Juni/Juli mammor...
Hej Larrson2006 måste fråga vilket larm har du? Har själv inget men funderar på det. Har läst om psd och under det första månaden inträffar det mycket sällan men har enligt statestiken en topp mellan 3-4 månader .
Hej Larrson2006 måste fråga vilket larm har du? Har själv inget men funderar på det. Har läst om psd och under det första månaden inträffar det mycket sällan men har enligt statestiken en topp mellan 3-4 månader .
På BVC i går berättade min sköterska att dem kan bli slöa och trötta av vaccinet man ska då väcka dem inom rimlig tid samt väcka för mat som vanligt om det skulle behövas.
Jag har valt att ta hepatit B med motivation om att vi kommer resa en hel del och även. Och även att M har en pappa från ett land för detta vaccin rekommenderas .
Namn: Miljan
Beräknad förlossning: 6/7 2011
Födelsedag: 19/7 2011
Smärtlindring: eda
Vikt: 3560g
Längd: 52cm
Idag 4.5 månad 7525gram och 66.5cm
Tjejer jag blir tokig får inte sova längre ......
M blir 5 månader den 19 och har börjat ge lite smakisar av olika slag.
Någon tesk så det sägs att man ska göra...
Sen får han ersättning han åt förut knapp 180 6 gånger per dag. Och åt vid kvällen vid 23 nästa gång mellan 4-5
Nu ska det ätas konstand skulle tippa på att han vill ha en 10 flaskor per dag och då är det kl 23 kl 02 kl 05 sen var och varana timme på dagen känns det som,,,
Och kan säga att lika mycket som kommer in kommer ut i stora lass. Detta fungerar ej ängre
Tack för svaret:) ska gör detsamma eller försöka iaf :)
M hade problem med huvud formen tidigare. Och gick rådet att köra med en tjock kudde. Mycket tjockare än Ikeas . Då det leder. Till att det ek blir tryck på huvudet
Ååååååå hatar mobilen skriver de ord den känner för. Hoppas du förstår ...
Kan någon hjälpa mig med 19 juli . Miljan 3580g 52 cm ( ylwamarie )
Måste bara fråga!! Min son är 5.5 månad med en vikt på 8.5 kilo är detta mycket över det medel ???
Ja vart förhör av vad jag ger för mat. Och har ju typ inte ens börja med mat. Har får ersättning och dricker typ 200 ml 5gr per dygn och jag kan inte dra in på det tycker jag. Känns lite konstigt ska man banta sin bebis eller?
Hans kurva har varit upp och ner från när han föddes först på "normal" sedan upp på övre delen för att sedan upp på övre igen och nu sist jag han upp 1.5 kilo på 5 veckor.
Vist jag tycket det är mycket jag med men inte så att jag stoppar i honom grädde.. Och han är allt annat en tjock Ok låren kanske är lite runda inte ens en dubbel haka... Och han är 69 lång...
Myspys 78 det är något utvecklingssprÅng där vid 6 månader. Då bebisen inser att den ej sitter ihop med sin mamma och är väldigt liten I en stors världen.. Men son har sovit toppen också tills nu. Nu vill han vara när mig hela tiden och jag måste vaga och sjung och bära hela tiden. Jobbigt men lever på hoppet att det går över snart.
Pincettgreppet pratade dem om hos BVC hos mig. Men det behövde dem inte kunna försen 10 mån ca.
Hej hej. Miljan vägde vid 8 månader 9250 och var 73 lång. Han vill inte krypa ännu men han står gärna emot saker....och han har fortfarande inte fått någon tand.
Här sovs det mellan 20.00 - 08.00 men två matpauser :D sedan sovs det ca 10- 11.00. 12.30 14.00 och sedan sovs det 20 min någon gång mellan 17.00 och 18.00 han orkar inte hålla sig vaken.
M är inne på sin andra dåliga sov period och det som har hjälp att minska hans oro är att sova i sängen nära med mig. Sedan när han är sig själv igen får han flytta tillbax till sin säng.
Min son vaknar mellan 8-9 sover sedan mellan 11-13 för att sedan sova igen mellan 16 -17 sedan somnar han för natten mellan 20-21.
Vaknar även någon gång på natten och vill äta.
Napp har jag inte tänkt på han känns på tok för liten att bli ifrån tagen den nu. känner inte att det finns någon mening att ta den ifrån honom.
Och jag vill att han ska vara lite delaktig i det beslutet. kanske runt 2 så ger vi den till tomten om han inte väljer bort den tidigare.