Inlägg från: YlwaMarie |Visa alla inlägg
  • YlwaMarie

Juni/Juli mammor...

Fridakarin: det har gjort underverk så underbart. Dock så är lukten av hans bajs en mardröm :) men det kan vi leva med. Härligt att höra att det fungerar för er med.

• YlwaMarie

Jag har köpt en overall på kapphal dom är stickad samt en i fleace. Miljan var vid 6 veckor 58 cm så han är också en lång kille. Men han är samll

• YlwaMarie

Herregud så jag skriver dåligt från mobilen .

• YlwaMarie
    MammaJennii skrev 2011-09-09 12:29:56 följande:
    Jag måste bara få skriva av mig lite..

Helvete vilken tuff natt det har varit. Min 2åring har haft jätte hög feber och har vaknat många gånger under natten och mått jätte dåligt och ont i halsen. Jag hade ju räknat med att få vakna i natt men att också min 2 månaders inte somnade ordentligt förrän vid 5 hade jag inte räknat med.

Så fort hon somnade så vaknade hon och vände och vred och skrek. Vet inte vad det var för fel på henne. Hon hade inge feber. Tror hon vaknade varje halvtimme hela natten och ville verkligen inte, plus att 2 åringen vaknade och ville ha tröst och kramas.

Lillan sover ute i vagnen och jag har lagt Storasyster där uppe så jag vågar inte gå och lägga mig för då kommer  jag inte höra när dom vaknar och jag vill inte ta in lill tjejen för hon sover så bra där ute. 10 min har dom varit tysta så jag hoppas jag iaf hinner sitta ner ett tag och få lite kraft tillbaka.

Tycker synd om dig och din dotter som är sjuk... sen lilla bus som ej kan sova. Hoppas du får sammla lite kraft under dagen och får en bättre natt.

Min lilla ville inte heller sova i natt vred och vände sig dock inga tårar men han sover jätte orolig just nu.. 
    brukar det vara någon sådan period vid 8 veckor som att han är rädd vill att jag ska hålla honom i handen hela tiden när han sover eller klappa på huvudet, 
  • YlwaMarie
    FridaKarin skrev 2011-09-09 13:28:09 följande:
    Jag undrar också om det är någon speciell period vid 8 veckors ålder. Min son har sovit så bra i sin egen säng sedan han föddes. Men de senaste dagarna vaknar han hela tiden och så fort han får ligga bredvid mig i sängen så sover han gott i flera timmar. Han vill ha närhet. Men på dagarna går det bra att sova några timmar själv i vagnen
    Exakt samma här i vagnen och bilen går det toppen och sova själv .vagnen kan stå stil efter han somnat inga problem alls.
    Men  lägger jag honom någon stans hemma efter han somnat i min famn vaknar han på en gång och skriker . eller så flyger armarna upp i luften och ögonen spärras upp och han ser livrädd ut,,,, 
    Miljan har väldigt mycket hår på huvudet men i natt tror jag han gnidit  av hälften i bakhuvudet pga att han legat och vidrigt huvudet från höger till vänster hela natten nästan. Och så spottar han ut nappen hela tiden och vill att jag ska sätta in den direkt annars blir det en massa skrik av det också.
  • YlwaMarie

Ha ha ha resårband skulle nog var något :) jag brukar få sitta och hålla fast den tills han somnar, för då ska den ut ur munnen och helst ska han ligga på nappen då, så där då det ser jätte obekvämt ut gör mamma skulle bara våga ta bort den då skriker jag högt. Så gör vi om allt igen. Dock så ramlar ej nappen ut ur miljans mun utan han rent av anstränger sig för att spotta ut den. Tror han lärt sig att han fångar min uppmärksamhet så. Och sen får man ju skrika lite på det, för det tycker vi är roligt just nu : D

• YlwaMarie

Kan ju vara tänder. Min kompis dotter föddes med 1 tand. Så kan nog komma när som

• YlwaMarie
    FridaKarin skrev 2011-09-16 11:00:42 följande:
    Min son dreglar inget. Men det kommer nog sen när tänderna är på G som sagt. 

Har sett att flera är i dop planer. Vi ska dopa vår son den 19 november. Jag tycker att det är så svårt med vilken storlek som kommer passa på dopklänningen då. Han kommer vara nästan exakt 4 månader.

Sitter nu och beställer dopinbjudan. Det är så roligt att göra fina kort :)

Kommer ni bjuda på mat eller fika eller båda?

Hur många blir ni på dopet? Jag tycker det är så svårt att begränsa vilka man ska bjuda och inte :S 
    Hej!
    Vad gör du dina kort? skulle och bör också börjar planera dop.

Vi kommer bli runt 50 personer och är ej överens med min sambo om vad vi ska bjuda på och hur festen ska vara . Han är serb och tycker det ska vara fest med mat sprit och allt som tänkas kan, medans jag själv kan tona ner det lite kanske=) 
  • YlwaMarie
    FridaKarin skrev 2011-09-16 11:30:04 följande:
    printswithwings.com på den här sidan kan man göra jätte fina personliga dopinbjudningar :) 

Vi kommer nog och blir runt 50. Men här blir det nog bara fika för vi har fått tiden 13.00. Jag tänker att de flesta redan har ätit då? eller tänker jag rätt?
    Jag tror ärligt fika är vanligast och det som förväntas bjuda på under ett dop. Så jag tror det blir helt rätt,,,

Tack för adressen=) 
Svar på tråden Juni/Juli mammor...