• marco

    Är det kört för oss snälla killar?

    Tänkte försöka prova nåt nytt så nu är jag här  Glad

    Börjar bli lagom less på att sitta ensam, det känns som det blir knepigare att lära känna folk för var dag som går. Alla har sitt redan och är livrädda för att släppa in nya personer i sitt liv.
    Vad är problemet egentligen? det är inte så konstigt att 50% av alla Svenskar är singlar när ingen ens vågar ta tag i det.

    Datingsajter, har provat det då och då, försökt vara seriös. Säkert skrivit till ett par hundra damer sammanlagt men ytterst sällan fått svar, kan nog räkna dom som svarat mig på en hand.

    I verkliga livet så träffar jag bara tjejer som vill använda mig som bankomat, inget annat. Har blivit blåst allt för många gånger nu när man försöker lita på personer, varje gång säger man sig själv aldrig mer men ändå så slutar det alltid på samma sätt, man är ju som man är, jag är snäll med alla och vill lita på folk, men det straffar sig bara.

    Jag har kommit fram till att jag är nog för snäll för att få tjejer. Det är inte ovanligt att dom väljer bort mig för diverse pundare och kvinnomisshandlare osv. Sen när dom blivit misshandlade eller våldtagna så kommer dom till mig och snyftar en stund men efter ett par dar så är dom tillbaka på samma ställe igen.

    Den kvinnliga hjärnan är verkligen ett mysterium, vad är det som är så lockande med att umgås med idioter, jag har fått för mig att många damer njuter av att bli förnedrade och misshandlade, kan det stämma?

    Här finns jag redo att uppfylla drömkvinnans alla önskningar, men istället så väljer hon en knarkare och tar två jobb för att ha råd att förse honom med droger medans han själv ligger hemma i soffan hela dagarna.

    Vad ska jag göra, ska jag behöva bli ond och otrevlig mot kvinnor för att komma nån vart?

  • Svar på tråden Är det kört för oss snälla killar?
  • marco
    Lena skrev 2011-07-14 20:28:45 följande:
    Du är inte för snäll du är för mesig. Det är två skillda saker.
    Ok, så du känner mig? Och vet exakt hur jag fungerar. Det va imponerande. Är det Saida som återupstått minsann?
  • marco

    ok, låter ju inte som hoppet är helt kört än då :)

    Man har nästan funderat på att börja ändra stil. Men det är svårt, är man född till att vara snäll med allt och alla då är det svårt att styla om sig till nån sorts "badboy"

    Jag är ändå inte säker på att kvinnorna alltid säger det dom menar, oftast får man höra hur bra man är men i slutändan så väljer dom ändå ett svin.

    Det känns lite knäckande ibland när man fått kontakt med en bra tjej och vet hur bra vi antagligen skulle kunna ha det men ändå så väljer hon att flytta ihop med en heroinist och ta dubbla jobb för att försörja honom.
    Men det är väl antagligen inte nåt man borde bry sig i, använder inte folk hjärnan bättre, så blir det svårt att tycka synd om dom också. Det går inte att hjälpa folk som vill sitta i skiten.

    Har en tjejkompis som dras till alla avskum som en magnet, och då vet hon ändå redan innan att dom är kända kvinnomisshandlare, våldtäktsmän osv. Varje gång hon råkat ut för nåt så börjar hon böla och fråga sig själv varför händer allt det här mig, det är så synd om mig. Hur blåst får man va?

  • marco
    Effie skrev 2011-08-12 13:50:29 följande:
    Det där säger ju en hel del om dig också.
    Eftersom de flesta tjejer inte föredrar svin kan man ju fråga sig varför du bara drar dig till tjejer som gör det. Varför föredrar du korkade tjejer?
    Och tjejkompisen som du beskriver verkar ju rätt knepig.

    Byt bekantskapskrets.
    Det är väl antagligen tvärtom. Dom dras till mig eftersom jag är lätt att utnyttja. Och låtsas falla för en sen börjar det, behöver pengar till både det ena och det andra. Dum som jag är så har jag lånat ut alldeles för pengar till många människor.

    Men nu är det stopp med det, hoppas jag i alla fall. Ska då göra ett försök.
    Börjar vara lite less på att bli blåst hela tiden.
    Personer som jag knappt känner ochsom börjar fråga om pengar efter en kort stund dom kommer jag säga tack och hej till i framtiden!

    Jag är inget offer, men jag tror jag drabbats av nån förbannelse :), som gör att alla dårar dras till mig.
    Jag vet ju att jag är bäst och brudarna går miste om nåt jävligt bra så det är deras problem om dom väljer nån idiot istället, jag har inte tänkt tycka synd om folk heller när dom kommer och snyftar hos mig sen dom blivit torterade av sin pojkvän.
  • marco
    hallencreutz89 skrev 2011-08-22 20:56:21 följande:
    Men alltså uppenbarligen verkar du falla för dåliga tjejer men sen verkar du ändå se ner på dem för att de fallerför dåliga killar. Borde inte du om någon ha förståelse för dessa tjejer när du själv är deras manliga motsvarighet? Tycker du verkar bitter, jag tror det är problemet, inte att du är snäll
    Jag är alltså deras motsvarighet?
    Själv så är dom superegoistiska, skulle sälja sin egen mor bara dom fick lite pengar för det, och skulle aldrig lyfta ett finger för att hjälpa nån annan om dom inte fick betalt för det förstås.

    Jag är raka motsatsen, jag ställer alltid upp för mina vänner, och är antagligen den generösaste människa som går att hitta.

    Jag har svårt att se likheterna.
  • marco
    hallencreutz89 skrev 2011-08-22 21:35:35 följande:
    Som jag uppfattade din ts så har tjejerna du träffar problemet att de, istället för dig, faller för kvinnomisshandlare och pundare. Är de här pundarna miljonärer eller? Du faller för tjejer som enligt dig utnyttjar dig och dessa tjejer faller för kilalr som utnyttjar dem, skillnaden är att du tycker tjejerna är dumma och att de gör ett val som väljer de elaka killarna, medans du är ett offer som faller för de elaka tjejerna innan du vet att de är elaka. Du tror inte det kan vara så att tjejerna inte planerat att bli misshandlade, precis som du inte planerat att bli utnyttjad för pengar?

    Tycker det är väldigt lätt att se likheterna faktiskt. Och jag vet inte varför du dejtar tjejer som skulle sälja sin egen mamma ändå, dejta snälla tjejer istället, precis som du tycker att de borde dejta snälla killar. Eller borde vi tjejer starta en tråd om att killar bara faller för tjejer som är ute efter deras pengar?
    Alla är ju snälla från början för att få ens förtroende, men det kan man ju omöjligt veta, sen efter ett par månader då hugger dom till och ska ha och ha.
    Och killarna dom faller för är knappast miljonärer, utan det är tvärtom, dom dras till såna som är panka, såna som ligger hemma och skjuter heroin hela dagarna medans tjejen tar dubbla jobb för att försörja deras missbruk. Jag ser mig inte som ett offer, däremot är jag alldeles för godtrogen, men ska försöka skärpa mig nu. Tjejerna däremot ger jag inte mycket för. Blir man ihop med en heroinist och dömd våldtäktsman och kommer till mig och bölar sen när man blivit våldtagen så inte fan tycker jag synd om dom då inte. Då har man bara sig själv att skylla.

    Jag tror såna här tjejer dras till mig eftersom det kanske märks att jag är snäll på nå sätt och lätt att utnyttja, kan inte tänka mig nåt annat eftersom det hänt så många gånger. Jag vill ju tro att folk är ärliga, men det är långt ifrån sanningen.

    Om man blir ihop med våldtäktsmän och kvinnomisshandlare hela tiden då måste det vara nåt fel, antagligen har dessa tjejer så dåligt självförtroende så dom tycker inte att dom förtjänar att ha det bättre.
  • marco
    Maddex skrev 2011-08-30 15:40:44 följande:
    förlåt men du låter så otroligt desperat!. Varför hakar du upp dig på dom tjejer som gör fel val?. Du får ju skylla dig själv om du öppnar plånboken och inte kan säga nej. Jag tycker av det man läser av det du skriver så skriver du som du vore ett offer. Skaffa lite stake för fan!
    Du verkar va en bitter jävel, har du inget vettigt att komma med så gå och lek nån annanstans.
    En sak som är lätt att konstatera är att tjejer alltid framställs som offer överallt, det är så synd om er, men i själva verket så är kvinnor minst lika onda för ni går beväpnade dygnet runt och kan få vad ni vill bara genom att antyda att det blir knulla av. Det är  just det som många använder.

    Men jag skiter i alla idioter nu, har inte med nån längre att göra. Hade försökt få några vettiga svar här men istället blir man hånad.

    I stort sett alla tjejer jag känner är tillsammans med nån som nu sitter inne, det jag vill veta är vad det är för lockande med dessa män, hur fungerar kvinnornas hjärnor?
    Jag vet ju att dom här är inget att ha heller, vill man va ihop med en idiot då får man väl vara det, blir nog en hund istället, dom kan man alltid lita på.
  • marco

    Jag kanske ska börja ska börja knarka och läxa upp brudarna med knytnäven?
    blir ni nöjda då, då kanske dom blir nöjda.

    Saken är att det här har jag väl redan skrivit några gånger redan men jag är en sån som vill tro på folk, att alla kan ha nåt gott inom sig, och då blir man ofta utnyttjad, tjejer som spelar teater för att få det dom vill.
    Hur ska kunna veta?
    Dom kan ha hållt på så här i ett år utan att vilja långa pengar osv och verkat helt perfekta sen så visar dom sin rätta sida, den onda.
    Det är inte så att jag är dum, jag lånar inte ut pengar första dan jag träffar nån. Men har man känt varann ett år och allt verkar perfekt så litar man på denne.

    Men tydligen ska man fortsätta vara misstänksam hela livet för att aldrig bli blåst.

    Jag vet att jag är alldeles för snäll mot allt och alla, men vissa personer är så, vad ska jag göra åt saken? jag klarar inte av att vara taskig mot folk, inte ens dom jag hatar vill jag nåt ont.
    Det är bara synd att ingen kan se mig för den jag är och ge mig en chans, för jag har jävligt mycket att ge förutom att agera bankomat.
    Men förr eller senare borde väl en ärlig kvinna dyka upp kan man tycka.

    Jag har faktiskt en ny historia nu som hänt bara dom sista dagarna, det är en tjej som jag känt i snart ett åt som varit kanonschysst, helt plötsligt tvärvände det och hon visade sig vara satans dotter. Det va bland det märkligaste jag varit med om.

    Är förvånad över att så många kan utnyttja folk utan att visa det minsta samvete, dom verkar njuta av det och bryr sig inte det minsta över att såra andra.

    Utan att idiotförklara mig här i tråden för 25e gången, förstår ni nu, det dom här tjejerna gör är så välplanerat så det måste vara från första stund att här ser dom en schysst kille, så jag lär känna han och ser till så han får förtroende för mig sen börjar jag be om hjälp med både det ena och det andra.

    Nog har ni väl själva träffat folk som ni litat till 100% på efter att ha känt varann ett år.
    Det är knepigt, önskar jag kunde läsa tankar.

    Jag har sagt 25ggr nu att jag vet att det jag gjort är inte speciellt smart, ändå gör jag om det gång på gång för jag vill tro på dom, ska försöka skärpa mig nu. Jag börjar vara lagom less på att bli sårad.
    Nu börjar jag också bli överdrivet misstänksam mot folk, efter allt som hänt så tror man alla vill lura en, så det kommer ta ett bra tag innan jag kan lita på nån igen.

    Börjar ångra jag startade den här tråden, ni verkar vilja sänka mig ännu mer i skiten :)
    Skulle vilja att nån mer karl skulle skriva här och få höra era åsikter.
    Det är klart kvinnorna inte vill se sig själva som skurkar så ni skyller allt på mig istället trots att det är inte jag som lurar och manipulerar folk.
    Jag tror det här är ganska vanligt att tjejer spelar på känslor för att skaffa sig prylar, jag har hört om såna som köpt hus, bilar, och diverse annan lyx åt tjejerna bara för att dom tror att det ska bli nåt och vill inte riskera förlora tjejen även om hon kommer med helt absurda krav.

    Båda könen kan vara lika svinaktiga det måste ni väl ändå hålla med om?
    Det här handlar i stort sett alltid om personer som mår väldigt dåligt, dom försöker hålla skenet uppe och verka lyckliga men innerst inne så torterar dom sig själva.
    Det är oftast dom som beter sig som största svinen, karlar som misshandlar och är maktgalna, tjejer som har massa karlar dom lurar på prylar för att kunna leva lyxliv. Utåt sett så är dom stentuffa men i verkligheten så har dom riktigt taskigt självförtroende.

    Jag har faktiskt en hjärna, tro det eller ej, jag önskar bara jag hade varit lite ondare av mig. :)

  • marco
    hallencreutz89 skrev 2011-09-01 08:39:11 följande:
    Men alltså det finns ju ett mellanting mellan att vara för snäll och att vara taskig. Tror ingen tycker du ska vara taskig. Men lånar man ut pengar så ska den man lånar ut till skriva på skuldebrev osv, det betyder inte att man måste gå runt och vara misstänksam, men man kan ändå ställa rimliga krav utan att vara taskig. Den tror jag att väldigt få står ut med nån i ett år bara för att sen försöka få lite pengar, är väl snarare isåfall så att när man tröttnat på personen efter ett år så passar väl vissa på att ta vad de får innan de sticker, men tror knappast det ligger långa planer bakom sånt speciellt ofta.
    Oftast känner man när det är fel att låna ut pengar eller hur? Så har iallafall jag känt ibland, för tro mig jag har också blivit lurad på pengar, men då har jag redan från början känt i magen att det nog inte varit rätt, men sen har jag inte klarat att säga nej (så jag vet hur det är att ha svårt att säga nej, ja) för jag velat tro det bästa om personen. Men man måste ju lära sig att lita på den magkänslan och säga nej även om det tar emot när man bryr sig om någon. Men det är inte så konstigt att du får de svar du får för du uttrycker dig på ett väldigt provocerande sätt och det kan uppfattas som väldigt kränkande för oss kvinnor att man tror att vi inte gillar snälla killar för de flesta av oss har inget emot snälla killar
    Nej jag förstår men om du sett det jag sett så skulle du se saken från en annan sida. Jag har träffat så många tjejer som verkligen sagt sig tycka om mig men sen går dom ändå och för blåser mig eller åtminstone försöker och sen  går och blir tillsammans med en psykopat.
    Så jag har fått för mig att det är mycket vanligare än vad jag kunde tro, att kvinnor gillar badboys.

    Ska försöka sluta låna ut pengar nu, det va rätt längesen jag sa jag till nån nu. pengar är bara trubbel. Många är villiga att göra vad som helst bra för lite pengar. Det är svårt att säga nej när nån drar en snyftare om att dom behöver hjälp med nåt.
    Men man lär sig ju av misstagen, tydligen tar det lite längre tid för mig än för dom flesta andra.

    Min mening är inte att provocera, men jag tycker en del av er har varit lite taskiga mot mig och då blir det så att jag ger tillbaka med samma medicin. Förstår inte nöjet med att klanka ner på folk, skriv nåt vettigt eller inget alls, jag startade inte tråden för att bli idiotförklarad.

    Är problemet att jag ser många kvinnor som svin pga det dom gjort mot mig, är det därför jag får smaka lite skit tillbaka? för det är bara kvinnor som skriver i tråden.

    Det är säkert flertalet av er som råkat ut för liknande saker med män och har lite svårt för dom pga det också.

    Och det här med tjejerna som går och blir tillsammans med både mördare, våldäktsmän och kvinnomisshandlare, jag vet av flera st, trots att dom vetat det här före. Och nu sitter dom isolerade och totalt kontrollerade, får inte  ens svara i telefonen själva eller gå utanför dörren utan att mannen ska veta vad det är frågan om. Det är ett mysterium, hur kan det vara möjligt att tjejer faller för såna? och gång på gång, dom lyckas bli av med en dåre men hittar genast en precis likadan.
    Nån mer måste väl känna igen det här? 
  • marco

    Det är mest nöjen, dom ska på festivaler, ska ha sprit och det ska bara vara kul allt hela tiden medans nån annan får stå för kalaset.

    Personer som inte vill göra rätt för sig utan bara roa sig.

    Det är väl antagligen nåt fel på mig :)
    Men jag tror fortfarande att vissa onda tjejer har ett sjätte sinne när det gäller att se vilka killar dom kan sikta in sig på och lura.

    Mina två första flickvänner va faktiskt felfria, men en dess har jag inte sett till nån vettig.
    Eller jo ett par st men dom har valt nån annan istället och hamnat i helvetet.
    Men alla är fri att göra sina egna val.
    Jag tycker inte synd om folk som själva vill släpa sig genom skiten.
    Ibland händer det att dom kommer till mig och bölar när dom blivit misshandlade eller våldtagna men här ha dom inget att hämta, jag hade varnat dom innan.

    Vad tycker ni jag ska göra med alla skulder? jag kan inte släppa det då framstår jag som en fegis, jag har som bestämt mig att jag har inte tänkt acceptera att bli blåst, pengarna ska betalas tillbaks. Det är svårt att veta hur man ska gå tillväga men nåt ska jag klura ut.
    För bara några dar sen så va det en tjej som va skyldig mig pengar som lät en av hennes killpolare ringa och hota mig och sa att jag skulle låta henne vara ifred och skita i pengarna, det va helt galet.
    Hon är tydligen helt skruvad i hjärnkontoret. Att man har mage att hota folk när det är en själv som gjort fel.

  • marco
    Trolletroll skrev 2011-09-01 09:31:45 följande:
    Vad gör det om han som ringde kallar dej fegis????? 
    Skit i dem där, Flytta Börja ett nytt liv.... Och låna ALDRIG ut pengar som du inte kan avvara helt... Och nu har du lärt dej att inte låna ut pengar till de som ska festa upp dem???? Var rädd om dej själv istället.  
    Menar du att jag ska fly för att folk jag lånat ut pengar till hotat mig?
    Jag är ingen fjolla heller.
    Dom är välkomna om dom vill men vad ska dom göra åt saken.
    Tror bara det är tomt snack, och gör dom nåt så åker dom ju dit, då får jag i alla fall kanske mina pengar den vägen :)

    Det är många som är tuffa på fyllan, genom telefonen, eller i grupp, men i verkligheten är dom som små möss.
  • marco
    Sandra09 skrev 2011-09-01 09:47:41 följande:
    Jag har en killkompis som av någon anledning alltid lånar ut pengar till tjejer han bara halvkänner eller
    som han gillar men som han vet inte gillar dem tillbaka på samma sätt. Jag fattar inte varför han inte
    ser det solklara, de utnyttjar han för hans pengar. Han är en vuxen man och gör sina val, fine vill du köpa
    massa grejer till tjejer som inte bryr sig, varsågod...   skyll dig själv. Det är tom så att han knappt lånar ut dem, han ger det till dem tom. Och kommer han och skulle klaga på  hur han blir lurad skulle jag fan inte hålla med..
    han gör det mot sig själv och får skylla sig själv, det är inte som att han är ett litet barn. Man ser ju på långa
    vägar att tjejerna i fråga inte bryr sig. Har så klart även sagt det till han några gånger men det går bara inte in i hans hjärna.... nu menar jag inte att du är som han, kanske lite? Det kvittar... men det är en själv som väljer
    om man lånar ut pengar gång efter gång till tvivelaktiga tjejer, Är det nån gång det hänt bara så fine.. du har
    blivit lurad.. men händer det fler gånger lurar du dig själv...  
    Varför tror du han gör det då, hoppas på ett ligg som tack?
    Jag lånar ju som sagt bara ut pengar till såna jag känt ett bra tag, men det är ju ingen garanti för att dom ska vara ärliga heller.

    Det verkar vara flera här som anser att det är helt ok att utnyttja folk och blåsa dom på pengar, att den som lånar ut får skylla sig själv, stämmer det?
  • marco

    Jag har i alla fall lyckats säga nej ett par gånger nu när nån är ute efter pengar.
    Det tar emot lite, jag har alltid varit en sån som vill försöka lita på folk och ge alla en chans, man kan känna sig lite taskig om inte ställer upp, även om det här kan handla om en person man inte ens känner.

    Jag har börjat umgås lite med en dam nu senaste veckorna, hon har jag alltid trott bra om, hon är upptagen så det kommer inte bli nåt, men jag tycker om att bara sitta och prata med henne. Efter allt som hänt så är det svårt, jag vill lita på henne, hennes liv har väl inte varit nån dans på rosor direkt. Så jag kände att jag ville försöka hjälpa henne må lite bättre. Så jag har ställt upp en del där. Hittills har hon altid hållit sina löften.

    Det enda jag funderar på är det känns som hon hör av sig när hon behöver mig, om jag försöker kontakta henne är det nästan hopplöst att få svar.

    Min känsla just nu är att det är nog 50/50 om jag bara är en hjälpreda för henne och hon skiter i mig fullständigt eller också är hon den hon säger sig vara.
    Jag vill i alla fall gå vidare och se vart det lutar år, det brukar märkas ganska snabbt om damen enbart har fuffens för sig.

    Jag sätter en hundring på att hon är ärlig.

  • marco

    Hittade en fin dam där det höll ett par månader,  sen blev jag dumpad för en hemlös luffare som nu flyttat in hos henne, han misshandlar både henne och hunden, hon får inte ha kontakt med någon eller ens gå utanför lägenheten utan att han kontrollerar varje rörelse, hon får inte skratta eller le.

    För mig är det här helt ofattbart, hon såg ut att må så jävla bra tiden vi va tillsammans, nu har jag inte sett henne le på ett halvår.
    Hur kan någon vilja ha det så här?
    Kvinnor är ett mysterium.

    Det verkar inte vara så ovanligt som man kan tro heller, jag känner ett flertal tjejer som bara är tillsammans med kontrollfreaks.
    Vill ni inte ha något liv?

  • marco
    Opsie skrev 2012-09-20 13:54:02 följande:
    Det alla de här kvinnorna har gemensamt är ju dig. Tanken har inte slagit dig att du dras till fel sorts kvinnor? Du verkar dras till kvinnor med hjälpbehov. Sluta vara Florence Nightingale, det är inte din uppgift att rädda dem från missbrukare och kvinnomisshandlare. Satsa på en mentalt sund kvinna istället. Och gå i lite terapi så att du får hjälp att bryta ditt mönster.
    Det stämmer bra det, jag känner ofta att det här blir nog inte bra men jag är en sån som bryr mig om alla människor,  man försöker få dom att börja använda hjärnan och sluta umgås med idioter, tyvärr så är det  ytterst sällan nån lyssnar.

    Men jag försöker undvika dom nu men är ju som man är så oftast blir det så att dom tjejerna man hittar ä sådana allihopa. Fast nu har jag då i alla fall lärt mig att inte ödsla energi på hjärndöda brudar.
    Vill dom vara isolerade hemma och bli misshandlade, så varsågoda, jag bryr mig inte.
    Numera bryr jag mig bara om personer som kan använda hjärnan på ett lite bättre sätt.
  • marco
    MittAnvändarnamn skrev 2012-09-25 09:09:31 följande:
    Här är en till som gillar snälla killar. Problemet dock som jag mött på med många snälla grabbar är att de är blygare/har sämre självförtroende vilket leder till att de tar mindre initiativ och därför är "tråkigare" att dejta. Snällhet i sig kan väl ingen säga att de _inte_ gillar!? :)
    Du har inte mött mig än då ser jag :)
    Jag är snällast i världen och har också ett jävla självförtroende, det är svårt att ha tråkigt med mig, det som är knepigt att det är så få damer som ens vill ge en chansen.
    Jag har nog dragit på mig lite av ett fjollrykte här, men jobbar på att ändra på det.
    För det är forna tider, idag är jag bäst och snyggast!
  • marco

    Jag tror det är min snällhet som gör att jag alltid hamnar i kompisfacket, eller som backuppojkvän
    Att tjejerna kan vara ihop med ett svin men ändå veta att dom kan kontakta mig om det är problem, så löser jag det. Fast jag får ju sätta på grisarnas flickvänner, det kan vara en pluspoäng ändå.

    Det jag blir fundersam över är hur det kan finnas så många trasiga tjejer, såna som inte har nån vilja för fem öre och låter sig styras och ställas över, jag har tappat räkningen över hur många såna jag träffat, det är inte direkt underhållande att ha ihop det med en tjej som låter en bestämma hela tiden. Jag fattar inte hur män kan vilja ha det så heller, helt skruvat.
    Även många som dras till missbrukare trots att dom själva inte tar droger, och låter sig bli misshandlade dagligen, hur fan är man funtad då?

  • marco

    Har träffat en ny kvinna nu :)
    Men jag vet att hon är inte hundra heller, långtifrån.
    Men vi har det bra tillsammans och mycket hellre det än att sitta ensam.
    Jag har inte allt för mycket liv just nu, varje ny människa som dyker upp i mitt liv är värdefull.
    Det känns som att jag måste ta chansen, det kan ju inte mer än misslyckas.
    Förut har jag låtit mig dras med ner i deras skit själv, det är det jag måste undvika nu, annars måste jag sluta umgås med henne. Vi får se hur stark jag är den här gången :)

    Jag ska inte gnälla på nåt i i alla fall, blir det mer trubbel så är det helt och hållet mitt problem.
    Jag tycker om dom här trasiga tjejerna, det känns bra för mig att få veta att dom haft det bra ett tag också, förutom mig så har dom mestadels varit tillsammans med idioter, jag vill visa att dom också kan ha ett bra liv, bara viljan skulle finnas så.

    Tror ni jag kan reparera nån av dom?
    Jag vet av en som fått ordning på livet och har barn idag, hon hade jag inga högre förhoppningar om förut, det är glädjande att se att nån lyckas.

    Jag har tänkt på det här en del, jag ser bara till personen, förövrigt så skiter jag i hur ditt liv ser ut, är du arbetslös och uteliggare så är du precis samma person för mig ändå. Det är inte alltid livet blir som man har tänkt, det finns många fina människor som hamnat i skiten, jag tycker dom förtjänar mer uppmärksamhet och att få ha det bättre.

  • marco

    Dags för uppföljning

    Är sambo nu med mitt livs kärlek, livet har blivit helt perfekt, har varit sambo sen i våras och nu är vi på väg att flytta till villa.
    Livet är fantastiskt :)

    Så saker och ting har förändrats ganska radikalt sen tråden startades.
    Så hoppet lever för oss alla, det gäller bara att låta det ta den tid det tar och inte stressa, dagen kommer när man hittar den rätte.

    Som jag känner och tror idag så är det väldigt trasiga tjejer som dras till sviniga killar, att tjejerna som vill vara ihop med kvinnomisshandlare och brottslingar mm är inget att hänga i julgran, dom vill oftast bara glida fram och leva på pojkvännen, antingen är dom ihop med en kriminell som har gott o pengar så dom kan ligga hemma och lata sig hela dagarna eller också hittar dom en snäll kille att dupera och utnyttja för att få allt dom vill ha.
    Idag har jag insett hur blåst jag blivit av tjejer som jag trott velat vara med mig men dom har bara velat åt mina pengar.

  • marco
    easemymind skrev 2012-11-15 19:30:02 följande:
    Frågan är ju inte varför tjejer inte dras till snälla killar utan varför du drar till till "förstörda" tjejer. Vad i dig gör att du har ett behov att finns tjejer du måste "reparera" och såna som utnyttjar. Du kanske inte tror du är värd bättre och då får du såna tjejer. 
    Idag vet jag varför det varit så, jag har låtit mig vara för lättlurad.
    Men grejen är att jag är nog kanske den omtänksammaste personen på denna planet, det får mig att må bra om jag kan hjälpa andra att få ett bättre liv, att försöka rädda trasiga tjejer gav mig mycket då.
    Tjejer som i början inte kunde skratta eller sova, och se få se förändringen och få se glädjen i deras ögon och se dom slappna av och kunna börja skratta igen och sova gott om nätterna. Jag har fått dom att kunna få ha ett någorlunda liv för ett tag åtminstone, men 90% av alla faller tillbaka sen och hamnar i händerna på kvinnohatare igen,
    Det är det som jag haft svårt att förstå, tjejer som misshandlats dagligen och varit isolerade från omvärlden, som äntligen lyckas slita sig loss och får friheten tillbaka, men trots det så väljer nästan alla att gå tillbaka till terrorn igen, det kommer jag nog aldrig förstå mig på, den enda teorin jag har är att dom tycker så illa om sig själva att ingen tycker sig förtjäna ett bra liv, utan vill bli slagna och förnedrade dagligen.
    Tyvärr så finns det många killar som tar tillvara på detta tillfälle och utnyttjar dessa tjejer.
Svar på tråden Är det kört för oss snälla killar?