Inlägg från: väntanstidernr1 |Visa alla inlägg
  • väntanstidernr1

Juni/Juli mammor...

Mammajennii. nä man undrar ju hur man ska orka med spyorna i flera månader till, men man får väl försöka bara ta det vecka för vecka. Nån gång tar det ju slut. Vill bara kunna mysa o gosa med melvin utan plastad frotté o handdukar överallt!

Hoppas din tjej gått upp bra imon iaf så du inte behöver oroa dig! Håller tummarna.

• väntanstidernr1

Va skönt att hon gått upp, så då behöver du inte oroa dig! Hoppas min kille går upp bra till nästa vecka med.. Jag ska nog amma i 4 mån iaf o se sen hur det känns, kanske delamma till 6 mån!

• väntanstidernr1

Har vart iväg i en stuga i helgen utan täckning på telen så hade lite läsning att ta igen här :) man förstår hur beroende man är av iphonen när man inte kan använda den!

Är så glad för att Melvin sov 5 Tim i sträck inatt! Helt otroligt bra, o somnade om hyfsat fort efter amning med. Vågar inte ens hoppas på att det kommer upprepas men det hade vart skönt om han gjorde det till en vana.

Jobbigt dock att han har så ont i magen o mest skriker/gnäller sin vakna tid. Tycker synd om han samtidigt som jag själv blir knäpp av skriken! Hur gör ni med skrikbebisar för att orka? Till slut la jag honom i spjälsängen o gick därifrån en stund för att inte förlora förståndet. Som tur va kom sambon hem strax efter o tog över, nu sover han. Puh! Måste införskaffa bärsjal så man kan få nåt gjort medan man bär.

Imon fyller min Viggo 2 år! Så stor han blivit, snart är Melvin också så stor får man tänka när han skriker som mest :)

Ser att ni diskuterat om ni ska ha fler barn. Vi har bestämt att det är stopp nu o räcker med 2. Och så får det bli, men har alltid haft en önskan om 3 men tror inte vi skulle orka det. man ska aldrig säga aldrig iofs för vi är unga o skulle kunna få ett till barn om 10 år utan att vara "för gamla" :) O så hade det vart roligt med en dotter också, men vi är så tacksamma över två friska pojkar!

• väntanstidernr1

Här fick man igen med råge för att jag skrev att vi hade haft en bra natt. Melvin somnade kl 00 och vaknade kl 4. Där var han nöjd med sin nattsömn trots att han vart vaken hela kvällen o skrikit som en tok. Snacka om att jag är förstörd. 3 timmars sömn skrapade jag ihop o nu är det fira 2 åring o förbereda kalas som gäller. Blääää.

• väntanstidernr1

Efter förra snittet hade jag avslag i 10 veckor! Det var surt. Så jag blev förvånad denna gången att jag "bara" hade det i 6 v.

Jag kan inte heller släppa allt som "måste" göras, mår dåligt när det är rörigt. Som tur är bor vi i enplanshus på 110 kvm som är ganska snabbstädat :) Sätter sambon i arbete med! Nu har Melvin haft 2 kanondagar. Inte alls mkt skrik o gnäll. Vi har kunnat mysa o han har gett så många Goa leenden o försöker jollra :) Gillar detta mkt mer än när man har en nyfödd som bara sover/äter/skriker/skiter. Då var han mer ett "det" men nu är han ju en egen liten person. Han är 7,5 veckor nu. Han kräver dock uppmärksamhet när han är vaken o ligger inte gärna själv i babygym lr babysitter. Så då är det mys som gäller! Det gillar jag ju iofs men stora sonen vill hellre att mamma leker med honom såklart. Synd man inte kan klona sig ibland!

• väntanstidernr1

Hur gammal var han när han hittade tummen? Melvin tar napp en stund innan han spottar ut den, suger på händerna ofta. Hoppas han börjar suga på tummen! Dessa nappar gör mig galen. Hade varit guld värt att slippa bli väckt massa gånger varje natt o leta reda på nappen yrvaken sen när han är äldre. O tummen kan man inte ha i mun när man leker så det är en fördel, sög själv på tummen när jag var liten :)

• väntanstidernr1

Min stora åt på natten till 6 mån o det tyckte jag var hyfsat tidigt att sluta äta på natten! Fast nu hör jag många kompisar som säger att deras slutat äta nattmål vid 6 v. Innan 4 månader har jag inget hopp om att Melvin ska sluta med det. Är glad om det räcker med mat EN gång på natten! O om han somnade om direkt efter hade ju vart underbart :) Men får komma ihåg att han bara är 2 månader..

• väntanstidernr1

Melvin har inte sovit i sin säng en enda gång. Har honom i babysittern jämt när han sover faktiskt, har blivit så. Spjälsängen står i vårt sovrum men där sover sambon o 2 åringen. Vågar inte ta in melvin dit ännu, han vaknar så ofta på natten o har svårt att somna om o då väcks ju Viggo. O jag vill inte ha honom i min säng heller. Det är väldigt praktiskt att ha honom i babysittern bredvid sängen så är det bara att sträcka ner armen o ge nappen när han gnäller :) Hoppas han sover bättre snart så kanske vi kan flytta in till sovrummet igen.

• väntanstidernr1

Va skönt att hon spyr mindre! Vi har ju också en kräkis men här är det ingen större förändring. Ibland spyr han 6 gånger på en timme o ibland bara 2 gånger. Men det är jobbigt. Nu har han spytt ner hela släkten som hållt honom o heltäckningsmatta hos svärisarna. Till slut vågar ju ingen hålla honom. Plastad frotté är med överallt o kräkhanddukar överallt. Blir väl bättre när den fasta maten kommer in i bilden.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...