Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vanilla ice queen skrev 2012-06-14 12:35:35 följande:
    Mhb: nä inte åläningen. Detta är en killen som jag träffade i februari. Men vi är lite sega så det händer aldrig något

Se till att det händer något då. Om du vill. Segt kan också ha sina fördelar tror jag, inbillar mig det iaf.
  • Cocacola
    Vanilla ice queen skrev 2012-06-14 13:10:30 följande:
    Cocacola: ja jo jag tror också det. Vi hade ett ons i februari och efter det har vi träffats som typ vänner. Men mycket flirtiga hintar och så men inget mer. Berättade i fredags att jag hade känslor för honom men fick inget svar som gjorde mig klokare på något sätt. Men det lossnade liiiite för nu Smsar vi mycket varje dag hahaha. Jisses ja, segt var ordet!

Får hoppas det inte går fullt så segt nu då, bra gjort att våga.
  • Cocacola
    Vanilla ice queen skrev 2012-06-14 14:07:47 följande:

Javisst ja, jag har fortfarande inte fått sommarschema har endast fått för nästa vecka då jag börgar men ska få hela på måndag. Min chef är sååååå omtyckt av sommarpersonalen just nu

Fortfarande inte?! Förvånad Stackare!
  • Cocacola

Har nyss fått samtal från skolan och har nu pratat med samtliga nya lärare jag får, känns tokbra.

Till problemet: Lider idag av jag vill inte sälja mitt hus ångest - hjälp!

• Cocacola
    Midori skrev 2012-06-14 14:56:39 följande:
    Wiii har min väska hemma nu

Kanon!
    Smecker skrev 2012-06-14 14:58:11 följande:
    What?! Hur fick ditt tv-spel tag på din väska?

Skrattande
  • Cocacola

Haha, trött, sjuk och nu börjar skallen på att strejka kanske. Börjar tycka att svärmor har en poäng i det hon inte alltför gladd hävde ur sig till exet "kunde hon inte bara ha fortsatt att läsa till lärare". Allt hade varit enklare då. Men inte rätt... Säga vad man vill om exet för den delen men han svarade faktiskt att han tyckte att jag gjorde rätt och att han hållt mig tillbaka i 10år och inte tänkte göra det längre. Ibland kan han minsann. Fast det hindrar inte att jag känner mig helt slut i skallen. Död

• Cocacola
    Vanilla ice queen skrev 2012-06-14 20:29:41 följande:
    Hahaha fy fan min pappas killes lillebror har inboxat mig på FB, mkt flirtit inbox. Pappas kille har inte kommit ut i sin familj så lillebrodern vet inte att han bror är min styvpappa. Fy vet inte vad jag ska svara. Ett tack men nej tack lär ju räcka. Blää känns lite hmm incestigt...
    Skrattande Vilket udda dilemma probmlem får jag lov att säga, klurat ut något bra?
  • Cocacola

Trevlig kväll allihop, kul att läsa hur det går för er även om läget är rätt blandat som det verkar. Det ger lite tröst bland allt udda här.

Själv klurar jag mest på om det vore jävligt dumt att inte sälja ändå? Men det här är ju mitt place på jorden lixom, tänkte det tidigare idag när jag gick ute och funderade och såg i samma veva att plommonträdet jag planterade för ett gäng år sen för första gången håller på att få plommon. Orkar inte ta en massa stora beslut nu, så hur vet jag?

• Cocacola
    takida skrev 2012-06-14 21:42:07 följande:
    Men om du nu är så osäker på om du vill sälja eller ej kan du då inte bara hyra ut huset ett tag?

Nej. Det går inte att hyra ut i det skick det är idag och dessutom är jag då skyldig att fixa om något pajjar och jag har helt enkelt inga såna marginaler idag. Däremot undrar jag om själva tanken på att sälja dök upp för att det vore en förbannat enkel utväg. Samt för att jag är less på renoveringar och skit. Så två terminer borta kommer att bli grymt skönt. I slutändan är dock detta mitt ställe - där jag alltid haft för avsikt att bo jämt. Tänker inte låta dumma beslut med exet göra så att jag sabbar allt jag tänkt. Det är min tur nu. Tänker fixa det där basåret skitlångt bort från alla, sätta de där omdömena och sen se till att komma in i Örebro. Dit kan jag pendla. Att jag sen inte kommer att kunna fixa just någonting här förrän om 6,5 år... Tja, jag får försöka lura mig själv med lite färg och hoppas allt håller ihop någorlunda tills dess. 

• Cocacola
    ulfsas skrev 2012-06-14 21:57:07 följande:
    Jag behöll huset efter skilsmässan både för min skull och barnens. Det är lite väl stort ibland och väl dyrt i drift men man kan ju alltid sälja senare. Om tidpunkten blir optimal ekonomiskt sett är ju alltid en chansning.

Ens place på jorden är inte att förakta.{#emotions_dlg.flower}
    När det gäller tidpunkten ekonomisk så vore det bäst nu - kanske inte ur marknadsmässig synpunkt det har jag inte spekulerat så mkt i men snarare i vilken otrolig skillnad det kulle göra, dels att slippa konstnadera har, riken att något går sönder när som helst + att jag skulle ha en buffert under tiden jag pluggar. 

Men va fan, det här är faktiskt mitt place på jorden och har alltid varit. Jag får se till att lösa det helt enkelt. Lätt lär det inte bli men när fan är något det egentligen? Solig      
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!