Inlägg från: YlwaMarie |Visa alla inlägg
  • YlwaMarie

Juni/Juli mammor...

Hejsan! Får man vara med hära??
    Födde mitt första barn en  son den 19/7 Bf + 13  
    Vi börjar nu komma in i lite rutiner här hemma dock äter han var 3 timme hela dygnet så mamma börjar bli lite trött. Då jag pumpar ut mjölk då vi ej får till detta med aminigen.
    Han har dem senste dagarna böjat få ont i magen så har börjat med sempers magdroppar och minifom. får se vad det ger för resultat.
    Tycker tiden går för fort snart gått tre veckor dessa tre har sprungit fram , minns tre veckor då han var i min mage fortfarande dessa kändes som år. 

• YlwaMarie
    FrökenLagom - BF 18 Juni - Född 7 Juni - 3520g och 52cm - Stockholm (söder)
    DariaAnnaMaria BF 17 juni,plenerat snitt 14 och han kom 12 med snitt vatten gick- 4240 gram 51 cm-Jönköping 
    P-pilla-BF 8 juli- född 18 juni-2735g och 45 cm- Häljarp, skåne 
    Fiaaaa84 - BF 13 juni - Född 22 juni -3360 g & 49 cm - Stockholm
    Elenitha - BF 5 juli - född 27 juni - 2720g & 47 cm- Strängnäs
    MammaJennii- BF 12 Juli - Född 9 Juli - 3405 g & 50 cm - Stockholm
    Skavanker- BF 7 Juli- Född 16 Juli- 3600 g & 49 cm- Borlänge
    Ylwamarie BF 6 Juli Född 19 Juli 3580 och 52 cm Stockholm
  • YlwaMarie

Försökte fixa till det lite .. kanske någon som är bättre en mig=)

• YlwaMarie

Önskar jag också kunde få till detta med amningen. Men min son får ej grep om bröstet vilket leder till att han blir så arg att fet till slut bara skriks och han och jag blir genom svettiga. Har försökt med amnings napp . Men blir sådant tryck i den så rinner mjölk överallt samt ur näsa och munn. Så just nu pumpar vi lånat hem en pump från bb går smidigt nr vi är hemma , men jobbigt när vi ska iväg med planering av mjölk och hur länge vi kan vara borta innan mina bröst är sprängade fyllda vilket ibland tar 2 timmar. Vill gärna ej stå och pump för att sedan mata inne i ett köpcentrum allt känns lite osmidigt.

• YlwaMarie

Min son föddes också med en massa hår. Så stämmer myten massa halsbränna och bebisen får mycket hår? Jag hade iaf en hel del :)

• YlwaMarie

Tror det är vid två månader man ger första sprutan eller är det tre kanske. Kanske är helt ute och cyklar:)

• YlwaMarie

Kan vi inte kanske skaffa en bildtråd också så vi kan visa våra små???

• YlwaMarie

Ej så bra på att fixa sådant är du?

• YlwaMarie

Då har vi haft en tung natt samt början på dagen. Miljan sov mellan 23 och 01. Sedan åt han lite för att åter vakna vid 03 och vara vaken till 06. Somnade då i 2 timmar till 08 och hade sedan skrikfest till ca 13 då han somnade av ren utmatning. Jag ser i kors av trötthet. Då jag inte fått hjälp en natt på snart 1 månad då jag har en idiot till sambo som somnat varje dag runt 24 och vaknar dagen efter vid 10-11. Så stämningen är underbar i detta hem.

• YlwaMarie

Precis så är det hära fast på dag tid då när jan ska hjälpa till. Lite sshhy wysssh och så tror han att han kan lägga Miljan i knät och han ska vara tyst. Jag vet inte om män är totalt inkompitenta att känna av vad bebisen behöver. Dock med efter tanke är det nog bara min. Och ja just det blöja kan han bytta och gör det hela tiden ( även om det ej behövs ) för det är ju troligen därför han gråter. Och när jag frågar honom varför han ej hjälper till på natten då han ej jobbar just nu. Svara han jag är ek skapt för att gå up på natten men det är du. Gggggaaaahhhh förlåt var tvungen att spy skit någon stans

Svar på tråden Juni/Juli mammor...