Ofeigur skrev 2011-08-28 20:10:01 följande:
Pigg och vaken liten tjej!=) Kanske inte så kul alltid=( Man vill ju ha lite ensamtid också. Men det är ju skönt att hon sover så bra på nätterna.
ja det kan man säga. Tokpigg.
Det som är jobbigast är nog att jag inte kan få tid med sonen själv vid nattning. Eftersom lillasyster är vaken så måste hon också vara med och natta storebror.
Och eftersom hon är jättepigg så pratar hon och grejar och gör så storebror får svårt att sova. Dessutom skulle han vilja ha mamma själv lite också. Idag tog nattningen av honom 2timmar.
Toffs skrev 2011-08-28 20:59:10 följande:
känner igen det där, freddan vill bara vara med där det händer, idag slocknade han i bärselen efter att våra gäster gått hem, då hade han varit vaken från tolv till halv åtta i ett svep. så det där att bebisar sover 16-20 timmar per dygn stämmer ju inte helt..:P
nä det stämmer inte. storebror sov bara när han var bebis. SÅ jag var inställd på att det skulle sovas med denna också. Men min mamma säger att jag var likadan som bebis. jag sov på nätterna men klev upp vid fem på morgonen och var vaken sen. sov jag så sov jag 20minuters snuttar. Så hon är väl som sin mor. (och min mormor säger att min mamma var likadan så det verkar gå i arv på den kvinnliga sidan av släkten)
Jag brukar bäda Molly i sjal ibland för att få armar fria. där trivs hon och då kan hon somna en stund när hon känner att hon är nära och får vara med.