• mallanis

Nu är de här! Bebisarna här för oss 30+ som längtat efter första barnet

Vi som hängt i trådarna "Finns det fler som är över 30 som är gravida med första barnet? " och "Fler som är över 30 och försöker få ert första barn" samlas här när våra små har kommit ut!
    Här kan vi prata vidare om allt som rör våra nya små familjemedlemmar!
    Har du inte hängt med i gamla tråden är du naturligtvis lika välkommen ändå om du är över 30 och fått första barnet! Hoppas vi kan samlas här igen och babbla vidare!

Välkommna!

Viktors mamma
  • Svar på tråden Nu är de här! Bebisarna här för oss 30+ som längtat efter första barnet
  • Sockerpuffa

Grattis till plus, Längtan!

Och stort grattis till bebis, Råttentottan! Hoppas allt gick bra!

Skönt att det löst sig med dagisplats, Polarlantis. Jag tycker du är stencool som funderar på en trea! Orkar du, så go for it! Själv kämpar jag på med mina två och känner mig mer än färdig på bebisfronten... :)

• Nemi76

Hallå! Har inte läst alla 3022 inlägg men jag hoppas att alla har det bra och att någon kanske minns mig Jag fick ju min dotter den 12 april 2012 och hon är verkligen mitt lilla hjärta. Hon är bortskämd till tusen och har precis slutat med blöja. Nästa projekt är att sluta med napp men det sitter långt inne. 

Vi försöker lite halvt om halvt med en tvåa och har väl precis börjat. Jag har kvar Pergotime sedan förra gången och har ätit en ask än så länge men jag tror inte riktigt att vi hann få till det. Det är inte helt lätt att se till att man "har tid till samliv" som det så tjusigt står i foldern jag fick med från Gynekologen förra gången Men jag verkar inte ha ägglossning utan Pergotime så vi får väl hoppas att det hjälper den här gången också. Jag är dock livrädd att om det fungerar så blir det tvillingar

Jag är skitdålig på att titta in här. Med heltidsjobb, en treåring, en sambo och andra engagemang så har man väldigt lite tid över att sitta vid datorn nuförtiden. Men som sagt, jag hoppas att alla har det bra och att era småttingar växer och frodas 
    <3

• litetfröimagen

Hej tjejer!
    Har inte skrivit på säkert ett år, om inte mer till och med..
    Hur är det med alla? Det har kommit lite nya bebisar va? Grattis till er allihop!
    Har precis fått min tolfte oönskade mens .
    Förra gången blev jag gravid smidigt. Men den här gången vill det sig inte.
    Ska ringa till gyn på måndag och kräva hjälp fort som fan, känner mig knäckt just nu. Jag har endometrios, och det är med största sannolikhet den som står ivägen för en graviditet. Har vad jag misstänker haft ett flertal riktigt tidiga missfall, vilket på ett sätt känns bra för då vet jag iallafall att vi kan göra ett barn, men att det kanske bara inte vill fästa pga endometriosen. Har bemött sjukt dåligt inom sjukvården då jag sökt för endometriosbesvär, så nu ska jag fanimej slåss med näbbar och klor för att få ordentlig hjälp!
    Är det nån mer som har endometrios i gruppen som fått assistans?
    Kram på er!

• Polarlantis

Hej tjejer! Kul att se att gruppen ändå lever!
    Tänker ofta på er faktiskt :)
    Här är livet väldigt snurrigt... Sambon har ju mått sämre och sämre och tillslut försökte han köra ihjäl sig men misslyckades tack och lov. Tre veckor på psyket, semester! Nu ska han börja jobba halvtid från och med imorgon och jag ska äntligen få RO hemma så jag kan plugga och pausa i fred! Det är sjukt slitigt för han klarar ju knappt barnen alls, så inget är eg förändrat trots tusen olika piller (eller nästan iaf) men han är iaf mindre arg, alltid något. Vissa insikter har infunnit sig vilket är skönt- Men det är svårt med barnen när allt blir kaos så snart han är med. Drömmer om det enkla, som att kunna äta mat eller fika tillsammans avslappnat och ha ROLIGT tillsammans...
    Förlåt för deppinlägget men ville att ni skulle veta hur det går...Trean får som sagt vänta...inte speciellt sugen på ngn närhet alls kan man ju säga...

Längtan, hur går det????
    Råttentottan: haha, det är intensivt! Grattis! Hoppas ni mår bra alla!!
    Nemi76, hoppas ni har lite flax nu!!!
    Finlandssvenska: mysigt!
    litetfröimagen: hoppas du får bra hjälp nu! Det är skit att man måste slåss för att få vård :( PEPP!!!

• Finlandssvenska

Ai då låter inte bra Polarlantis. Hade en mamma som i perioder försökte bli överkörd... Vore det kanske en ide med en tid som särboende så båda eller alla får tid och möjlighet att lappa ihop sig själva eller iallafall vila upp sig..

Styrkekramar iallafall...

Här kom idag igen en oönskad mens... Har tappat räkning på hur länge vi från och till försökt med en tvåa...

• Längtan 30
    Polarlantis skrev 2015-10-01 21:08:02 följande:
    Hej tjejer! Kul att se att gruppen ändå lever! Tänker ofta på er faktiskt :) Här är livet väldigt snurrigt... Sambon har ju mått sämre och sämre och tillslut försökte han köra ihjäl sig men misslyckades tack och lov. Tre veckor på psyket, semester! Nu ska han börja jobba halvtid från och med imorgon och jag ska äntligen få RO hemma så jag kan plugga och pausa i fred! Det är sjukt slitigt för han klarar ju knappt barnen alls, så inget är eg förändrat trots tusen olika piller (eller nästan iaf) men han är iaf mindre arg, alltid något. Vissa insikter har infunnit sig vilket är skönt- Men det är svårt med barnen när allt blir kaos så snart han är med. Drömmer om det enkla, som att kunna äta mat eller fika tillsammans avslappnat och ha ROLIGT tillsammans... Förlåt för deppinlägget men ville att ni skulle veta hur det går...Trean får som sagt vänta...inte speciellt sugen på ngn närhet alls kan man ju säga... Längtan, hur går det???? Råttentottan: haha, det är intensivt! Grattis! Hoppas ni mår bra alla!! Nemi76, hoppas ni har lite flax nu!!! Finlandssvenska: mysigt! litetfröimagen: hoppas du får bra hjälp nu! Det är skit att man måste slåss för att få vård :( PEPP!!!

Fy vad tungt du har det, önskar att jag kunde göra nåt!
  • Längtan 30

Usch det här är både barn- och vuxenrelaterat iofs men jag vet ingen jag kan prata med i nuläget. Jag har fått reda på lite mindre roliga saker om min sambo, mer exakt att han sexmessar/har rollspel med andra tjejer på bc och det verkar ha pågått under hela tiden vi varit ihop. Jag känner konstigt nog inte särskilt mycket, vi har inte haft sex på nästan tre år och han har aldrig uttryckt varken saknad eller intresse så jag räknade ganska hårt med att det skulle finnas grund för mina misstankar. Frågan är bara vad jag ska göra nu, jag har nyligen köpt hus så jag borde nog ordna ett samboavtal innan jag säger nåt till honom och det känns lite fjortisaktigt att slänga ut honom för att han är otrogen på nätet, allra helst eftersom han är en bra pappa och jag går in i vecka 25 om två dagar med vårt andra barn. Ville mest beklaga mig lite.

• Polarlantis

Längtan: men OJ! Japp, fixa avtal! jag har mitt klart men man måste ju ha vittnen så det är inte påskrivet ännu, grrr! Men jösses inte sex på tre år?! Varför inte? Vill du leva utan det??? 

Finlandssvenska: KRAM!!!

Tungt här ja...men kanske det går åt rätt håll...en bra dag och man tror på framtiden igen liksom. 

• Polarlantis

Hur mår ni alla??

Livet börjar bli bättre här, barnen två och fyra nu längtar efter en trea men det är ju rätt rörigt så det ser lite mörkt ut med dom planerna

Kram på er alla

Svar på tråden Nu är de här! Bebisarna här för oss 30+ som längtat efter första barnet