Inlägg från: Anonym (cocacola) |Visa alla inlägg
  • Anonym (cocacola)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Hallo! Kikat in i denna tråden, läst de första sidorna ordentligt men det är ju hysteriskt många så nu hoppar jag in direkt (dock nyfiken hur det gick för alla som var med i början av tråden, lyckligt förälskade?)

Har iaf registrerat mig på HP efter mycket velande, nyfikenheten vann dock... till och med lagt upp en bild, lite läskigt men det kändes som en nödvändighet. Bor dock fortfarande tilsammans med min man (skilsmässan är dock på G och vi ska definitivt inte fortsätta tillsammans, däremot lär det praktiska lösas). Så jag tycker ibland att jag borde vänta och ibland att jag lika gärna kan testa, räknar inte direkt med att hitta någon bara sådär och tänker att det är kul att se hur närdejtandet funkar... och om någon alls är intresserad ha, ha...

Dock kikade det in en söting ganska omgående (kanske mest därför jag la in en bild på mig), blev absolut nyfiken på denne man, inget jag räknat med på direkten... Funderar på att kika in på hans sida igen så han iaf ser min bild men vet uinte riktigt... Lite sugen på att skicka en flirt men det känns inte rätt ändå just nu (om man iaf bodde själv nu då... suck.) Avvaktar och ser ifall han märker det ändå, (jag har kikat in på hans sida 2 ggr och han 3ggr på min, han var först). Behöver iofs inte betyda ett dyft, men 3ggr är fler än två, den andra kan han ju ha kikat in igen när jag kikade gång nr 2 lixom... Ja, ja...

Har iaf fått ett mejl sen jag la upp bilden, där ser man... Det fick mig att dra på smilbandet och jag skickade ett svar men vad vill en 38-åring mig? (25-årig 3-barnsmamma) Dessutom har han ingen bild och bor i samma kommun, hmm... får se om han lämnar lite mer info om vem han är eller vad som händer... Fick ju öva på att svara iaf och ett melj, någon tyckte iaf att jag var intressant nog att skriva till, alltid något!   

• Anonym (cocacola)

Låter trevligt med dejt.. Lycka till!

Speeddating har jag aldrig testat, skulle nog kunna tänka mig om det vore i närheten.... Kul grej om inte annat. 

• Anonym (cocacola)
    Glädje58 skrev 2012-02-16 15:35:46 följande:
    Hej cocacola och välkommen till tråden Glad
    Tack!

Du gör givetvis som du vill, men jag tycker att du borde vänta med att dejta tills du har flyttat. Av den anledningen att ni har barn ihop. Nu vet jag inte vilken relation ni har, men det är dumt att riva upp sår genom att börja träffa någon innan man har flyttat. Om ni inte redan är överens om det vill säga.

Kloka ord, om man kunde få till det där isärflyttandet snart... *suck* Sen är det väl iaf någon skillnad på lite nätdejtande och en faktisk dejt IRL, men man vet å andra sidan inte hur snabbt det kan gå att hitta någon som man skulle vilja dejta. Just nu tänkte jag mest att det var kul att se om någon alls var intresserad ha, ha... Men visst borde jag få till ett bra avslut först, går så långsamt bara. Otålig!

Troligtvis bara sex

Det kan han ju tro... Men visst , så är det säkert. Fick ju le lite och det är väl alltid trevligt, men är i övrigt inte särskilt intresserad. Men bra att öva upp skrivandet lite, kanske.. Eller? 
  • Anonym (cocacola)

Ser nu att jag fått flera svar och visst har ni rätt... Lägger det på is tills vidare. Nu har jag ju iaf sett lite hur det funkar ha, ha... Får väl jobba på att få bo själv lite snabbare. Och nog har jag tänkt hänga här under tiden! Sen vågar jag väl inte testa dejtande, livsfarligt... :-P

Så till nuläget då... vill att allt praktiskt ska lösa sig så jag får bo ifred med mina barn! NUUUU!!!   Får väl hoppas att han har någon mirakellösning när han kommer hem. Eller har nappat på min

• Anonym (cocacola)
    Glädje58 skrev 2012-02-16 18:05:54 följande:
    Jag tycker att du visst kan vara ute på nätdejting, men sköt det diskret och håll kontakten över nätet bara. Och det behöver inte vara fel att ha en konversation över en längre tid med någon. Det är väl ett sätt att sålla bort de helt otåliga kåta killarna.

Mer än så behövdes tydligen inte för att jag skulle logga in igen. Gör dock inget annat än kikar vilka som kikat in på min sida, inga mejl, inga flirtar. Jag kanske är helt ointressant... Håller mig passiv men är ju iaf kul att se vilka som kikar in.

Tänkte tala om för den blivande ex-mannen att jag testar detta men nätdejtandet. Känns bäst att vara öppen med det, bytte dock inte många ord igår så det kändes inte rätt att säga då, bättre idag kanske. Är ju inte direkt ute på dejt-jakt utan mest nyfiken på om någon kan tänkas vara intresserad. Tillägger bittert att blivande exet inte lär ha några större problem med den biten, om han bara vill. *suck* Tänk om ingen vill ha mig? Nejdå, nu börjar jag låta ensam, desperat och surt bitter och så illa är det inte. Men nog vore det trevligt att se att man var någotsånär intressant på marknaden iaf, är inte alldeles säker på det.

Ni skriver som bara den förresten, här gäller det visst att kika in ofta om man ska hänga med....    
  • Anonym (cocacola)
    Smecker skrev 2012-02-17 14:08:40 följande:
    Brukar lugna ner sig vid 02.00, då hinner du läsa ikapp.
  • Anonym (cocacola)
    Kasperina skrev 2012-02-17 14:14:31 följande:
    Varför ska du tala om det för (blivande) exet?
    När jag och mitt ex tog beslutet att separera i augusti kastade jag mig raskt ut för att kolla marknaden och blev lite orolig... I november hittade jag äntligen ny bostad och flyttade ut, och nu börjar jag känna mig redo...
    Mina stora rädslor är att bli bitter och desperat, men jag är fortfarande sjukt lycklig över att vara ensam (läs slippa mitt käre ex) så jag tar det med ro.
    Det ska bli jättekul att träffa lite nya månniskor, och om det blir något mer - toppen
    Mitt ex har inte med mitt privatliv att göra annat än om det påverkar vårt barn.

Kan även erkänna att jag har en kraftig crush på en gift arbetskamrat och jag misstänker att det är besvarat. Jag BEHÖVER komma ut NUUUUU

Schysstast att vara ärlig? Fast har ju inte tänkt göra någon mer är att möjlighen mejla en del tills vidare. Så jag ska inte säga något då, eftersom det faktiskt inte rör honom? Fler åsikter från regeringen på Fl, please... *förvirrad*
  • Anonym (cocacola)
    Kasperina skrev 2012-02-17 15:00:30 följande:
    Jag förstår tanken, för jag har också tänkt den. Det jag kom fram till (mha ett samtal jag hade med vår famrådgivare när vi väntade på att exet skulle dyka upp) var att det förmodligen handlar mer om att jag har behov att visa honom att jag klarar mig bra utan honom än att han faktiskt är intresserad.
    Nu vet jag inte hur det är för dig, men i mitt fall så har mitt ex använt rätt mycket kontroll och maktspråk mot mig (ex han vägrade skriva på det bodelningsavtal vi kommit överens om med motiveringen att jag blev arg och började bråka med honom. Anledningen till att jag blev arg och började bråka var att han sköt upp att skriva på vårt barns flyttanmälan med motiveringen att det var flera dagar kvar till deadline. Till sist prutade jag 50000 på den summa vi kommit överens om och då skrev han faktiskt på), och det hon sa till mig var att ju mer jag berättar för honom om mitt privatliv desto längre tid tar det för oss att bryta oss loss från varandra.
    Därför berättar jag ingenting som inte påverkar barnet.

Därför undrar jag också varför du tycker att han behöver veta det. Det kanske är så i ditt fall även om det inte var det i mitt fall. Hursom ska du göra det som känns rätt för dig, se till att göra det av rätt anledning bara

Nu blev jag ju mindre förvirrad... Nåja, får vl se vad som händer, vad jag säger och om jag kikar in på hp igen på ett tag eller låter bli (nyfiken dock så någon snabbtitt blir det nog). Får i vilket fall varken mejl eller flirtar så det ser dystert ut ha, ha... Kanske lika bra det.

Nej, återgå till vardagen istället... Städning, gott käk, onyttigheter (känner för att vräka i mig chips och ostkrokar, stressad måhända..)  Få se om vi får till något mer konkret kring allt praktiskt, tycker dock det ser ut som att det blir isärflytt en bit in i april. Kommer att kännas skumt att bo själv (ovant efter 10år) men jäkligt skönt också får jag lov att säga... 
  • Anonym (cocacola)
    Heidi1 skrev 2012-02-17 15:15:57 följande:
    Välkommna alla ny! Hoppas att ni kommer trivas bland oss tokar här

Mitt privat liv har INTE mitt ex med att göra så länge det inte rör våra barn.  

tack, tack! och visst har du en poäng där. Det gäller väl bara att vänja sig vid det, tihi...
  • Anonym (cocacola)
    Heidi1 skrev 2012-02-17 15:25:38 följande:

Japp det är bara att vänja sig vid det, desto fortare desto bättre
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!