MorsLillaOlle skrev 2011-08-19 21:51:58 följande:
Den har jag

Hade den med storebror också, men då tyckte jag inte den passade in så bra. Känns som att det stämmer mer denna gång. Eller så har man bara lärt sig hur man ska tolka den bättre denna gång

Med storebror tyckte jag den stämde ganska bra, när jag tog hänsyn till att han är född för tidigt. Eller så är det så att det bara är skönt att hitta en förklaring till varför det gnälls ibland.
Amisej: klart barn är olika och att man måste lära sej tyda sitt eget barns signaler. Men det kan vara skönt att veta att det kan finnas anledingar till att barnen har gnällperioder ibland även fast de inte har ont i magen eller får för lite, mycket mat mm att det inte behöver innebära att man är en usel förälder utan att barnet är inne i en stor förändring i sitt liv. barn utveckalas ju inte bara fysiskt utan även mentalt och det är det som boken tar upp. Sen om det för mitt barn kommer vid 6veckors ålder och för ditt vid 3veckor är ju en annan sak så man kan ju inte lita blint på att bara för att det står att något ska komma vid 4veckors ålder att det är just då det händer, alla följer inte samma takt, men något sånär samma ording brukar komma.