• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • väntanstidernr1

Hej! Jag fick min andra son nu den 30 juni. Har en son på snart 2 år. Har du barn sen
    Innan? Hur går det för er?

• Ofeigur

Hej! Kul att du skriver ngr rader här=) Här är det full fart och allt går bra. Hon bajsar och kissar ,sover och äter precis som hon ska. Jag har en som som fyller 8 år i dec så det  här känns väldigt nytt för mig igen. Men det är jättekul!  Vi fick en liten Indra den 10 Juli kl 13.20 och hon vägde 4526g och var 52cm lång. En stor tjej men det gick jättebra och jag behövde bara sy ett stygn utvändigt så jag är nöjd.=) Idag är hon en vecka gammal och vi har kommit  iordning bra tycker jag. Var din förlossnig bra? Kom han i tid eller?

• väntanstidernr1

Hur är det för din son son är lite äldre att bli storebror då? Med vår 2 åring har det gått väldigt bra än så länge. Var väldigt trotsig första veckan vilket jag antar var en reaktion på lillebror. Men nu har han lugnat
    Sig igen o verkat gilla brorsan.

Melvin föddes med planerar snitt som jag valde pga tidigare förlossningen som var fruktansvärd o ledde till förlossningsdepp. Tyvärr blev det inte bra ändå, sonen va oxå stor 4335 g och jag hade mkt ärrvävnad sen förra akutsnittet så han var svår att få ut, dom fick ta honom med sugklockao sen kunde han inte andas själv. Så han låg 2 dagar på neo, fick syrgas, sondmatas, dropp och blod. Sen väl hemma bara sov han dygnet runt o orkade inte äta. Då blev det in till barnakuten, han hade gått ner 600 g. Låg inne på sjukhuset 3 dagar med sondmat igen. nu är vi hemma o han är piggare, skriker o äter. Ska väga imon igen o hoppas han gått upp bra nu!

Så ingen rolig start här men hoppas nu det går åt rätt håll! Nu är han 17 dagar.

• smulan1704

Hoppar in här..=)

Den 15 juli fick vi vår Annie. 6 dagar över bf.

Hon vägde 3726 gram och var 51 cm lång. Allt har gått bra och vi gick hem från bb redan samma dag! Underbart att få komma hem till sitt eget!

Har en dotter som precis fyllt 3 år och allt går bra med henne men ibland kan man ana en viss avundsjuka hos henne.. Hon blir väldigt kramig och pussig bara sådär=)

Olivia 2008-07-02 Annie 2011-07-15
  • MammaJennii

Hej!

Vi fick våran dotter Carma den 9 Juli.
    Allt har fått så bra, förlossningen gick jätte fort och inga problem alls.
    Hon har spytt hela tiden så hon har knapt gått upp något, så vi hoppas på viktuppgång!
    Har en till dotter som är 2 år, en jätte stolt storasyster :)
    Jag bor i Sthlm, vart bor ni?

• Ofeigur

Hej tjejer!

Det går bra med sonen. Han är väldigt hjälpsam och springer när jag ber han  att hämta saker till Indra osv.

Oj va jobbigt att hon spyr hela tiden. Ja får hoppas på viktuppgång nu. Våran Indra har gått ner mkt men hon äter mkt och bajsar och kissar så det går ingen nöd på henne. Vi ska väga henne på torsdag igen så får vi se. Nu ska jag väcka henne vart 3e timme och ge henne mat. BVC var här på första hembesöket idag och hon  vägde och gick igenom en del info osv.

Vi bor på landet utanför Sala. Har en liten gård med lite djur. Två islandshästar ( därav namnet på mitt nick) två afrikanska getter, två kaniner, sex katter, två minigrisar,14 hönor, en tupp, 20 vaktlar och en hund. 

Hoppas det vänder nu  väntanstidernr1. Håller tummarna. =)

Hur går det med amningen för er? Tar dom rätt grepp direkt eller får ni hjälpa till? Min tjej är lite lat i början och sen  kommer hon igång och äter ordentligt.  

• väntanstidernr1

Jag bor i Jönköping.

Amningen funkar rätt bra nu, förutom att han öppnar munnen så lite och är svårt att få honom att ta ett bra tag. Lite krångligt ibland och gör ont när han tar sånt litet tag!

Hur mkt sover era på ett ungefär? Tycker Melvin sover så mkt, ca 20 timmar om dygnet. Kanske ännu mer. Han är vaken på morgonen o sen tidig natt. Får väcka honom för mat på dagarna ganska ofta. Jämför med min stora pojk som inte sov länge i streck och skrek väldigt mkt! Skriker gör inte min särskilt mkt ännu peppar peppar :)

• MammaJennii

Hej!
    Vi ska väga henne igen på fredag och har hon inte ått upp så blir det lite ersättning.

Carma sover hela tiden förutom när hon ska äta var 3e timme, sen är hon vaken ett tag och kollar läget :)

• MammaJennii

Amningen funkar bättre nu, hade mjölkstockning men det försvan av sig själv som tur var, det gjorde så sjukt ont, nu är det bara små sår för hon snuttar så mycket.
    Så vi har börjat med napp, vilket funkar ibland :)

• Ofeigur

Indra sover också jättemkt och det är problem  när hon ska väckas för mat vart tredje timme. Hon somnar oftast om innan hon har hunnit äta så mkt. Inatt var vi uppe från kl ett till halv fem ungefär. Hon åt och skrek/ gnydde och ville inte ha bröstet  men samtidigt ville hon det också och kunde inte bestämma sig. Till slut så somnade hon vid bröstet och jag la henne í vagnen faktiskt så vi fick sova lite  och ligga skönt i sängen. Halv åtta vaknade hon igen och ville ha lite mat faktiskt. Sen somnade vi om till halv elva igen och det var så skönt. Men nu känns det att man har varit vaken. Så sjukt trött. Men så är det väl att ha en liten krabat hemma. Det kommer med i paketet. =)

Ja det är jobbigt när det gör ont i brösten. Det gör det på mig också i början men det släpper ganska fort när hon tar rätt tag.    

Svar på tråden Juni/Juli mammor...