Inlägg från: giftgrodan |Visa alla inlägg
  • giftgrodan
    bellis79 skrev 2011-12-07 14:03:19 följande:
    Vet ej vad som pågår i mig, jag är så sjukt trött, har mycket på jobb, saknar min familj o syskon som jag ser för sällan och så då han jag träffar, vi har det mysigt o bra men han är för stressad också på jobb vilket gör att samtalen per telefon är inte lika roliga o mysiga längre, sms trillar knappt in heller o jag som skriver mycket mysiga saker gör att jag blir helt noijg.. Har ingen anledning vad jag vet men allt som gör att jag reagerar på allt.

Givetvis säger jag inte sånt til honom, då får väl han panik o blir stressad men jag som inte har varit i en relation på länge o ingen som har barn o är skild, ska det vara så här vardagstrist??

Svårt o förklara vad jag menar.. att gå upp , äta , jobba, träna o sen stta i soffan ihop o se tv o sen sova om han inte hinner somna i soffan först, jag får fasiken panik..

Han har svårt o prata känslor så säger jag att jag är arg, lessen eller besviken eller så om jag har en sådan dag får mig o låta så negativ med..
    Hm, jag vill inte vara en olyckskorp men jag undrar om han verkligen är så rätt för dig? Jag tänker att man, när man är nykär, inte behöver särskilt mer än ett "vardagstrist" förhållande för att det ska vara alldeles alldeles underbart..? Men det är klart, är det jobbigt på andra områden spiller det väl lätt över i förhållandet.
  • giftgrodan

idag är jag såhäääääär trött på att vara singel. Det värsta är att jag drömde om en sån där fin "första kyss" - åh, jag var såå kär i drömmen och det var så fint! Antar att det är för att hjärnan fortfarande ska komma ihåg vilka hormoner och signaler den ska koppla på, för inte tusan minns jag hur det är att vara kär i vaket tillstånd. Urk för att vakna. :P

• giftgrodan

mia: jag instämmer, jag har faktiskt aldrig spelat det där spelet. Det har liksom varit rätt från början. Eller iofs, så rätt kanske det inte har varit eftersom det inte har hållit...

• giftgrodan

Jag vet att jag är bland de gnälligaste här i tråden, så jag ska bara rapportera att jag har haft en _alldeles_ underbar helg. Helt utan amorösa eskapader, men i stort sett allt annat som gör livet värt att leva var där :) Jag har gjort standup och fick lovord, jag har fejsat demoner från förr, jag har varit på en trevlig fest, och jag har umgåtts med härliga vänner. Det verkar som att dejtandet går sjukt bra för många i tråden, grattis!

• giftgrodan
    Night sky skrev 2011-12-11 23:20:30 följande:
    Var "ståuppar" du nånstans.. är det nåt vi vanliga döda kan ta del av? Glad Och skönt att du haft en jättebra helg!
    Anonym (ny) skrev 2011-12-11 21:03:52 följande:
    min dejt har redan frågat mig om 2 resor men jag har ju tackat nej...vågar mig inte på det efter 1.5 veckas dejtande haha
    Du får väl ta och skjuta lite på det bara. Men klart ni ska åka iväg på nån resa när det känns bra! Tycker jag iallafall GladHärligt! Grattis och lycka till!
    etanol skrev 2011-12-11 21:53:16 följande:
    Så vilka överlever, vilka dejtar och vilka har gett upp djungelen?

Själv ger jag upp ett tag, låter bli men det är intressant att höra hur det går för er andra.
    Inte ge upp.. men ge dig själv en lite paus om du behöver det och samla nya krafter. {#emotions_dlg.flower}
    nja, just nu ar jag inte i sverige, men nar jag kommer dit sa hoppas jag att jag ska kunna gora lite ocksa. Lovar att halla traden uppdaterad om jag upptrader...

och grattis night sky, jag ar gron av avundsjuka!
  • giftgrodan
    kristinah skrev 2011-12-12 19:54:41 följande:
    har alla träffat nån nu? det verkar vara en kärlekstråd mer än en nätdejtingsfrutrationstråd
    Nejdu, här "träffas" ingen!
  • giftgrodan

Men vad innebär att vara "över" någon egentligen? Det har gått två år sen mitt ex gjorde slut, och jag är definitivt inte "helt över" honom om det innebär att kunna prata med honom som vem som helst och inte känna något som helst inför det. Någonstans skulle jag vilja ha tillbaka det vi hade, även om jag vet att det inte alls går. Men jag känner mig ändå redo att träffa någon annan. (även om det inte verkar inträffa heller :P )

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!