Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-31 19:16:57 följande:
    Hur går det själv?
    Åh jag vet inte... var ju på en dejt igår... han visade sig ju vara lite väl på... Hör vad jag säger... lite väl på????
    Vill jag inte träffa nån eller????
    "På" ska väl vara bra om man ska träffa nån, vill ju inte träffa nån som inte är på!?
    Jag blir så knäpp på mina funderingar. 
    Ernst Hugo skrev 2011-08-31 19:52:57 följande:
    @Min tur snart Men man kan vara på på olika sätt *L* Förresten är det bara jag som inte kan citera andra inlägg???
    Men Baloou det är inte svårt att citera.. prova att trycka på " knappen som sitter uppe i högra hörnet i rutan på det inlägget du vill citera. Den finns emellan "handknappen" (anmäl inlägget) och numret på inlägget (#1645) Glad

Ja, jag vet att man kan vara på på olika sätt.... egentligen är han nog inte "på" på nåt jättejobbigt sätt... jag kan tänka mig att jag tyckte det blev lite jobbigt eftersom jag inte är säker på vad jag vill och känner med honom.
    Skulle det vara en kille som jag var jätteintresserad av så skulle jag inte klaga alls.... så det är min osäkerhet det hänger på helt klart... 

Jag har börjat mjukna lite för dejten  jag var på här i veckan som jag tyckte vart lite för på. Han har lugnat ner sig betydligt och skriver gulliga sms osv... 

Men ändå så går jag och bokar en ny dejt... ja, när man är på dejtningsida så blir man ju även nyfikna på andra och jag tänkte så länge man inte är ihop med nån så är det väl bara att dejta på?
    Är jag hemsk som tänker så? 

Men så här om dagen så började jag även skriva med en underbar kille (i skrivformen då iallafall Tungan ute ) vi har skrivit massor till varandra och jag har blivit SÅ nyfiken och han säger att han även är det på mig och vi har självklart pratat om att vi måste träffas.

Så nu har jag en lunch dejt imorgon och så går jag och väntar på att den här "underbare" kille ska komma hem från jobb så vi kan träffas plus den första dejten...

Men sen kommer tanken som alltid dyker upp eftersom nästan 100% av alla dejter slutar i att jag eller den andre inte är intresserad... varför utsätter jag mig för detta!!?? 

Bellis797 skrev 2011-09-02 23:02:52 följande:

Var på dejt i måndags o han kände mer att vi kunde vara vänner, jag hade nog ej hunnit känna efter direkt.. tar lång tid för mig har jag insett.. Men kan tänka mig att hänga med han som vän, vi hade grymt mycket gemensamt o jag hänger faktiskt hellre med killar än tjejer ibland.
    Imorn ska jag på middagsdejt ute .. är lite kluven, han är intressant o verkar snäll o ser helt Ok ut men han är lite för på och skriver hela tiden hur mysigt o roligt det ska bli, hur söt jag verkar och idag pratade vi på telefon och jag var ju så underbar etc.. jag har bett han tagga ner o svarar ej på alla mess.. Är nyfiken men som person blir jag väldigt off på sånt.. Hur ska jag göra tycker ni?

Min senaste dejt var också väldigt mycket på... fast det var iof efter dejten. Men jag tycker ändå att du kan gå på dejten och är det ingen som du blir intresserad av så är det bara att vara ärlig direkt och säga det.
    Om han är lite, lite intressant även efter dejten så får du ta och berätta hur du känner med att du tycker han kanske är lite väl på.. om han är på riktigt intresserad då så bör han tagga ner.
    Det gjorde min dejt efter att jag berättat hur jag kände iallafall... 
    Lycka till! 
    Anonym (e) skrev 2011-09-03 08:17:31 följande:
    Har frågat det tidigare men frågar igen... är man jätteotrevlig om man inte svara på alla brev? jag känner mig taskig/oartigt om jag inte gör det så jag brukar svara något kort och ytligt. Är det kanske värre för de får förhoppningar då? och ännu värre de som inte har bild men ger mig den och frågar vad jag tycker och jag tycker inte de är attraktiva! vad skriver man då?! vill verkligen inte vara taskig.
    Jag har slutat att svara på alla meddelanden. Jag känner mig lite taskig ibland, men efter en tid på en dejtingsida orkar jag helt enkelt inte engagera mig i de som skickar ett meddelande där det bara känns som om de skickat ett helt utan eget engagemang bara för att kunna få kontakt med nån, vem som helst egentligen. Och där jag känner att jag helt klart INTE är intresserad... då orkar jag bara inte.
    Bellis797 skrev 2011-09-03 10:44:16 följande:
    Jag svarade på alla men blev så less på när det bara stod, hej söt, eller vad gör du ikväll, får jag se dina bilder. o då de inte själva har skrivit varken presentation eller har ng bild..

Blir ej någon dejt idag och det är jag själv som drog mig ur, dels så har jag en vän som gärna vill träffa mig som jag kände för att prioritera, visst vi kunde setts imorn men sen så han jag skulle se, messbombarderade mig igår kväll men allt igen om hur söt jag var, hur underbart det skulle bli o ses och bla bla.. jag kvävs.. blir anti o sen skickade han typ 3 kort på sig själv, har ej bett om det och jag bara är på off humör.
    Hehe.. du jag förstår precis hur du känner!! "Styrkekram"
    Och känner du så, så gör helt rätt i att prioritera din vän! Ha en bra dag! 

Skulle ju ha varit *styrkekram* naturligtvis Glad

Nu har jag avklarat ännu en "nej tack" dejt... Han var viserligen trevlig, men nä, inte min typ... fast skulle mycket väl kunna vara vän med honom för vi har ett gemensamt intresse iallafall... men nä, ingen bra idé!

Anonym (jobbigt) skrev 2011-09-03 16:05:45 följande:
    Har en riktig jäkla skitdag... Alla vänner är upptagna med sina barn o män. Killen jag dejtat hör inte längre av sig, mest troligt pga av att en sk vän sagt till han att jag är värsta mansslukerskan. Jag har vart singel länge klart jag har dejtat?!! O på HP har jag slängt iväg massor med mail men inte fan är det nån som svarar....
    Jag är en stark självständig, söt tjej med fötterna på jorden, ska jag behöva bli nån liten nickedocka för att lyckas träffa nån? Nä då är jag hellre själv hur mycke det än suger.
    Frustrerad!!!
    Du kommer hitta nån, jag kommer hitta nån... hoppas jag... allt löser sig!
    De killar som inte uppskattar dig som du är, är inget att ha iallafall!

Jag bor inte i Malmö...
    Men Stockholm då? Finns det inte fler här från Stockholmstrakten som kan tänka sig en rolig kväll ute??? Drömmer

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!