Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Ingen(ting) är väl hopplös(t)? Flört

Men klart det har varit riktigt jobbigt i stunder och jag har blivit rejält ledsen och frusterad... har väl inte mått helt så bra av detta fenomen om jag ska vara ärlig.

Men just nu är det okej, vi har chattat lite här på förmiddagen och det har fungerat hyffsat. Men så fort man skrivit nåt och han inte svarar tänker jag direkt "vad har jag skrivit för fel nu då?"  
    Ja, vi kanske borde ta bort varandra från msn? Ska fundera på den saken.

Hur går det för dig förresten? Hade du lagt dejtningen på hyllan? 

Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-20 18:22:27 följande:
    Där var hon lite fyndig minsann

Men det ska ju vara roligt i början (förutom då den osäkerheten som altid dyker upp precis i början när man inte vet var man har varandra) och mår du dåligt och tycker att din kontakt med honom har mer minus än plus - avsluta det.
    Vill du inte avsluta så borde ni åtminstone skippa msn, helt klart 

Lagt dejting på hyllan? Nej jag har lagt det mycket längre bort än så. Typ kastat upp det i luften, skjutit på det och sen spottat på alla delarna när de landade {#emotions_dlg.djavulsk}
    Förra smällen tog tyvärr för hårt. Mitt självförtroende fick sig en rejäl knäck. Inte bara av alla fula saker han kallar mig utan av att jag kunde bli lurad så. Nej. jag vet att det inte är mitt fel..men jag behöver en paus
    Hehe... ja, jag kunde ju inte riktigt låta bli va? Skrattande

Jo, jag vet ju att det ska vara roligt i början. Jag måste ta och suga lite på den här karamellen ett tag till och känna efter.
    Och ska även funderar på det där med msn.

Haha.. det var inte lite hämnd du gjort på dejtingen... 3-0 till dig! Tungan ute
    Har du fortfarande kontakt med han förresten?
    Bellis797 skrev 2011-09-20 20:56:56 följande:
    Jag har kanske utåt en rätt självsäker utstrålning, social o trevlig o det är jag men just gällande min kropp o utseendet har jag verkligen komplex för , det har blivit värre när jag blev singel. Att man vill se bra ut, vara i form o så för annars så träffar man ingen.. Det är så dumt tänkt , jag vet för insidan är också a-o men så ser man alla par som ser så lyckliga ut , i form o  bara sådan utstrålning... Det kan göra att jag tycker singellivet suger.. Är det bara jag , eller vad säger ni singlar,. känner ni mer press eller struntar ni helt i det?
    Jag känner press helt klart! 
    Men det gör jag annars också iof... jag vill ju se så bra ut så länge jag kan så att säga.. vet ju att allt med utseendet går utför med åldern och har börjat tänka på att jag måste försöka göra det bästa av situationen.
    Komplex har jag alltid haft...tyvärr.. men så är det. 
    LivingEasy skrev 2011-09-20 19:40:17 följande:
    Efter 2 mån ca på MP måste jag säga att jag är grymt besviken. Jag trodde tjejerna där skulle ta kontakt och att man betalt en peng innebar att man va ute efter en person som tar bort en från siten.
    Jag ser mest desperata eller överkräsna tjejer och det verkar som varenda en är så upptagen med att träna och inreda sina hem att man fattar inte hur den kunde regga sig och va online 24/7.

Ja gjorde min satsning och har redan sagt upp medlemskapen och spelar av sista perioden.

har rört mig en del i en helt annan miljö (i verkligehten altså) och bara varit mig själv, nu är jag bjuden på halloweenfest bland nytt folk och jag har haft nån mysig flirt. Men som kommer stanna där.  
    Varför vill du inte gå vidare med förten då?
    Hoppas det är ok att jag ställer en sån rak fråga? Glad 
    Anonym (ny) skrev 2011-09-21 16:35:05 följande:
    Åh nu ska jag på dejt om 2.5 timme!!! Hade ju bestämt på lördag eg men hade inget för mig i kväll och på lördag är jag eg rätt upptagen så tyckte det var bra och OM det känns bra så kan man ju ses på lördag också

Shit hatar dejter!! Får intala mig att det gick bra sist jag var på dejt...i augusti haha det var ett tag sen

HJÄLP!!!!!
    Nej, inte hjälp! Det kommer gå finfint! Ta ett djupt andetag bara! Glad
    Lycka till! 
    Anonym (ny) skrev 2011-09-21 16:45:44 följande:
    just nu har jag stillestånd och har ingen aning om vad jag ska prata med honom om
    Jag såg den här listan på SD och Edarling nämns i texten...
    Den kan kanske vara en hjälp för dig Skrattande Inget mer stillestånd!

15 frågor att ställa till din dejt

För att hjälpa dig har eDarling tagit fram 15 frågor som du kan ha med dig till den första dejten:
    1. Vem har haft mest betydelse i ditt liv?
    2. Vad får dig att skratta?
    3. Vilket ställe är ditt favoritställe i hela världen?
    4. Vem är din bästa vän? Vad gillar du hos honom/henne?
    5. Vilken är din favoritfilm, och varför?
    6. Vad är ditt störta mål i livet just nu?
    7. Hur spenderar du helst en lördag?
    8. Har du några husdjur?
    9. Hur var din uppväxt?
    10. Hur var du som barn?
    11. Vad borde jag veta om dig som jag aldrig troligtvis aldrig kommer fråga dig om?
    12. Har du något smeknamn, och finns det någon historia bakom det?
    13. Hade du någon favoritlärare, och varför just han eller hon?
    14. Har du kommit på vad som är det viktigaste i ditt liv?
    15. Vad ogillar du mest med dejtande? (Så att jag kan undvika det)

Det bästa kan vara att fundera innan dejten vad personen du ska träffa är intresserad av, försök komma ihåg saker som din dejt har pratat om innan som du kan fråga mer om. Så länge du visar dig intresserad så kommer du få minst lika mycket uppmärksamhet tillbaka från din dejt!

Lycka till igen!
    Anonym (ny) skrev 2011-09-21 20:11:29 följande:
    Tillbaka från dejten nu. Han såg bättre ut i verkligheten än på bild positivt!
    Får se om han hör av sig...

Vi tog en promenad och det kändes väldigt enkelt, mkt bättre än min förra dejt med den andra killen. Det här kändes naturligt men det var ändå nån spänning i det hela. Han hade dock ett "korrekt" sätt och pratade lite högaktigt haha men det kanske var nervositet för när han skojade så lät han inte så...han var trevlig så han ska absolut få en dejt till om han vill...han var jättesvår att läsa dock. Han sa bara att han tyckte jag var lätt att prata med
    Du ser! *Tummen upp* Glad

Just nu känns det jättebra med min dejt. Vi har sms:at massor och inte ett ända missförstånd på ett par dagar, känns så skönt... 
    Nu längtar jag bara tills jag får träffa honom nästa gång Drömmer 

Anonym (Grrr) skrev 2011-09-25 08:56:22 följande:
    Irriterande, så fort jag är intresserad av någon så är den andra inte det..Rynkar på näsan
    Det där är ett fenomen som inte bara du har drabbat av! Jag har känt så sen jag började dejta. Men nu kanske, kanske har jag hittat nån som är lika intresserad av mig som jag av honom... så man ska väl aldrig ge upp, det är bara fortsätta att leta.

Men jag är så skadad av tidigare dejter att jag har väldigt svårt att inte tänka att han ska komma med kommentaren att han inte tycker att vi ska fortsätta ses. Jag undrar hur länge det ska hålla i sig och jag faktiskt litar på att han kommer fortsätta vilja träffa mig!?
    Anonym (HP) skrev 2011-09-25 09:33:35 följande:
    Jag har lagt ner allt med han jag träffade förra veckan, det visade sig att han var (i mitt tycke) sjukligt svartsjuk och det är ett stort no-no för mig. Jag ställde en enkel fråga om vad han ansåg om att dejta andra samtidigt och då flippade han ut helt och menade på att jag var oseriös och en idiot för att jag frågade det. Han började mala på om att jag faktiskt var hans ägodel och att jag inte skulle tänka på andra. Suck. Då var det tack och hej för min del och jag bröt kontakten helt.

Hade en dejt med en annan kille från match igår och det var trevligt, vi gick på en promenad och sen satte vi oss på ett café och fikade. Sen såg vi en film och kramades och kysstes lite. Får väl se vad som händer, vi skulle höras idag.   
    Usch det lät jobbigt, var nog bra att lägga ner honom!

Och du.. lycka till med den andra dejten istället!! Hur känns det då? Glad
    cassiocat skrev 2011-09-25 18:00:39 följande:
    Hittade en mycket intressant artikel:

"Att nå en förälskelse snabbt – psykologens knep för att bli kär i någon man precis träffat"
    Det är många faktorer som spelar in när två människor blir förälskade. En psykolog vid universitet i new York, Arthur Aron, har länge intresserat sig för vilka processer som samspelar när två människor blir kära och bildar ett par. I samband med sina studier och otaliga undersökningar om förälskelsen har han kommit på ett ”fråge-system” som får en man och en kvinna (eller man/man, kvinna/kvinna), som är varandras totala främlingar, att snabbt nå den typ av förtrolig intimitet som annars tar veckor, månader eller rentav år att uppnå.

Aron har helt enkelt accelererat att-lära-känna-varandra-processen genom att skapa en uppsättning av 36 frågor (som man kan ställa till varandra under första dejten, eller kanske rentav via en online-dejting sida) som är designade att snabbare lägga grunden för att kärlek ska uppstå......"

psykologisk.se/att-na-en-foralskelse-snabbt-%.../
    Kul länk! Tackar! Glad
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!