Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Väntar...) skrev 2012-01-03 08:36:32 följande:
    Men om han varit intresserad så  hade ju han bjudit till.... Må ju rädda ansiktet på mig själv ju!
    Nej, om DU hade varit intresserad så hade du bjudit till. Seriöst, det du skrev var helt okej, men lite väl lamt. Det är alldeles för lätt att missa ett eventuellt intresse, sånt kan man skriva utan att vara intresserad.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Väntar...) skrev 2012-01-03 08:40:18 följande:
    Är väl därör jag skrev det... En smygare... Fan vad feg man är. han är trevlig, fin att titta på och dessutom singel.
    Ja. Det är 2012, inte 1958. Om du nu är intresserad, vad tänker du göra åt det? Eller skall du begränsa dig till de killar som blivit intresserade av dig först? Vill du vara en sån som aktivt väljer, eller en sån som passivt blir vald?

Kom igen nu.. vad är det värsta som kan hända? Om han tackar nej, kommer alla du känner att dö? Kommer bensinpriset att gå upp till 55.95 kr/l? Kommer du för resten av livet få betala 220 kr för en pizza? Kommer polarisen att smälta helt och orsaka global översvämning? Sätt det i ett perspektiv. Du lär känna dig bortgjord minst 5000 gånger till innan du kryper ner i kistan. Du lär bli sårad minst 1000 gånger till innan livet är slut. Men det är en del av att leva. Vill du hellre sitta hemma och uggla än att riskera något? Det är värre att ångra saker man inte gjort, för tillfället har redan försvunnit.. 
  • Smecker
    etanol skrev 2012-01-03 08:43:07 följande:
    Jag satt på kammaren och funderade lite igår...
    Varför utgår man alltid från vad den andra tycker? Varför utgår man inte  från vad man själv vill?
    Alla snackar om raka puckar, men man håller ändå på att slår i snårskogen för att skönja var den andra står innan man själv törs.

Larvigt.
    Fr.o.m. nu utgår jag från vad jag vill. Sådetså.

Godmorgon.

• Smecker
    Anonym (Väntar...) skrev 2012-01-03 09:49:23 följande:
    Vad klok du är!Men den som har dålig självkänsla resonerar inte riktigt så. Den har redan INNAN man försökt bestämt sig för att man inte duger...
    Den som har dålig självkänsla sitter på hela makten att göra något åt det. Utmana dig själv istället för att resignera.
  • Smecker
    Anonym (Väntar...) skrev 2012-01-03 09:57:53 följande:
    Om 15 kg ska jag ragga på honom. Promise.
    15 kg?! Du driver med mig? Det är en riktigt dålig ursäkt.. hade du sagt 50 kg så hade jag KANSKE förstått det. De där 15 kg kommer inte förändra ett skit, för de sitter inte i huvudet utan på din kropp. Du kommer ha lika dålig självkänsla, enda skillnaden är att du kommer vara 15 kg lättare.
  • Smecker
    Heidi1 skrev 2012-01-03 11:18:14 följande:
    fick ett mail av en singelkille här på fl där stod det, hej hej hej hej inget mer, hallo borde man inte skriva mer om man nu skriver ett mail eller?
    Bokstäverna tog slut på tangentbordet
  • Smecker
    uniMog skrev 2012-01-03 11:56:00 följande:
    Det finns massor med kvinnor som är precis tvärtom och massor med killar som öser bekräftelse över sina kvinnor. När jag är stressad, ledsen eller arg så fungerar jag också som de killar ni beskriver, medan min sambo verkar vara tvärtom.

"män är från mars" är det störta bullshit (efter the game) som någonsin kommits på. Det gör mig upprörd på riktigt.

Jag röstar på The Rules som största bullshit.
    bellis79 skrev 2012-01-03 11:29:40 följande:
    Firade nyår med min dejt eller tja han jag träffar, han vill absolut inte prata känslor o det är skitjobbigt.

Vet ej om vi är ihop, dejtar, träffas, kanske inte behövs ng märkning men alla söta sms är borta, mer vardagliga saker.. saknar det men vill ej vara bekräftelsekåt eller o kräva det..

Det konstiga är att jag börjar tänka dumma grejer o fundera om oss de veckor vi ej ses o då vi ses är allt så bra så..

Även om han har mycket om okring sig så känns det som han börjar ta mitt stöd, mina känslor o sånt för givet.

Hur kul det är att höra detta , jag säger att jag tycker om dig, svarar han ex det är ju bra det eller jag tycker om att du tycker om mig.. förut svarade han att han tyckte om mig men säger ej det själv först..

Antingen är jag pms känslig eller så är ng fel..

Vad är det som hindrar att du frågar honom var ni står?
  • Smecker
    bellis79 skrev 2012-01-03 11:33:30 följande:
    Jag tycker om honom trots att han är lite svår, vill ej ha honom ur mitt liv heller men just nu har det hänt lite för mycket saker som gör att jag bara vill ha lugn o ro o inga bergodalbanor som är jobbiga..

O just när jag skriver detta så kommer ett mess att han tänker på mig.. jisses säger jag..

Ger han dig det du behöver eller är han bra att ha tills du hittar något bättre?
  • Smecker
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2012-01-03 11:37:53 följande:
    Vad är det med killar och allt detta... de är inte som oss, det är bara att inse.

Killen jag dejtar försvinner in i sin lilla egna bubbla när han får mycket/stressigt på jobbet. Och då händer inte mycket gentemot mig. Sen kommer han ur stressen och då kan han höra av sig mycket bara för att det passar honom.

Jag vet faktiskt inte vad man ska tycka om detta beteende? 

Vadå "de" är inte som "oss"? På vilket sätt? Sitter inte och överanalyserar saker, läser inte mellan rader som inte finns, oroar sig inte för totalt onödiga saker, tänker inte för mycket, tar initiativ, säger det de menar, tolkar inte saker enligt högst personliga referensramar som inbegriper vad de senaste tre exen sagt och gjort? Nej förlåt, du har rätt "de" är inte som "oss".
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!