• amisej

Juni/Juli mammor...

Lillen blev 5 mån den 1 nov.
    På morgonen får han gröt en portion och en timme senare får han flaskan.
    Mellan 3-4 tiden så får han smakportioner.
    Allt från köttfärs och spagetti till morot, palsternacka, ris osv.
    Fast en sak åt gången. Varje dag ny smak.
    Han verkar gilla allt hittills fast favoriten är ju självklart mango. De gillar mamma med mmmm.

Emin sköter magen regelbundet. Varje dag bajsar han en gång.
    Några magknip har jag inte märkt av pga smakportionerna.
    Ända jag har märkt är att hans nr.2 kan variera mycke i färg och luktar mer än innan. Pifff

• amisej

Våra sov och mat rutiner ser ut på detta viset. ( E ) vaknar vid 8 och då får han gröt somnar vid 10 och sover mellan 1-1,5h
    Vid 12 så får han ersättning 210ml.
    Vid 2-3 tiden får han mat kör på burk ännu.
    Han äter allt men älskar mest köttfärs och spagetti. Efter det smaskar han lite på frukt.
    Sen sover han igen.
    Vid 5 får han ersättning 210ml
    Och ersättning igen vid 19.00-19.30 därefter lägger han sig och somnar för kvällen.
    Han blir 6 mån den 1 dec

Sovrutiner har jag aldrig haft problem med. Och att sova hela natten har han gjort nu i 3 mån. Så det e ganska skönt.

• amisej

Oj va jobbigt att ni inte kan sova hela nätter.
    Men har ni testat och öka med maten innan det e dax och sova för kvällen?
    Och ifall dom vaknar på natten ge tutten.
    Hur gamla är era barn?
    Det tar sin tid och vänja av dom men man får inte ge sig.
    Ju äldre dom blir tror jag det blir mer till en vane grej att dom vaknar och får mat.
    Ge inte upp tjejer.
    Jag hoppas de blir bättre snart!! ;)

• amisej

Killen min skötte det så bra själv.
    Hände mig någon gång att jag i sömnen gav honom nappen och han somnade om direkt. Då tänkte jag att lika bra och fortsätta på detta viset..
    Men alla vi är så olika både stora som små.
    Rätt vad det är har ni glömt bort alla sömnlösa nätter ;)

• amisej

Det här med barn som sover olika länge under dagarna är mog ganska vanligt.
    Dom har sina stunder dom med. Ibland behöver dom sova ut men ibland räcker det med en lite power nap.

Jag lägger lillen ungefär vid samma tidpunkt under dagen. Kan skilja 30 min hit i dit.
    Sen vet jag aldrig ifall han sover länge el tre kvart. Men han är lika pigg och glad oavsett så jag försöker aldrig sova om honom.

Men inför kvällens nattning går vi och tar på oss pyjamas, busar på skötbordet lite. Sen matas, rapar och lägger honom i sin säng med snutten och tutten och går därifrån.

Han brukar då mummla lite för sig själv. Ifall han tappar nappen gnäller han till lite. Går in stoppar in den och ut igen.
    Efter 10-20 min somnar han.

Nu låter det kanske som om jag skryter men absolut inte.
    Om de hjälper någon där "ute" med mina rutiner el "trix" blir hag bara glad.
    Men ge inte upp tjejer och glöm inte bort att ta hand om er själva och eran partner ;)

• amisej

Niki81:
    Lillen min sov rutiner är :
    Vaknar vid 08.00 på morgonen.
    Sen somnar igen vid 10.00
    Sen vid 13.00
    16.00 och då sover han oftast 45 min vid denna tiden.
    Och för kvällen e det dags och sova vid 19.00.

När jag skriver sova då menar jag inte att han somnar vid den tidpunkten utan jag lägger honom då i hans säng. Ger nappen, snutten och går ut. Man hör honom hur han babblar för sig själv. Vänder och vrider. Sen efter en liten stund somnar han. Och det kan variera på hur länge det tar och somna. Allt bros på hur trött han e och vad för bys vi har hittat på under dom timmar som han e vaken emellan...
    Ganska skönt och kunna lägga honom i sängen och gå ut, utan att han gråter efter mig.

Idag va vi på BVC 6 mån kontroll.
    Biffen min vägde 8880g och är 71 cm lång.

Lite nyfiken vad era barn väger och hur långa dom är.

• amisej

På face har alla mina tjejkompisar som är mammor börjat med en status uppdatering som är lite rolig. Tänkte ifall någon också vill göra samma sak på son face och här.

Jag kan ta o börja.

• amisej

Namn: Emin ......
    Beräknad förlossning: 20110525
    Födelsedag: 20110601
    Smärtlindring: Lustgas (my BFF)
    Vikt: 4025g
    Längd: 53cm

Sätt upp på din status om du är en stolt mamma

• amisej

Emin väger 8880g 71 cm lång . Är 6 mån

• amisej

Här tappas de hår med.
    Dock konstigt att jag inte e flint på grund av all hår jag har tappat hittills.
    Efter duschen samlas de på en hel hög med hår. Synd att de e bara på huvudet jag tappar.
    Hade inte skadat om benen började lite hihi

Svar på tråden Juni/Juli mammor...