Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Midori skrev 2012-06-15 09:09:23 följande:
    Tjejfråga: har ont som faaaan i livmodertrakten typ, riktigt öm och har ont sen två dagar. Idag har jag feber och käner mig riktigt hängig.... kan man få någon infektion där liksom? *noll koll kokkosboll*
    Ring gyn!

Intressant att pojkarna tror man får träffa samma. Eller har ni andra lyckats få göra det?

• Cocacola
    Midori skrev 2012-06-15 11:06:49 följande:

Aldrig någonsin träffat samma! Tungan ute
    Aldrig? Jag har hunnit få några flera ggr iaf.
    Niklas2k skrev 2012-06-15 11:13:12 följande:
    Det beror väl på vart ni går?
    Åker du till akuten eller din VC så lär ju chansen vara liten. 

Gynmottagningen eller kvinnokliniken beroende på vart det funnits tid. I stan har jag oftast fått samma men har nog haft 3-4 olika även där. I Falun kan det ju bli vem som helst känns det som. Extra nice när den ena säger en sak och nästa gång när man har en annan säger de något annat. En och samma hade ju varit bra tror jag men nej då, så många olika som möjligt tydligen... Inte konstigt att jag helst undviker gyn. Skitställe.
  • Cocacola
    Niklas2k skrev 2012-06-15 12:37:31 följande:
    Ja, men så blir det ju när man ska till läkaren med. Jag har väl bara 1 månads väntetid till min husläkare ungefär och kan jag vänta så gör jag ju det men när man väl söker läkare så vill man ju träffa någon NU. 

Läste lite om varför man inte kan välja gynekolog på samma sätt som husläkare och det var väl bl.a. för att folk inte systematiskt ska välja bort manliga gynekologer eller nåt sånt. 

Nja, jag brukar ha samma läkare faktiskt. Dit går det dessutom riktigt snabbt att få komma de gånger jag behövt iaf. Att lyckas få en tid på gyn är något helt annat... Sist fick jag ju höra att de inte hade tider förrän veckan efter midsommar och att jag fick göra jälvdiagnostik eller åka till falun om inte läget blev akut. Fast det hade väl blivit falun då med.

Jo, det låter ju nästan vettigt, men det är också helt galet att man kan få så många olika. Inte kul! Däremot undrar jag om det där verkligen skulle bli ett problem? Kanske, kanske inte. Det är ju en rätt känslig fråga. Kan förstå om man inte vill ha en manlig gynekolog. Nu har jag ju haft den fina "förmånen" att få träffa en hel del olika både manliga och kvinnliga och skulle jag få chansen att välja idag skulle jag faktiskt välja en manlig. Det hade jag aldrig kunnat tro för något år sen men så är det. Kvinnliga gynekologer är oftast mer hårdhänta av nån jävla anledning. Inte alla såklart men...  
  • Cocacola

Dagens svåraste: Vill jag gå på dejt? Har fått frågan iaf...

Borde i vilket fall träffa J igen först. 

• Cocacola
    Midori skrev 2012-06-15 14:00:43 följande:

J Foten i munnen
    Haha - inte din J. 100% säker xD

Det här är en vettig kille.   
  • Cocacola
    Midori skrev 2012-06-15 14:19:00 följande:

haha alla träffar någon som heter J detta måste brytas genast

Ja, ska ju försöka göra just det.

Känns jävligt dumt bara...   

Men varför välja den vettigaste kilen när man kan chatta med den knäppaste? I give up! Jag är helt enkelt hopplös... Undrar var den där killen som frågat om en dejt hamnar, vettig eller knäpp? Tror väl vettig men inte vet jag...  
  • Cocacola
    takida skrev 2012-06-15 18:50:31 följande:
    Jag har haft samma gynekolog i över 10 år skulle jag tro, en mycket kompetent kvinna så varför byta. 
    Nej, jag skulle nog inte heller byta om jag haft möjlighet att ha samma och det var en bra. Senaste gångerna har det varit svårt att lyckas få nån tid alls så det har inte riktigt känns som läge att dessutom ha synpunkter på vem det blir, bara att hålla tummarna att det blir en bra...
    Smecker skrev 2012-06-15 18:56:17 följande:
    Brukar finnas privata alternativ som har avtal med landstinget.
    Hur hittar man dem då?

• Cocacola

Eftersom ingen har någon åsikt om huruvida jag borde dejta eller inte så får jag väl vara OT istället...Skrattande

Har nyss tagit mig runt 1 mil, blev lite intervaller. Grymt skönt! Jag som bara tänk gå en sväng. Skulle vilja orka jogga hela innan sommaren är slut. Rätt långt från dagsläget helt klart men borde inte vara alldeles omöjligt. Konstaterade dessotom att jag gått ner 8,9kg sen i Januari. Solig   

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!