• mallanis

Nu är de här! Bebisarna här för oss 30+ som längtat efter första barnet

Vi som hängt i trådarna "Finns det fler som är över 30 som är gravida med första barnet? " och "Fler som är över 30 och försöker få ert första barn" samlas här när våra små har kommit ut!
    Här kan vi prata vidare om allt som rör våra nya små familjemedlemmar!
    Har du inte hängt med i gamla tråden är du naturligtvis lika välkommen ändå om du är över 30 och fått första barnet! Hoppas vi kan samlas här igen och babbla vidare!

Välkommna!

Viktors mamma
  • Svar på tråden Nu är de här! Bebisarna här för oss 30+ som längtat efter första barnet
  • Längtan 30

Plussade tidigt för ett par dagar sen, vi gjorde ingen insemination i maj och nu i juni var gynekologen lite osäker eftersom jag bara hade ett moget ägg men det räckte BF 2/3 2016 men kanske har bråttom som storasyster och blir en februaribebis också, håll tummarna att jag får behålla snälla!

• Polarlantis

Grattis i massor!!! Håller tummarna som en tok att allt går vägen!!

Ingen som vill ha en trea? Jag är sugen men mitt liv är ju kaos så det är helt kört nu... kanske nästa år eller så kanske längtan går över? Kanske ska satsa på hundarna ist. .. ibland hoppas jag att spiralen råkar trilla ut och ödet avgör.

Hoppas på barnomsorg till tjejen men det går dåligt Håll tummarna snälla! Och föratt jag ska komma in på skolan! !

• Längtan 30

Tack så jättemycket!! Önskar att det ordnar upp sig med din sambo! Håller tummar och tår att dottern får dagmamma/dagis och att du kommer in på skolan!!

• Längtan 30
    Finlandssvenska skrev 2015-06-26 05:13:03 följande:
    Polarlantis håller tummarna. Skulle gärna ha en tvåa här men verkar inte lyckas... Grattis Längtan till plusset....

Tråkigt att höra att ni inte lyckats än! Vi är fortfarande förvånade eftersom läkaren som gjorde inseminationen inte trodde att det skulle ta sig och skrev ut nytt recept med dubbeldos Pergotime. Nu hoppas jag bara att pyret vill vara kvar.
  • Längtan 30
    Polarlantis skrev 2015-06-26 19:45:54 följande:
    Vi fick plats på dagis!!! Inte där sonen går men nära, äntligen!!!!! Tack och lov!!

Jippie vad skönt, grattis!
  • Finlandssvenska

Har en svampälskande dotter, både plocka, rensa och äta svamp... Här hjälper hon mig att rensa dom10 litrarna kantareller som vi plockade i helgen....

• Råttentottan

Den 29:e juni på kvällen kom äntligen lillebror till världen. 3,8 kg och 52 cm och alldeles underbar. Nu är familjen komplett. Galet vilken skillnad på två barn och ett, det enda jag gör är ammar eller jagar en busig 3- åring känns det som. Kramar R.

Svar på tråden Nu är de här! Bebisarna här för oss 30+ som längtat efter första barnet