Juni/Juli mammor...
Hoppar in här jag med.
Min Molly föddes den 7/7 och växer så det knakar. Inte undra på så mycket som hon äter!! Världens största sugbehov har hon också så vi har börjat med napp till henne, jag orkar inte vara hennes napp 24timmar om dygnet och ibland vill hon inte ha mej som napp heller då hon blir skitsur när hon bara vill snutta och det kommer mjölk!!
MadeleneB: förstår din känsla. När jag fick storebror som föddes förtidigt så orkade han inte äta först och sjönk i vikt. Så vi var tvugna att ge honom ersättning. Samtidigt kämpade jag med amingen och jag mådde bara dåligt av att amma. jag var yr, mådde illa, fick obehagskänslor i hela kroppen och även om det inte gjorde så ont så kändes det. När han väl fått ersättning och börjat på upp apptiten och orkade äta var han inte lika intresserad av att amma heller. Ändå kämpade jag och delammade i 4mån fast varken han eller jag gillade det så mycket. Efter 4mån slutade jag helt. Det var det bästa jag gjort. Både jag och sonen mådde så otroligt bra och som ett + fick sambon mycket bättre kontakt med sonen och kunde avlasta mej på ett helt annat sätt också då han kunde ge maten. Den här gången sa jag redan när jag var gravid att jag inte alls tänkte kämpa med amningen den här gången om det inte funkade då, då tänkte jag ge ersättning istället. Nu har amningne funkat bra den här gången. Men hade den inte gjort det hade jag absolut valt ersättning istället och jag är övertygad om att både jag och barnet skulle mått så mycket bättre av det om det var strul med amingen. Visst är aming bra men erstättning kvar vara superbra det också!! jag tror inte att amning alltid är det bästa alternativet och jag tycker absolut inte att man ska ha dåligt samvete om man väljer att inte amma.