• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • YlwaMarie

M är inne på sin andra dåliga sov period och det som har hjälp att minska hans oro är att sova i sängen nära med mig. Sedan när han är sig själv igen får  han flytta tillbax till sin säng.

• MorsLillaOlle

Olle har sovit  i vår säng ett par veckor nu, eftersom han vaknat och varit jätteledsen och inte velat somna om. Det enda som har hjälpt är att han fått somna i vår säng bredvid oss. Men nu har han 2 nätter sovit mer än halva natten i sin säng, kommit över vid 4-tiden, och det tycker jag är helt ok.

Han äter en flaska välling på natten och det får han fortsätta med eftersom han är så liten. Han har gått ner till 2 kurvor under normal, kurvan bara dalar, så har det inte bättrat på sig till nästa bvc, på måndag blir det till att träffa läkare och se vad som kan vara fel. Han äter ju liksom, om än inte jättemycket, men det gjorde inte brorsan heller, men han växte som han skulle.  

Efter 8-9 veckors gnäll och bärande har han nu senaste veckan faktiskt kunnat roa sig själv långa stunder! Minst 15-20 minuter innan han vill komma upp, så det känns jätteskönt!  

Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • hugger i sten

Theas sovtider ser ut så här på ett ungefär:

Vaknar ca 6.30

Vila 9, 9.30 - 10,11

vila igen runt 13,14 -14,15

natt 19

Det är lika olika om vi är hemma eller borta. Är vi borta får hon anpassa efter det och det brukar inte vara några problem. Idag ska vi till stan så jag hoppas att hon somnar  bilen både dit och hem. Har ca 30min resa dit. Så har jag tur kan jag bara lyfta över henne i vagnen. Men det är inte så säkert, hon älskar att vara på stan och spana in alla människor så det är inte säkert hon somnar om. 

• Toffs
    SamsonS skrev 2012-04-14 20:22:25 följande:
    Några mer bebisar här som är väldigt kinkiga med maten? C är 9 månader om en vecka och vägrar äta hemlagat och äter inte ens en halv burk lunch och kväll. Hon får varje måltid något att plocka med själv, som grönsaker eller fruktbitar men hon är inte så intresserad, därav heller inget vidare pincettgrepp. Börjar bli lite orolig för detta nu...hon äter ett par skedar sen vägrar hon eller börjar klökas... När vi började med mat var hon jätteintresserad och åt så mkt hon fick, men nu verkar hon inte det minsta intresserad längre. Hon blir också ofta ledsen vid maten och vi försöker verkligen göra det roligt att äta genom att sjunga, busa och skratta men inget verkar funka. Börjar som sagt bli orolig över att något är fel och det har varit såhär länge nu... :/
    vet inte om nån har diskuterat det här, men jag fick höra att de har så kallade intressefönster för mat, F hade sitt fönster grymt stängt när vi började med smakportioner, och vägrade ALLT, men vi fortsatte och fortsatte, delade varje burk i fyra portioner... Och han grinade och gnällde och ville BAAAARA tutta. Men så öppnades det där "fönstret" när han var typ sju månader och då började det komma igång med ätandet. Men nu är han tillbaka igen, så det går verkligen upp och ner. Kanske kan vara att hon inte är intresserad pga det där? Jag tycker i alla fall att det har stämt överens med hur F har varit...
  • Toffs

Kära nån vad alla små blir stora! Ser "era" mått... :) de har typ vuxit ut en hel benlängd sen de föddes!

F är snart tio månader och har hittills vägrat krypning. Han har varit uppe och balanserat i två månader men det är mycket lättare att rulla sig till det han ska... Han har också börjat med att sova i sin egen säng - MEN - det går bara i typ två timmar, sen vaknar han och gråter och då är det bara vackert att plocka upp och lägga honom hos mig. Jag och F sover på en madrass i vardagsrummet eftersom pappan måste upp och jobba tidigt och då finns ju risken att vilden dråsar i backen när inte pappa-stödet finns där...

Håhåjaja, kinkigt värre var det här... 

(bilder på min finpojk finns på bloggen) 

• amisej

Hej
    Funderar på att köpa ny vagn.
    Har en babytravel Amsterdam 2011 och är jättenöjd med den. Smidig och bra. Fast pojken min börjar bli för stor för den :(

Funderar på en Emmaljunga scooter 2.0
    Har någon annan den och vad tycker ni. Den ser betydligt större ut. Spec. "på ben brädan" om ni förstår vad jag menar.
    Och pojken min e lång han.

Om någon utav er e intresserad av min Amsterdam hör av er ;)
    Kram

• Larsson2006

Grodan har börjat gå. Han kan inte resa sig själv upp men han klättrar upp på saker och sen går han. Han ramlar dock ganska ofta men han e ju bara 9månader.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...