Inlägg från: Vickanflickan |Visa alla inlägg
  • Vickanflickan

Juni/Juli mammor...

Kan man ge laktulos till såhär små barn? min son som är 1,5år tar det regelbundet för han har alltid haft krångel med magen. Men jag har för mej att han inte fick det de första månaderna eftersom han var för liten för att få ta en sån sak då. Men mitt minne kan svika mej, jag har nog världens sämsta minne nu förtiden.

Lilltjejen har inte alls mått bra idag. ont i magen mest hela tiden. Hon har ofta ont i magen men idag har varit en sån där dag då det är mest hela tiden. Och som hon fiser, låter som en hel karl! Tycker så synd om henne som har ont. Får försöka utesluta saker i min kost för att se om det kan bli bättre.. Godis antar jag att jag ska börja med, buhubuhu, jag som har värsta sockerberoendet.

Jag har inte tänkt alls på hur länge jag tänker amma. Tar nog det som det kommer, så länge som det känns bra så kommer jag amma. Ja eller jag kommer inte amma i all evighet bara för att det känns bra. Skulle ha svårt att amma ett barn som känns för stort.

Imorgon åter vi till furuvik. Har inte gjort så mycket i sommar och nåt ville vi hitta på med sonen. Furuvik är en lagom resa för oss och sonen får kolla in lite djur.

• Vickanflickan
    Ppilla skrev 2011-08-12 22:25:05 följande:
    Håller tummarna för min sambo i natt som ska ta dottern vid matningarna
    en av fördelarna med ersättning! Sonen åt ersättning till stor del. Från början bara som stöd eftersom han förlorade för mycket vikt, sen mer och mer eftersom mjölken i brösten avtog mer och mer eftersom vi gav ersättning och han mycket hellre åt den än att han behövde kämpa vid bröstet. Från 4mån åt han enbart ersättning. Sambon gav all mat nattetid och jag tog över på morgonen. Så skönt när man kunde få sova!
  • Vickanflickan
    Ppilla skrev 2011-08-13 07:23:29 följande:
    Oh vilken lyx. Sambon börjar jobba kl 6 på dagarna så då tycket jag synd om honom om han ska upp o mata flera ggr på natten men när han är
    Ledig får han hjälpa till

ja den här gången har jag inte fått sån lyx. Sambon har jobbat borta och därför har jag varit helt själv här hemma med sonen på 1,5år och lilla Molly. Men när sonen var bebis pluggade sambon på kvällstid under en period. Då passade det bra. Han kom hem vid tio på kvällarna och sen tog han natten. På morgonen kunde han sova lite längre och jag tog sonen då.

Idag har vi varit iväg hela dagen på Furuvik. Härligt. Molly har varit helt nöjd hela dagen. Legat i vagnen och bara kommit upp för att äta. Iofs har hon ätit väldigt många gånger... vi kom dit vid 11 och åkte hem vid 18 och på den tiden hann hon äta 6gånger. Men det gjorde inte så mycket. Jag kunde sitta på en parkbänk och titta på sonen och sambon som åkte karuseller och tittade på djur då.

Molly har varit så med från första stund när hon föddes. Tittar och studerar så väldigt. Hon började le väldigt tidigt också och nu vid 6veckor är det så tydligt att hon söker kontakt. Märker hon att hon är själv så ropar hon. Och när vi pratar med henne så tittar hon på oss, ler och jollrar. Så olikt mot för sonen. Han var mycket senare med sånt. Iofs var han född en månad förtidigt. Och första månaden han levde så sov han bara hela tiden. Så det kanske inte är så konstigt att han var senare med saker då

• Vickanflickan
    Vickanflickan skrev 2011-08-13 21:58:44 följande:

ja den här gången har jag inte fått sån lyx. Sambon har jobbat borta och därför har jag varit helt själv här hemma med sonen på 1,5år och lilla Molly. Men när sonen var bebis pluggade sambon på kvällstid under en period. Då passade det bra. Han kom hem vid tio på kvällarna och sen tog han natten. På morgonen kunde han sova lite längre och jag tog sonen då.

Nu lät det som att jag varit själv hela tiden sen Molly föddes så är det ju inte. Sambon jobbar  i Norge och då är det två veckor borta och sen kommer han hem och blir hemma nån vecka.
    men nu ska han börja jobba här hemma igen vilket jag tycker är väldigt skönt. Sån skillnad att ha någon borta runt 9timmar på en dag mot att ha någon borta helt och hållet. Jag saknade det där med att veta att jag kunde få gå på  toaletten helt själv eller ta en dusch på kvällen utan att jag behövde ha med mej nåt barn in på toaletten.
  • Vickanflickan

haha, mina mammakläder används. Jag kommer inte i så mycket av kläderna som jag hade innan graviditeterna. Förutom att jag är mycket tjockare om magen så har mina bröst ökat från b-c till c-d. Å rumpan ska vi inte tala om... Har ingen lust att köpa kläder nu när jag är så här stor heller. Efter jag fick sonen skulle jag och sambon gå på stan och handla fina kläder till mej i en passande storlek. Det slutade med att jag hade gråten i halsen. Kunde knappt ha några kläder alls i de affärer jag brukat handla.

Jag ska in på bvc den 18 då Molly är 6veckor. Sist vi var dit var hon 4veckor. Då var hon 59lång och vägde 5310. (När hon föddes vägde hon 3982 och var 53lång).

I en tråd där jag är med här på familjeliv med de som har barn som är lika gamla som min son så har vi en tråd där man skriver in hur mycket barnen väger och hur långa de är vid vissa åldrar i viktordning. Skulle vara kul med en sån tråd här med. Ska jag fixa en sån??

• Vickanflickan
    hjärterum skrev 2011-08-14 17:36:28 följande:
    Min Meya vägde 5160g, 55,5cm i Måndags, hon är född den 11/7 och vägde då 3935g, 51cm- skriver in det i listan med vickan!Flört Skrattande
    Mina mammakläder ska nog ut på Tradera tänkte jag!
    Va bra så jag slipper stå ensam där i listan.
    Jag tycker det är kul att se och jämföra lite hur olika/lika det kan vara. Just nu verkar det bara vara tunga barn på M i listan

Skriv gärna in er i listan ni andra också.
  • Vickanflickan

Usch så jobbigt Ppilla. Men skönt att hon inte ser ut att lida så mycket av det då. Men jag förstår att det är otroligt jobbigt för dej. Man vill ju att ens barn aldrid ska behöva må dåligt.
    Jag har tänkt på det där med feber innan, jag skulle inte märka om min Molly hade det för hon är alltid så supervarm. Hon är som en liten kamin.

• Vickanflickan

min tjej har också magont. Varma bad älskar hon. Då blir hon lugn och kan komma till ro. Minifom har vi också börjat köra med.

Storebror 1,5år har ju åkt på nån sjuka. Haft 40graders feber i nån dag och nu idag upptäckte jag att hans tandkött är så svullet att det går ner över tänderna. Så idag har han varit till tandläkaren för att kolla upp det. Dom trodde att det var något virus. Första gången man drabbades av det brukade det bli på det sättet men efter det brukade man inte märka av det. Vi har iallafall fått sånt som vi ska stryka på i hans mun nu när det inte går att borat tänderna på honom eftersom han har så ont.

Dålig tidpunkt bara... idag åkte sambon till norge på jobb för att vara borta i två veckor. Inte kul att vara hemma med båda pluttarna då, helst inte när den ena är sjuk och inte orkar något och behöver sin mamma extra mycket. Kommer bli några kämpiga dagar.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...