Singer från en symaskinsaffär. Då får du garanti plus att de är servade redan. Mycket bättre och mer prisvärt än en ny från något okänt märke. Det finns även butiker på nätet som säljer bra beg maskiner. Kan inte länka från mobilen men googla så hittar du säkert. Lycka till

• Mini 82

Har inte skrivit på länge men nu är sonen här och har redan hunnit bli 4 veckor!! tiden går så fort:)

Har hunnit titta igenom tråden och är såå inspirerad av allt fint. Har äntligen tagit kort på allt jag sytt så här kommer måååååånga bilder:)  

Skötväska att sätta på vagnen, har även axelband som man kan sätta på

med massa praktiska fack, både på och i

Lägger fler bilder i ett nytt inlägg så det inte kraschar....
  • Mini 82

Här är en amningskudde, som jag knappt använt men ändå;)

och en filt jag virkat, den tog låååång tid:)

och påslakan till vagnen

Svar på tråden Syjunta för gravida!