• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • telgebo
    Folkster skrev 2011-09-18 13:05:56 följande:
    Helt fantastisk tråd! Får så mkt inspiration. Gillar mest att sy men det enda projekt jag än gett mig på sen jag fick veta att jag är gravid är en stickad filt...och jag som inte stickat sen i skolan, så det har verkligen tagit många veckor o än är den inte klar. Den lill* är beräknad om exakt en vecka så det kan ju verkligen bli närsomhelst =)

denna har jag gett mig på men i turkosblå med grå kant =) 
    garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=... 
    Länken funkar inte.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 35 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • Elsa o jag
    PimStjärna skrev 2011-09-18 16:45:10 följande:
    Inget syprojekt. Men väl ett passande pyssel för tråden tyckte jag. :)

Men gud så gulligt! Jättesöt! Glad
  • Folkster

82nyfiken: du hade så fina namnband på din amningskudde o länkat så bra till sidan för etiketter, men vilken typ av etiketter är det? Fanns ju så många olika val :)

BF 25/9, ett efterlängtat litet pyre
  • 82nyfiken
    Folkster skrev 2011-09-18 18:00:29 följande:
    82nyfiken: du hade så fina namnband på din amningskudde o länkat så bra till sidan för etiketter, men vilken typ av etiketter är det? Fanns ju så många olika val :)
    Jag använde vävda namnband standard.

Finns även här och här lite billigare, men jag har aldrig beställt därifrån. Jag tror deras är mer trådiga baktill och de hade inte någon rolig symbol jag ville använda. MinaNamnbands etiketter är lika fina på baksidan som på framsidan, bara att texten blir spegelvänd då
  • Folkster

Tack, det blir nog fr samma ställe som dina, de var lätt snyggast tyckte jag :)

BF 25/9, ett efterlängtat litet pyre
  • 82nyfiken
    Folkster skrev 2011-09-19 08:33:16 följande:
    Tack, det blir nog fr samma ställe som dina, de var lätt snyggast tyckte jag :)
    Ja, det tyckte jag också!
  • carooo

Ahhh... nu har symaskinen gått på högvarv igen: Fodral till amningskudde, vimplar, babynest, kudde och överdrag till fotpall har det blivit under helgen och veckan!

Pimpim85: Jättesöt liten vagn!!  

Svar på tråden Syjunta för gravida!