• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • carooo
    82nyfiken skrev 2011-10-10 12:20:09 följande:
    Babyland (eller numera Barnens hus) har olika ställningar
    Jeena skrev 2011-10-10 09:17:24 följande:
    Vilken söt uggla!!!!

Har tappat inspirationen helt o hållet här tyvärr.. har vart så mycket med sjukhusbesök o grejjer så det har inte blvit något syande av alls.. Rynkar på näsan

Nån som har några mer praktiska idéer liggandes på lut??

Och förresten, vart köper ni ställningar till mobiler någonstans?
    Jag köpte från dodde.se... De hade lite olika ställningar, både i plast och trä.
  • PetraK

Favoritar! Vad fina saker ni har gjort! Jag har nyss plusat och nu SKA jag lära mej att sticka och så ska jag göra massa egna grejer till bebisen :). Inspiration finnes här ser jag :).

• trz

Hejsan! tänkte sy ett överdrag till en skötbädd, dá den som är där nu är otroligt sunkig (Köpte begagnat skötbord..) Och tänkte lämpligen sy av vaxduk.
    Skötbädden är en helt vanlig kvadratformad skumgummibit.. 63x63 cm.
    Nu till grejen - jag har ingen symaskin.
    Gár det att sy i vaxduk för hand?
    Har ni nágra tips pá hur jag ska sy? Alla förslag mottages tacksamt!

Http://trz.blogg.se Gravid med BF den 17e oktober.
  • Lowika
    trz skrev 2011-10-11 08:36:14 följande:
    Hejsan! tänkte sy ett överdrag till en skötbädd, dá den som är där nu är otroligt sunkig (Köpte begagnat skötbord..) Och tänkte lämpligen sy av vaxduk.
    Skötbädden är en helt vanlig kvadratformad skumgummibit.. 63x63 cm.
    Nu till grejen - jag har ingen symaskin.
    Gár det att sy i vaxduk för hand?
    Har ni nágra tips pá hur jag ska sy? Alla förslag mottages tacksamt!
    Inte för att jag har en aning om hur mycket söl det kan bli av en liten plutt, men om man syr, så punkterar man ju tyget. Ska man sedan skölja av skötbädden så är det ju risk att skumgummit innuti blir blött och på sikt äckligt... Hade nog föredragit en bädd med svetsade skarvar...
  • trz

Men funkar det inte att bara torka av den med en trasa eller nágot vid behov?

• FruHellström

det kanske finns ngt knep om man googlar, just för o slippa att skumgummit blir sölit.  Det finns ju skötbädd för 49 på Ikea annars

• trz

Jo men dom är för smala, jag har ett vägghängt skötbord och vill inte att den ska áka runt och sá.. Den jag har nu har sá perfekta mátt och jag lyckas inte hitta nágot nytt med rätt mátt..

• Lowika
    trz skrev 2011-10-11 09:05:49 följande:
    Men funkar det inte att bara torka av den med en trasa eller nágot vid behov?
    Väntar min första, så jag har faktiskt ingen aning :D hur mycke de sölar
  • trz

Haha samma här! Jag fár väl lägga en handduk över i annat fall :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!