Inlägg från: YlwaMarie |Visa alla inlägg
  • YlwaMarie

Juni/Juli mammor...

Hej Larrson2006 måste fråga vilket larm har du? Har själv inget men funderar på det. Har läst om psd och under det första månaden inträffar det mycket sällan men har enligt statestiken en topp mellan 3-4 månader .

• YlwaMarie

På BVC i går berättade min sköterska att dem kan bli slöa och trötta av vaccinet man ska då väcka dem inom rimlig tid samt väcka för mat som vanligt om det skulle behövas.

• YlwaMarie

Jag har valt att ta hepatit B med motivation om att vi kommer resa en hel del och även. Och även att M har en pappa från ett land för detta vaccin rekommenderas .

• YlwaMarie
    Larsson2006 skrev 2011-11-11 19:48:27 följande:
    Vete tusan vad grodan håller på med. Han äter åh äter ibland så mycket som varrannan timme åh då ca 160 per gång. Ibland även 200ml. Vill ju inte neka han mat men börjar fundera på att det kanske är så att han äter av fel anledning. Typ ont i magen...

Hur mycket åt/äter era vid grodans ålder? (3,5mån)

Det står 160-200ml 5ggr/dag på paketet. Men vi kommer upp i MYCKE mer...
    Miljan är 3.5 .månad äter just nu ca 160 ml ca 7-10 gr per dygn just nu och så sover han massor så tror han är inne i någon tillväxt period.
  • YlwaMarie

Namn: Miljan
    Beräknad förlossning: 6/7 2011
    Födelsedag: 19/7 2011
    Smärtlindring: eda
    Vikt: 3560g
    Längd: 52cm

Idag 4.5 månad 7525gram och 66.5cm

• YlwaMarie

Tjejer jag blir tokig får inte sova längre ......
    M blir 5 månader den 19 och har börjat ge lite smakisar  av olika slag.
    Någon tesk så det sägs att man ska göra...
    Sen får han ersättning han åt förut knapp 180 6 gånger per dag. Och åt vid kvällen vid 23 nästa gång mellan 4-5 
    Nu ska det ätas konstand skulle tippa på att han vill ha en 10 flaskor per dag och då är det kl 23 kl 02 kl 05    sen var och varana timme på dagen känns det som,,,
    Och kan säga att lika mycket som kommer in kommer ut i stora lass. Detta fungerar ej ängre

• YlwaMarie

Tack för svaret:) ska gör detsamma eller försöka iaf :)

• YlwaMarie

M hade problem med huvud formen tidigare. Och gick rådet att köra med en tjock kudde. Mycket tjockare än Ikeas . Då det leder. Till att det ek blir tryck på huvudet

• YlwaMarie

Ååååååå hatar mobilen skriver de ord den känner för. Hoppas du förstår ...

• YlwaMarie
    väntanstidernr1 skrev 2011-12-15 09:37:27 följande:
    Larsson2006: min son har också platt huvud m9en på vänstersidan för att han jämt låg med huvudet åt den sidan som nyfödd. Så han har blivit sne och öronen har förflyttats med. Har varit jätteledsen för detta, han är 5,5 månader nu. Vi har träffat läkare och ska träffa sjukgymnast, det vi fått höra är att dom ska inte belasta den platta sidan alls. Så ingen babysitter eller ligga på rygg alls då. Men visst det är ju på natten det är svårt, vi har köpt babysleep sidokudde som funkar bra. Googla och titta på den, dom kan inte vända över till rygg när dom ligger i den. Hur gammal är din son? Upp till 6 månader växer huvudet fortare så ju tidigare man avlastar det platta desto större chans att det blir bra. Eftersom Melvin är så "gammal" nu sa läkaren att det kommer ta ett halvår innan vi ser nåt resultat. Och helt bra kommer det ju aldrig bli.
    Hej exakt detta hade vi som problem här hemma med... Har träffat sjukgymnast.... Och vi fick råden..
    Tjock kudde på natten [ nästan vuxen kudde] även babysleep rekommenderade hon. Allt roligt ska hända åt det hållet  som ej är platt i bli stolen babysitter ska det bullas upp på den platta sidan nästan så man tvingar fram att ligga på det som blivit snett. 
    Sedan började jag med att han bara fick sova på den ike platta sidan. A just det tjock kudde i vagnen med all detta för att det ska bli så lite tryck som möjligt. Dock när man är i närheten och ligger på golvet försök lägga eran M på det sneda delen med hårt underlag.
    Det går fortare än man tror att fixa till det med lite envishet. Och huvudet är mjuk upp till 1.5 år sa min sjukgymnast så ni har tid på er. men ju tidigare ni börjar ju lättare går det.
  • YlwaMarie

Kan någon hjälpa mig med 19 juli . Miljan 3580g 52 cm ( ylwamarie )

• YlwaMarie

Måste bara fråga!! Min son är 5.5 månad med en vikt på 8.5 kilo är detta mycket över det medel ???

• YlwaMarie

Ja vart förhör av vad jag ger för mat. Och har ju typ inte ens börja med mat. Har får ersättning och dricker typ 200 ml 5gr per dygn och jag kan inte dra in på det tycker jag. Känns lite konstigt ska man banta sin bebis eller?

• YlwaMarie

Hans kurva har varit upp och ner från när han föddes först på "normal" sedan upp på övre delen för att sedan upp på övre igen och nu sist jag han upp 1.5 kilo på 5 veckor. 
    Vist jag tycket det är mycket jag med men inte så att jag stoppar i honom grädde.. Och han är allt annat en tjock Ok låren kanske är lite runda inte ens en dubbel haka... Och han är 69 lång... 

• YlwaMarie

Myspys 78 det är något utvecklingssprÅng där vid 6 månader. Då bebisen inser att den ej sitter ihop med sin mamma och är väldigt liten I en stors världen.. Men son har sovit toppen också tills nu. Nu vill han vara när mig hela tiden och jag måste vaga och sjung och bära hela tiden. Jobbigt men lever på hoppet att det går över snart.

• YlwaMarie

Pincettgreppet pratade dem om hos BVC hos mig. Men det behövde dem inte kunna försen 10 mån ca.

• YlwaMarie

Hej hej. Miljan vägde vid 8 månader 9250 och var 73 lång. Han vill inte krypa ännu men han står gärna emot saker....och han har fortfarande inte fått någon tand.

• YlwaMarie

Här sovs det mellan 20.00 - 08.00 men två matpauser :D sedan sovs det ca 10- 11.00. 12.30 14.00 och sedan sovs det 20 min någon gång mellan 17.00 och 18.00 han orkar inte hålla sig vaken.

• YlwaMarie

M är inne på sin andra dåliga sov period och det som har hjälp att minska hans oro är att sova i sängen nära med mig. Sedan när han är sig själv igen får  han flytta tillbax till sin säng.

• YlwaMarie

Min son vaknar mellan 8-9 sover sedan mellan 11-13  för att sedan sova igen mellan 16 -17 sedan somnar han för natten mellan 20-21.
    Vaknar även någon gång på natten och vill äta.

Napp har jag inte tänkt på han känns på tok för liten att bli ifrån tagen den nu. känner inte att det finns någon mening att ta den ifrån honom.
    Och jag vill att han ska vara lite delaktig i det beslutet. kanske runt 2 så ger vi den till tomten om han inte väljer bort den tidigare. 

Svar på tråden Juni/Juli mammor...