Juni/Juli mammor...
Min första var sådan en som vaknade typ varje timme hela natten jag kan varmt rekomendera boken "somna utan gråt" tror till och med här finns en gammaltråd med oss som kämpade med att få barnen till att sova
Ja det var otur! Reser man en del eller av annan anledning tillhör en riskgrupp så är det klokt att ta den. Eller om man bara vill vara på den säkra sidan, för säkerhets skull
Duktiga Indra. Här övade det för fyllt, men tror det dröjer innan han vänder. Han ligger på rygg och händer och fötter rätt upp i luften och välter åt sidan. Sen är det stopp... Idag är det dags för tre-månaderskoll och sprutor. Lillkillen är lite snorig och grinig, men feberfri, så jag hoppas det går bra att ta den.
Oscar fick spruta i tisdags. Ingen feber men han blev trött. Sov gott på dagen och natten. Nu är han sim vanligt igen
dvs inte lika bra på att sova...
Min lille trollunge ligger nog på ca 10 gånger...
Tror nog inte han är hungrig varje gång. Vill nog bara kolla att bröstet är kvar
Ibland äter han så sällan som var 3-4 timme (på natten) och dagtid allt från 1-3 timme. Funder på att försöka dröja han till 2 timmar mellan målen i vart fall. Han småsnuttar bara upplever jag det som. Men samtidigt är han så "ung" att jag inte vill experimentera med amningsfrekvensen utan låta han styra.. Ja ja.
Har precis börjat med lite gröt! Det går ner med god aptit. Men dette får han bara på förmiddagen, för jag tror han blir liiiite mer pruttig av det. Så vi vänjer magen i lugn takt.
Jag försöker ge lite extra på kvällen i form av Nan, men det verkar inte funka. Så nu hoppas jag gröt på kvällen framövere kanske hjälper liiiiiite. Eller så blir det bättre av sig själv snart, igen. Tror han kör en ökningsperiod i veckan typ
Söta lilla matvrak
Men han växer ju som han ska, så då antar jag att så som han äter, är så som han ska
Vi kör lite samma som Larsson. I vart fall på kvällen... Funkar helt ok! I början skrek O lite argt och hade svårt att varva, men sen kom han på hur han skulle göra och uppskattar allt som oftast att få lägga sig till natten
Han skrek mer när han blev vaggad till söms....
Dagtid vaggar jag han fortfarande i hans mjukbag som jag bär runt han i. Börjar bli tungt, men går så smidigt... Har inte helt haft tid och ork att ta tag i saken bara. Men han somnar bra i sin säng hemma på dagarna om vi är hemma. Men inte i mjukbagen. Den skall tydligen röra på sig för att vara ok. Så promenad funkar också!
O vill somna med napp i munnen och en sån där stor, tunn, babytrasa från ikea över ansktet.i
O blev 4 mnd igår, och vi har prövat lite gröt i en vecka ca. Tar bara liiiite och på förmiddagen. Han fick lite mer (typ två msk på en gång) en dag, och då fick han magknip. Men han gapar som en liten fågelunge och skulle nog kunna äta en hel portion om han fick
Ny mat är smart att ge på förmiddagen, ifall de får magknip. Så hinner det förhoppningsvis gå över till natten...