Inlägg från: Diabetikern Jojo |Visa alla inlägg
  • Diabetikern Jojo

Syjunta för gravida!

katja1 skrev 2013-05-25 20:32:09 följande:
    Har sytt två solskydd till vagnen. Var lite klurigt att få det rätt och är inte helt nöjd men det får duga. Ska byta ut ringarna mot mindre så blir det mindre glipa upptill. Skyddar i alla fall bra mot sol och släpper ändå in luft. Tyckt att andra solskydd/gardiner täppt till för mycket så det blir för varmt därinne så därför ville jag prova mig på en sån här modell. Nertill är det en stålvajer som håller formen. Tyget är dubbelt och det undre tyget är tätt vävt så borde vara rätt bra UV-skydd.

Vad bra det blev! Glad Så duktig du är!

Med tanke på det där med luftinsläpp så såg vi en mamma med vagn idag (soligt och varmt ute) som täckt över hela luckan vid suffletten med en fleecefilt som hon verkligen fäst tajt runt om så det såg knappt ut att komma in någon luft alls! Våra töser är ju så varma av sig redan innan så dem hade svettats nåt så fruktansvärt om vi hade gjort så! 
    Typ 1-diabetiker! Mamma till enäggstvillingar 2013-01-03!
  • Diabetikern Jojo
    katja1 skrev 2013-05-27 18:17:10 följande:
    Oj tack så mycket! :)

Usch! Sånt ger mig rysningar! Förutom att det ökar risken för PSD mår de ju inte annars bra instängda i värmen med dålig luft. Ser ofta barnvagnsgardiner (typ Kurtis) som täcker hela öppningen och man kan ju bara tänka hur bra luftcirkulation det är därinne...
    Ja jag vet! Igår när vi var ute och gick i värmen så hade våra flickor bara varsin body och varsitt par byxor i vagnen och så möter man andra som har jacka/overall, åkpåse och sen för säkerhets skull har dem även satt regnskyddet på vagnen! Asså man undrar ju ibland!
  • Diabetikern Jojo

Weasley - Har du bara muddtyg i halsringningen på din body eller har du tryckknappar någonstans med? Jag har också gjort vissa av mina med olika tyg på ärmarna och bodyn men dina är så fina när ärmarna går ända in till halsen!

• Diabetikern Jojo

Engladprick - När jag beställde muddtyg från jofotex så var det som en tub - alltså satt tyget ihop i båda sidor! Så hade man klippt det på längden och lagt ut det så hade det väl varit 130cm sammanlagt på bredden! Har inte beställt muddtyg från jny så vet inte hur deras ser ut!

• Diabetikern Jojo

Weasley - Jag har gjort mina mönster genom att rita av bodys jag har köpt så får se om jag kan få ihop ett liknande mönster! Men halsringningen ser lite större ut än om man har tryckknapp så jag får fila på det - får se om jag hittar en sådan modell här hemma! ;)

• Diabetikern Jojo

Äntligen avslutat 4 projekt! Först två body i stl 68 och sen en body och en bodysuit i stl 74! Jag har en röd bådy i stl 68 på gång också men spolarna tog slut så jag kan inte rulla upp den röda tråden - men den är ju förberedd så att det bara är att sy ihop den sen och sätta i tryckknapparna! Flört

Svar på tråden Syjunta för gravida!