Dålig arbetsmoral?
Hallå, lägger denna anonymt eftersom jag inte vet om kollegorna snurrar runt här.
Säg att ni arbetar på ett jobb där extrapersonal inte finns, det är ni som jobbar regelbundet som finns till hands att ringa om någon blir sjuk eller hamnar i en krissituation är de enda som kan hoppa in vid sjukdom eller kris.
Hur skulle ni tänka och reagera om ni har en kollega som vid två tillfällen (på kort tid) inte kunnat hjälpa dig vid riktiga krissituationer för att kollegan ska roa sig med saker som skulle gått att ställa in utan problem? Roa sig med saker som inte alls involverar en betald och bokad konsert utan bara kanske en middag med någon vän eller liknande. alltså inget där kollegan förlorar pengar eller liknande.
Jag menar nu riktiga krissituationer, sjukdom hos dig där du absolut inte kan jobba. Ingen liten förkylning med lite feber som går att ta en alvedon för.
Skulle du anse att arbetsmoralen var dålig eller vad skulle du innerst inne tänka om en sån kollega?
Tilläggas bör att du har hjälpt denna person vid 1 tillfälle. Arbetstiden ihop rör sig om några månader, inte flera år. Utan det är en väldigt ny arbetsplats + kollega.
Jag vill inte ha några påhopp om att kollegan skulle få göra vad personen vill på sin fritid för det är självklart, men detta jobb kräver att man ställer upp och detta är en extremsituation med extremt lite personal temporärt, så uppoffringar ingår i jobbet just nu vilket vi är medvetna om.