Inlägg från: Anonym (cocacola) |Visa alla inlägg
  • Anonym (cocacola)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Nu måste jag överge er en stund... See you all later!

• Anonym (cocacola)
    Glädje58 skrev 2012-02-20 06:22:01 följande:
    Typiskt, precis när jag har lovat mig själv att skita i att skriva till någon på hp och bara invänta att någon hör av sig, så snubblar jag över en som verkar helt underbar. Vad gör jag då? Jo skriver till henne... Så var det med det löftet. Fan, det går inte ens att lita på mig själv nu för tiden...
    Låter som ett bra löfte satt bryta. Fått något svar?
  • Anonym (cocacola)
    gröna hönan skrev 2012-02-21 08:02:00 följande:
    Haft en aktiv morgon på pannkakan... Svarade på ett mail, och direkt ramlar det in två nya, från två helt nya personer! Då var jag ju tvungen att kolla in dem och svara på deras mail också så nu får vi se... Gissar på minst en dejt innan veckan är slut!

Way to go!

Fick lite hopp och loggade in, ett par nya besök men that´s it.   83 besök totalt, är ju första veckan. Bra eller dåligt?

Klurar på att skriva ett par rader till mr 4 besök, men är lite kluven. Vågar jag? 
  • Anonym (cocacola)

84 besök, tittade just in en gubbe på 53, han är ju för f-n mer än dubbelt så gammal som mig?

• Anonym (cocacola)
    gröna hönan skrev 2012-02-21 08:11:44 följande:
    Vad har du att förlora? Att du inte får något svar? 

Minns inte hur många besök jag hade första veckan, men det låg nog där någonstans. Har du bild? Om inte så lovar jag att besökfrekvensen öka radikalt om du skaffar bild!

Tja, att inte få svar, att få svar och inse att han inte är något för mig och behöva dissa, att bli dissad i ett senare läge fast man själv är intresserad, att man faktiskt gillar varandra men inte får till det pga det lite väl långa avståndet... Typ. Lägger till lite viktångest också, OM det nu kan bli aktuellt med en dejt framöver (här går vi händelserna långt i förväg), vill ju bli av med alla mammakilon först och det är INTE gjort i en handvändning... och sist men inte minst: Vad f-n skriver jag i första mejlet?

• Anonym (cocacola)

glömde ju säga att jag har bild, inte kanonbra men ok. Lägger för mycket vikt vid det där mejlet jag inte kommit mig för att skriva, lika bra att få det överstökat.

• Anonym (cocacola)
    Night sky skrev 2012-02-21 08:24:20 följande:
    Klart du vågar om du är redo och verkligen vill
    Skriv nåt enkelt, tänkte du på nåt speciellt när du läste hans profil eller såg hans bild? Alltså kan du göra nån koppling?
    Nja, har några frågor men de lämpar sig inte i ett första mejl... Men en koppling vore bra. Klurar för fullt..
  • Anonym (cocacola)
    gröna hönan skrev 2012-02-21 08:25:07 följande:
    Rent krasst så kommer du inte att hitta drömprinsen på första försöket! Jag kan känna igen mig lite i hur du tänker, jag var sån när jag var nybörjare... (Och nu är jag SÅ erfaren, efter en massa mail och fyra dejter!!!)

Skriv något om hans profil men INTE "kan du berätta något mer om dig själv" för då verkar det som att du inte läst presentationen. Skriv inte heller en hel roman! Jag har fått några sådana mail och för mig är det precis som att någon jag inte känner kastar sig runt halsen på mig och berättar sitt livs historia på busshållplatsen typ... INTE tilltalande. Avsluta gärna med en fråga så har han något att skriva om han nu också har skrivångest. 
    Inte? Buhuuu!!!! Har plitat ihop ett kort öppningsmejl som inte innehåller "kan du berätta mer om dig" och inte heller är någon roman. Känns dock som det är lite för opersonligt dock, så jag vill få till 1-2 meningar till och så en fråga så det finns något att svara på om han nu har idétorka. Så jag verkar ju vara inne på rätt spår enligt dina instruktioner iaf.
  • Anonym (cocacola)

Mejl skickat. Nu är det bara att gå på nålar och se om det kommer ett svar då....

Tur att jag måste lämna datorn ett tag, blir värre att vänta sen...  

• Anonym (cocacola)
    Smecker skrev 2012-02-21 08:53:59 följande:
    En grundläggande regel i den här tråden:

Tänk inte för mycket. Annars får du med mig att göra.

ah! Hjälp!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!