Inlägg från: väntanstidernr1 |Visa alla inlägg
  • väntanstidernr1

Juni/Juli mammor...

Vi har en britax bdual. Hört en del som inte gillar den men jag fattar inte varför, älskar den! Supersmidigt då jag inte vill ha en bred dubbelvagn, när man bara kör ett barn är det ju bara att ta bort ena sitsen. Fyndade den också billigt på ett ställe i Trollhättan :)

• väntanstidernr1

Iphone här med:) vore glad om någon vill lägga in mig med!

Väntanstidernr1 - BF 8 juli - född med planerat snitt 30 juni - 4335 g och 53 cm - Jönköping

• väntanstidernr1

Madelen b: usch lider med dig! Du har ju kämpat på kanonbra! O vill bara säga att om du inte orkar mer och mår dåligt så ska du inte se det som ett nederlag att gå över till ersättning. Se istället hur sjukt bra det är att du kämpat i 2 mån! Du ska ju kunna njuta av din Goa bebis o inte gå o ha ångest över amningen! När jag fick min första son hatade jag amningen, trots att det funkade o enda problemet var att det gjorde ont. Men jag gick o hade ständig ångest, fick också förlossningsdepp. I efterhand ser jag att jag skulle slutat när jag mådde så kasst, fick ändå sluta efter 10 veckor när jag började medicinera. efter det sa jag aldrig mer amning. Men ville ändå pröva med andra barnet nu och det går bättre. Inte lika mkt ångest så jag tar det månad för månad. Vet att det är svårt att fatta beslutet men till slut får man sätta stopp. Men du gör ju som du känner men ville bara säga att va istället stolt hur länge du har kämpat för din bebis!

• väntanstidernr1

Madelen b: va bra att du testade ersättning! Finns ju faktiskt en sak som bebisar behöver mer än bröstmjölk o det är en glad o välmående mamma.

Angående magsovning så vill Melvin också gärna sova på mage, det hjälper när han inte kan somna om på nätterna o har ont i magen. Men jag nojar en del för PSD så har försökt vända honom till rygg när han somnat. Dock har jag själv råkat somna några gånger så nu inatt la jag honom på min mage så fick han sova där, då ska ju min andning hålla igång hans har jag hört :) Men klart man ska göra som man själv känner..

• väntanstidernr1

Jag har en extremt krämig bebis o BVC har inte sagt att det ska va nåt farligt med ryggsovning.. Man kan ju lägga på sidan då om man känner sig orolig.

• väntanstidernr1

Minns inte vem i tråden som skulle börja med Cambridge? Undrar hur det går o om kilona rasar :) lite sugen på att testa !

• väntanstidernr1

Här står vikten still, lr nej hade gått UPP ett kilo när jag vägde mej igår !! Usch o fy. Är som en del andra skriver konstant sugen på sötsaker. Vill äta choklad o fika dygnet runt typ. Är inte sugen på vanlig mat alls så det äter jag inte mkt av. Om det ändå kunde va samma med sötsakerna.

Idag har vi haft en sån dag när Melvin inte kan komma till ro o sova, annars brukar han ha ett 3 timmars pass med sömn nån gång på dagen men nu vaknar han typ var 5e minut o skriker. Vill helst ligga på min mage dygnet runt men jag vill få nåt gjort o kunna umgås med stora pojken med. Dock har dom 2 senaste nätterna vart bättre. Han äter var 3e timme o somnar efter typ en halvtimme om han får ligga på mig :) iaf bättre än att han är vaken o skriker i över timme mitt i natten. Så man får va glad för det, får man några timmars sömn på nätterna orkar man med skriket på dagarna mkt bättre tycker jag!

• väntanstidernr1

Mammajennii: idag har varit en hemsk spydag för oss också. Tyckte det hade varit lite bättre några dagar men som du säger så kan detta knappast va normalt. Va dessutom på BVC nu idag o han har bara gått upp 100 g på 9 dagar. Men vi skulle avvakta o väga nästa vecka o se om han gått upp bättre då. Efter en måltid spyr han typ 8 gånger, utspridda på en timme kanske. Och det är mkt så kläderna går att vrida ur sen o nacken o håret är dyngsurt. Känner oxå att det är väldigt jobbigt nu och orolig blir man. Men tycker även det är synd för man vill knappt hålla honom o mysa med honom för när som sprutar det ut spyor :(

Usch önskar det kunde bli lite bättre iaf, så mkt mjölk kan jag väl inte ha i tuttarna..

Svar på tråden Juni/Juli mammor...