Inlägg från: YlwaMarie |Visa alla inlägg
  • YlwaMarie

Juni/Juli mammor...

Gör så ont i mitt mamma hjärta vad jag än gör så gråter han hysteriskt,
    Har prövat minifom och semper magdroppar . Han vill ej ta mitt bröst så jag har pumpat i snart 6 veckor men ibland det senaste två veckorna har jag ett fåtal gånger gett ersättning då min mjölk ej riktigt velat komma.
    Ersättning resulterade i förstoppning inget bajs på 4-5 dagar, ¨
    Provade då sempers ersättning med laktalos. han bajsade ut av den.
    Jag äter laktos fri mat. Nu pruttar han något hejdlöst men inget bajs igen och bara skrik,,, Vad rörigt detta blev men gör så ont i mig.
    Finns det något mer jag kan göra??? 

• YlwaMarie
    FridaKarin skrev 2011-08-24 14:21:01 följande:
    Låter precis som för oss. Fast jag ammar inte längre. Har prövat både babysemp och NAN. Blev förstoppad och kämpade ut hårda små korvar. Han blev helt illröd i ansiktet. Sen tog vi ersättnig med laktulos och som sagt det kom bajs. Men min lilla grabb har jätte ont i magen. Och igår fick han utslag på magen. Så åkte in med honom för han skrek hela dagen och vägrade att äta. Nu har vi kört på mjölkfri ersättning och det har hjälp hittils. Hoppas att det fortsätter så. 

Till mig sa dom att när man ammar så räcker det inte med att äta laktos fritt utan man måste utesluta allt som har mjölkprotein i sig. (väldigt svårt enligt dem)

Ersättningen som vi köpte heter Althera. Man köper den på apoteket. Väldigt dyrt men det är det värt.  
    ÅÅå då ska jag handla det hjälpte det direkt eller ??? tar det några dagar att se resultat??
  • YlwaMarie

Så härligt för er lilla son. Hoppas han får njuta av maten nu. Har köpt och ska se vad som händer nu:) håller alla tummar och tår

• YlwaMarie

Vilken natt! In på barn akuten efter att M skrikigt i timmar . Fick lavemang bajset satt som en kork i tarmarna. Och som att det inte var nog så hittade dem ett blåsljud på hans lilla hjärta. Som ska följas upp med vidareundersökningar. Gör så ont i en hoppas innerligt att det växer igen av sig själv.

• YlwaMarie

M äter också althera nu. Och när bajset väl släppte i går var det något av det värsta jag känt lukten av. Fy man undrar vad det är man stoppa inden små liven som ger ifrån sig denna stank.

• YlwaMarie

Miljan äter ersättning också när han var 4 veckor åt han mellan 100-120 var tredje timme som en klocka dygnet runt nu är han snart 7 veckor har dem tre senaste kvällarna fått 150 ml då sover han från 22-04.30 är så lycklig just nu. Hoppas din okutt vill göra detsamma snart.

• YlwaMarie

Vickanflickan hoppas barnen blir friska snart. Och krya på er. Här finns inte direkt heller några rutiner Miljan somnar när han vill dock oftast runt 22-23. Han somnar in lätt hela dagen . Men på kvällarn när han känner att det är dax för natt sömnen. Kan han hålla på att böka länge han vill liga i ens famn klänger gärna fast sig i kläderna, skriker till när han somnar till. Detta känns som att han gör gör han vill ej sova och missa för mycket saker :)

• YlwaMarie

Skriver från mobil går ej att göra rad byten .

• YlwaMarie

Apgr menar du de? Först var det 9 10 10 direkt när han kom ut sedan efter 1 min eller är det 5 min? Var det 10 10 10, min son föddes med navelsträgen runt hals och kropp och var helt blå när han kom ut det var läskigt. Men med lite gnugning kom han igång fort.

• YlwaMarie
    Larsson2006 skrev 2011-09-06 08:47:20 följande:
    Är inne på tredje dygnet med minimal sömn, det är otroligt vad kroppen klarar av. Men börjar märka av att det är för mycket. Klarar inte av att temperera kroppen, tokfryser trotts ordentligt nerbäddad. Har trotts allt bara sovit 7 timmar på dessa tre dygn. Lill killen har helt plötsligt blivit jätte gasig. Vi har inte ändrat nått ju. Jag fattar ingenting...
    Ammar du din bebis eller ger du ersättning.??
    Min son hade vi samma problem med vi bytte då till mjölkprotein fri erstättning och fick en ny bebis. :D och mamma fick sova mer och fick en gladare bebis 
Svar på tråden Juni/Juli mammor...