Juni/Juli mammor...
Skulle någon kunna va snäll och lägga in min buse på listan. Kan inte göra d själv via mobben.
1 juni - Emin 4025g och 63 cm (amisej)
Skulle någon kunna va snäll och lägga in min buse på listan. Kan inte göra d själv via mobben.
1 juni - Emin 4025g och 63 cm (amisej)
Oj men Gud Hahahah det e säkert jag som har skrivit fel och någon var då snäll och la in mig på listan för jag själv inte kan via mobilen.
Men la märke vid att min lille va visst 63 cm lång när han föddes.
Hahahh de ska självklart vara 53 cm
Typiskt mig...;)
Annars är de lika lungt och fint här hemma.
Han sover och äter lika bra.
Känns så skönt att han somnar vid 19.00 för kvällen då jag i min man kan ha tid för varann på kvällarna.
Men jag har märkt att när han sover under dagarna är han ganska lätt väckt.
På när han somnar för dagen då kan vi ha tv, musik och massa prat utan att han vaknar av det. Konstigt :S
Wohooo idag 6,5 mån upptäckte vi en liten tand som har tittat fram lite smått.
Han har inte dreglat el varit kinkig som jag har fått höra att många barn blir när tänderna är på G, så det e skönt..
Ända jag har märkt är att allt han får tag i går raka vägen in i munnen och det tuggas på ordentligt.
Streckars små gosedjuren som blir dygnblöta hihi
Har era barn fått tänder ännu???
Oj nu har de hänt en del grejer ska försöka sätta mig ner och läsa alla era inlägg och komma ikapp.
Var ett tag sen sist jag skrev.
Hoppas alla mår bra och att era bebisar växer och är nöjda o belåtna.
E blev 8 mån nu den 1 feb.
Det har hänt mycket sen sist ja skrev.
Han vinkar med sin lilla hand när man säger hej då. Säger mamma 526261727 gånger om dagen. Har börjat krypa och resa sig upp med hjälp av olika möbler i huset.
Han vill vara med, titta och känna på saker och ting.
Va på 8 mån kontroll och då vägde han 10.202 g (oj!!)? Och är 74 cm lång.
Vad väger era små nu vid samma ålder?
Förra veckan så spydde han 3 gånger på samma dag. Men han åt som han skulle, sov och var jätte pigg och glad. Så vi tänkte inte mycke på de. Så i helgen fick både jag i min man magsjuka. Ush så jobbigt.
Hade tur så mina föräldrar och svärföräldrar turades om och passade lillen medans vi låg hemma helt döda.
Så Japp E hade magsjuka då han spydde och smittade oss. Inte bara oss utan även sina mor o farföräldrar hihi.
Men huvudsaken är att han inte led utav de utan va lika pigg o glad som alltid. Underlättar en del.
Ni som ger era barn flaska innan läggdags. Ligger era barn i famnen och blir matade el lägger ni dom i deras säng med flaskan??
Samma här. Borstar före.
Får borsta efter när E blir äldre och inte sommar direkt efter vällingen.
Emin har ställt sig upp medhjälp av möbler vid 8 mån. Ibland släpper han taget och står helt själv i ungefär 5 10 sec.
Han har börjat gå på sidan nu med hjälp av möblerna.
Men nu har han kommit på att det inte e kul att ligga på skötbordet och byta blöja o kläder. Han vill upp, vrida och vända.
Fattar inte varför det plötsligt är så :S
Och så har han oxå haft hård mage dom senaste dagarna. Han visar inga tecken på att han har ont el nått. Men ändå.
Lillen här hemma har bara 2 tänder. Fick dom när han va mellan 6 månader och sen har det bara stannat av känns det som.
Den 1 april blir han 10 mån. E det normalt att dom blir lite sena (tänder alltså )
Tycker ni ska göra så som det passar er bäst. Men vill man sluta med natt matningen så blir det kanske lite tufft ett par nätter.
Ge napp istället och testa. Man får va lite bestämd och hålla sig till det. Sen vänjer dom sig.
Sen kan jag förstå att det e mycket svårare när man ammar. Ju äldre dom blir desto svårare är det och vänja av dom det.
Själv slutade E med nattmåltiden när han var någon gång mellan 2-3 mån. Slutade amma på grund av min mjölk inte var bra.
Och en natt så vakna han av att det va dags för mat. Så jag gav honom nappen (tänkte ge mig 1 min till så fixar jag flaskan till dig) och rätt vad det va så somnade han om lika fort. Sen dess har det varit så.
Och det e himla skönt. Somnar mellan 19.00-19.30 och sover fram till 07.00-07.30
Båda två e utvilade och redo för en ny dag med massa lek och bus.
Glömde skiva innan. E har börjat GÅ. 10 mån och går flera steg om dagen. Tar sig från soffan till tv bänken (ungefär 2 m) utan problem.
Men det e han som bestämmer när han vill gå. Han vägrar när vi vill hihi.
Stor pojk.
Ang vatten så har jag flaskan m vatten i vardagsrummet och detta vet han om. Så fort han e törstig går han fram, dricker och fortsätter med sitt lek.
Han har börjar bli lite gnällig under dagarna. Vill bäras och grejer. Tror det är några tänder på gång samtidigt. Han fick sina 2 första vid 6 mån och sen har det stått stilla.
Han dreglar och allt ska in i munnen.
Hur många tänder har era små fått hittills ?
Och vad väger era små nu?
Emin va på 10 mån kontroll 1 april och då stod han still på vikten sen sist (2 mån sen)
Vikt nu 10,450g och 75 lång
Har en pojk här hemma som har blivit gnällig och kinkig för det minsta. Ush gillas inte alls.
Han äter och sover som han ska. Samma rutiner och allt annat är desamma.
Undra vad detta kan vara på grund av??
Kan det vara någon fas dom/han går igenom??
Är 10,5 mån gammal
Hej
Funderar på att köpa ny vagn.
Har en babytravel Amsterdam 2011 och är jättenöjd med den. Smidig och bra. Fast pojken min börjar bli för stor för den :(
Funderar på en Emmaljunga scooter 2.0
Har någon annan den och vad tycker ni. Den ser betydligt större ut. Spec. "på ben brädan" om ni förstår vad jag menar.
Och pojken min e lång han.
Om någon utav er e intresserad av min Amsterdam hör av er ;)
Kram
Börjar närma sig min sons 1 års dag. Närmare bestämt nästa fredag. Fast vi ska fira honom på lördag.
Lite nervös och paniken börjar krypa då vi ska ha strax över 100 pers.
Har självklart hyrt fest lokal till detta med god mat och ett band. Ser fram emot det :D
Hur sjukt e det inte??? Kan inte fatta att han fyller 1 år :S Ohhh vill stoppa tiden någon månad till tack!!!!
E har inte vägds på länge så vikten kan vi inte i nuläge. Men lång och rund pojk har hag här hemma som aldrig säger nej till mat.
4 tänder har han. Går sen han va 10 mån. Nu e han stabil och e jätteduktig.
Vinka kan han när man säger hej då, när man ber om saken han har i sina händer ger han det. Sen så har jag märkt att han förstår vissa saker man säger till honom. Som ex:
Ska vi äta mat nu ( då går han till köket direkt)
Ska vi gå och borsta tänderna? ( då går han till sitt skötbord och vill upp)
Ska vi gå ut?? ( då går han till ytterdörren och "slår" på den)
Så det går framåt ;)
Hur mår ni andra och era små ??