• mallanis

Nu är de här! Bebisarna här för oss 30+ som längtat efter första barnet

Vi som hängt i trådarna "Finns det fler som är över 30 som är gravida med första barnet? " och "Fler som är över 30 och försöker få ert första barn" samlas här när våra små har kommit ut!
    Här kan vi prata vidare om allt som rör våra nya små familjemedlemmar!
    Har du inte hängt med i gamla tråden är du naturligtvis lika välkommen ändå om du är över 30 och fått första barnet! Hoppas vi kan samlas här igen och babbla vidare!

Välkommna!

Viktors mamma
  • Svar på tråden Nu är de här! Bebisarna här för oss 30+ som längtat efter första barnet
  • litetfröimagen

Hej Hej! Jag skriver typ en gång ser år. Verkar inte vara så mycket som skrivs i tråden. Men jag skriver ändå. Har försökt på syskon i snart två och ett halvt år. Gjorde en utredning, visade att jag hade oregelbunden ägglossning. Behandlade med pergotime, men det hjälpte inte. Fick mig bara att må skit, extrema känslostormar, deppig och viktuppgång. Nån annan som reagerat på det sättet? Men nu kör vi gång med ivf i februari! Ska bli spännande, hoppas att det var sig. Köpt ett paket med tre försök, funkar det inte så ger vi upp. Mitt psyke har tagit stryk av all besvikelse.

• Nemi76
    litetfröimagen skrev 2017-02-01 22:03:47 följande:

Hej Hej! Jag skriver typ en gång ser år. Verkar inte vara så mycket som skrivs i tråden. Men jag skriver ändå. Har försökt på syskon i snart två och ett halvt år. Gjorde en utredning, visade att jag hade oregelbunden ägglossning. Behandlade med pergotime, men det hjälpte inte. Fick mig bara att må skit, extrema känslostormar, deppig och viktuppgång. Nån annan som reagerat på det sättet? Men nu kör vi gång med ivf i februari! Ska bli spännande, hoppas att det var sig. Köpt ett paket med tre försök, funkar det inte så ger vi upp. Mitt psyke har tagit stryk av all besvikelse.

Jag har inte känt av Pergotime alls. Tycker mig märka att jag fått lite PMS men det kan också bero på att hela processen tagit hårt på mig psykiskt. Är besviken på vården, helt enkelt.
  • Finlandssvenska
    Nemi76 skrev 2017-02-08 12:21:36 följande:

BIM + 3 och det ser lovande ut. Håll tummarna!!

Håller tummarna för er.

Är själv BMI+14 men inget på tester så har tid till läkare nästa vecka för att kolla vad kroppen sysslar med... Var samma sak i höstas. Mensen hoppade helt över en månad och ingen kunde säga varför... Troligen stress som orsakat det enligt mig...
  • Nemi76
    Finlandssvenska skrev 2017-02-08 17:47:30 följande:
    Håller tummarna för er.

Är själv BMI+14 men inget på tester så har tid till läkare nästa vecka för att kolla vad kroppen sysslar med... Var samma sak i höstas. Mensen hoppade helt över en månad och ingen kunde säga varför... Troligen stress som orsakat det enligt mig...
    Fy sjutton vad frustrerande. Hoppas mensen sätter igång igen och att de kan hitta varför. Men det kan säkert bero på stress
  • Kattflickan

Jag känner med er som gör syskonförsök! Har ni funderat över ivf?

Jag fick bara ut ett friskt ägg vid min sista ivf och jag tänker ofta på min osannolika tur att det blev min fine son av det ägget.

Här är allt bra. Dottern blir snart 4 år och känns ibland så stor och klok. Sonen är 1,5 år och har senaste veckorna lugnat sig lite, innan dess har han varit sjövild i ett halvår.

Kramar!

Millan

• Nemi76
    Kattflickan skrev 2017-02-15 20:35:41 följande:

Jag känner med er som gör syskonförsök! Har ni funderat över ivf?

Jag fick bara ut ett friskt ägg vid min sista ivf och jag tänker ofta på min osannolika tur att det blev min fine son av det ägget.

Här är allt bra. Dottern blir snart 4 år och känns ibland så stor och klok. Sonen är 1,5 år och har senaste veckorna lugnat sig lite, innan dess har han varit sjövild i ett halvår.

Kramar!

Millan

Jag tänker lite såhär kring ivf:
    Jag är över 40, dvs jag måste gå privat och bekosta det själv. Sannolikheten att det ska bli positivt resultat med ivf när man är över 40 är så liten att det känns inte värt det. Jag tycker absolut att det hade varit värt att betala X antal tusenlappar för att bli gravid om jag vetat att jag blev det. Med de oddsen så tänker jag försöka på egen hand, med Letrozol osv, och blir det inget så är jag nöjd med den ljuvliga onge jag har.

• Finlandssvenska

Är lite samma här är ju 41 , anser dock inte att jag är gammal ändå men man anses väl vara det ändå ....

Fick iallafall ett positivt besked angående ekonomin idag så nu har vi utan vidare råd att skaffa fler barn också... Fick ett gemensamt lån som nästan halverar våra amorteringar framöver och får bort alla övriga skulder till bara ett bostadslån... Vi har ju haft varsitt bolån på varsitt hus hittills....

Svar på tråden Nu är de här! Bebisarna här för oss 30+ som längtat efter första barnet