amisej skrev 2011-10-06 23:37:56 följande:
Ett tips till er som ammar och har barn som inte sover länge alls.
Testa med o först amma som vanligt.
Men vid sidan om er ha en fördig blandad mat (ersättning) och ge de efteråt.
Det kan vara så att ni har mjölk men som inte e mättande. Om ni förstår vad jag menar.
Om ni e villiga testa o se vad som händer ;)
På lördag ska ja o mannen på fest första gången tillsammans utan lillen.
Lillen ska nämligen sova över hos mormor o morfar.
Det känns skönt men samtidigt e jag redan nojjig. Detta e första gången vi lämnar bort honom så han sover över.
Ush är det kanske för tidigt?? Han blev 4 mån den 1 oct.
Här hemma somnar han vid 9 och vaknar först vid 8 på morgonen för o äta o sen gosa i sängen till 9 tiden.
Hoppas han sover lika bra där borta med.
I värsta fall så får dom ringa så hämtar ja honom o åker hem.
Lokalen där festen och deras hus är det bara 1 km avstånd.
Här hemma hjälper mannen mycket med.
Det vill säga lägger sina grejer på första bästa plats. Känns som om det ända jag gör är att gå efter honom och plockar upp.
Sen så jobbar han mycket och då känner jag att han får vila ut lite.
Men att han MÅSTE lära sig o lägga saker o ting tillbaka på sin plats.
Resten kommer jag sköta än så länge.
Men när jag börjar jobba då kommer de bli ändringar inom hushållen..
Vi båda går till gymmet och tränar tillsammans 1,5 h /2 gånger i v.
Då tar farmor lillen en stund. Känner att vi kommer båda ut tillsammans och tränar. Mycket roligare då. Pushar o hejjar på varann :D
Hej.
Tack för tipset om ersättning. Har också haft den tanken, men det funkade inte

Har provat ett par gånger. Gav drygt 100 ml och så mera amning på det, men det funkade inte. Han sov precis som vanligt. Lades vid 19, krånglade och ammade ett par gånger fram till ca 20, sov till 00, sen till 03 sen till strax före 06. Sen så har han svårt att somna om. Men oftast så somnar han om och sover till 7.30. Fast då kan inte jag somna om...
Sambon går upp 6.30 och skall till jobbet. Han är morgontrött och jag är egentligen en morgonmänniska. Fast just nu är jag konstant trött... Så på morgonen hjälper han til lite grand. Har blivit rikgti bra!
På kvällen jobbar han oftast, så jag tar middag och läggning av bägga barnen själv. Storebror är på dagis på dagarna så på dagarna tar jag hand om lillebror och huset. Lite ensamt ibland, men rent praktiskt börjar jag få ganska bra rutin på detta käns det som
Men jag hoppas jag får en kväll i veckan snart som är BARA min. Får bli efter nattning, för jag tror jag måste låta sambon öve lite på att lägga bägge barna själv först. Han har aldrig gjort en hel läggning av lillebror. Han har försökt, men ger upp för lätt.
Nu skall jag mysa lite mer med storebror innan han skall en liten tur till dagis. Lillebror tar en morgonlur... Man blir trött av att gå upp kvart i sex kom han på